וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר והאירו נחלשים: פריצת רף ה-4 שקלים מתרחקת

יוסי ניסן

7.10.2015 / 11:00

שער הדולר נחלש כ-0.5% ונסחר בין הבנקים תמורת 3.854 שקלים והאירו נחלש כ-0.15% ל-4.3408 שקלים. "היחלשות הדולר עשויה להימשך ולהתגבר בהמשך השבוע"

דולרים ויורו. ShutterStock
דולרים ויורו/ShutterStock

השקל מתחזק היום (ד') מול שני המטבעות הזרים המובילים בשוק המט"ח המקומי. שער הדולר נחלש כ-0.5% ונסחר בין הבנקים תמורת 3.854 שקלים והאירו נחלש כ-0.15% ל-4.3408 שקלים.

אתמול, נזכיר, הדולר ירד ב-1.24% ושערו היציג נקבע על 3.874 שקלים, בעוד האירו ירד ב-0.78% לשער יציג של 4.346 שקלים. בעולם הדולר היום נסחר מול האירו ללא שינוי משמעותי ב-1.1265 דולר לאירו.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר, כי "מתגבר הסחף השלילי של הדולר בזירה המקומית. הצמד בוחן את רמת המפתח של 3.85 שקלים - רמת השפל של ספטמבר, ושבירה מתחתיה עשויה להוציא מהמשחק כמות גדולה של סוחרי לונג ולהאיץ את הירידה לעבר 3.83 שקלים".

לדבריהם, "הירידה של הדולר מקבילה למגמת היחלשות הדולר בעולם בימים האחרונים, וזאת על רקע התגברות ההערכות כי הבנק הפדרלי ידחה את העלאת הריבית עד לרבעון הראשון של 2016. הירידה בציפיות הריבית החזירה את הקורלציה השלילית בין הדולר לבין המניות, לפחות באופן זמני, כאשר הסנטימנט החיובי ביממה האחרונה בשוקי ההון על רקע עליית מחירי הנפט, הוסיפה ללחץ השלילי על הדולר. מגמה זו של היחלשות הדולר עשויה להימשך ולהתגבר בהמשך השבוע, בטח אם לא נראה נתונים טובים באופן יוצא דופן בארצות הברית או התבטאויות מצד בכירים בפד שיחזירו לשולחן את האפשרות להעלאת ריבית עוד השנה".

במט"ח 24 ציינו: "הדולר מאותת על המשך התיקון טכני מטה. עלייתו בשבועות האחרונים בעקבות הטלטלות בשווקים מסתמנת כרגע כתיקון צפוי מטה. התרחיש שאנליסטים סברו כי 2015 תהיה שוב שנת פריצה לקראת ה-4 שקלים לדולר כנראה נראית שוב הולכת ומתרחקת בעקבות הירידות הצפויות של הדולר. יציאת השוק מתקופת החגים אמורה להוות זרז להתחזקות השקל בטווח הקרוב, מה שיקשה בגזרה המקומית על פריצה משמעותית, קל וחומר לכיוון ה-4 שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully