וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אי-ביי יודעת על הקונה הישראלי?

12.10.2015 / 15:15

בכל 8 שניות מוכר ישראלי פריט ב-ebay ובכל 2 שניות ישראלי קונה מוצר. ומה הקניות שהישראלים הכי אוהבים לבצע ברשת? החברה העולמית חוגגת 20 שנה להיווסדה ומספרת מה למדה על הלקוחות המקומיים

מערכת וואלה!

בכל שמונה שניות ישראלי מוכר פריט ב-eBay ובכל שתי שניות ישראלי קונה מוצר ב-eBay - כך עולה מנתונים שמפרסמת היום (ב') פלטפורמת המסחר האינטרנטית EBAY, לציון 20 שנות פעילותה בעולם ו-10 שנות פעילות בישראל.

המסחר המקוון כבר מזמן שינה את הרגלי הצריכה של צרכנים ברחבי העולם, והצליח להפוך את העולם לכפר גלובלי קטן, שבו כולם יכולים לסחור זה עם זה במהירות, ללא קשר ללוקיישן, ובכל עת.

נתוני הדוח השנתי של האנליסטית והיזמית האמריקאית, מרי מיקר משנת 2015, מראים כי שבע מתוך 15 החברות הגדולות בעולם הן חברות מסחר אלקטרוני ואילו 9% מהכנסות המסחר העולמי נעשות באינטרנט.

לשם ההשוואה - בשנת 1998 ההכנסות המקוונות הסתכמו בפחות מ-1%. על פי נתונים שמספקת ebay העולמית, במאה ה-21 עלה ערך הסחורה הגולמי הכולל של eBay על 660 מיליארד דולר.

ואילו בישראל, מחקר שבוצע ע"י מכון ASKEM עבור eBay ישראל, בקרב מדגם מייצג של כ-600 עסקים קטנים ובינוניים, מראה כי 62% מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל כבר מוכרים ברשת, כש-16% מהמוכרים שאינם מוכרים ברשת, הביעו נכונות להתחיל ולמכור בשנה הקרובה.

עוד מדווחים בעלי העסקים, כי מרבית הקונים (36%) מגיעים לחנות באמצעות פלטפורמות אינטרנטיות, כלומר אתר החברה או המדיה חברתית, לעומת קונים מזדמנים המגיעים פיזית (32%).

מי קונה יותר - גברים או נשים?

נקודה נוספת שהעלה המחקר היא שקטגוריית המכירות הפופולארית ביותר באונליין בישראל היא קטגוריית האופנה - הלבשה, הנעלה, תכשיטים – שחולשת על 33% מהרכישות, ולאחריה משתרכת קטגוריית המחשבים והגאדג'טים עם 10%.
אחד הנתונים שמעידים יותר מכל על חשיבותה של פלטפורמת המכירות ברשת הוא העובדה שעבור 50% מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים שלקחו חלק במחקר, המסחר באונליין, מהווה את ההכנסה העיקרית.

לדברי אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של ebay ישראל, המסחר ברשת מתחלק ל-4 קטגוריות ראשיות: עסקים קטנים ובינוניים מסורתיים שהקימו פלטפורמות דיגיטליות, פלטפורמות מכירה מקומיות שאין להן נוכחות פיזית כלל, סוחרים דיגיטליים שפועלים גלובלית בלבד על גבי ממשק עצמאי, וכן סוחרים הפועלים באמצעות פלטפורמות גלובליות כדוגמת eBay.

באשר לשינוי שעברו הצרכנים הישראלים מאז נכנס המסחר המקוון לחייהם, נמצא במחקר שערך מכון מיכל ברומר - מחקר ואסטרטגיה, עבור eBay ישראל, כי 91% מהישראלים ביצעו קנייה מקוונת אחת לפחות בשנה האחרונה, מתוכם יותר גברים מנשים - 96% לעומת 85% בהתאמה.

עוד מצא המחקר כי שניים מכל שלושה ישראלים העידו כי הם קונים בתדירות של פעם בחודש לפחות, גם כאן בשיעור גבוה יותר בקרב הגברים לעומת הנשים (67% לעומת 54% בהתאמה).

עוד נמצא כי 85% מהישראלים טוענים שהקנייה באינטרנט חוסכת זמן וטרחה, ושהשוואת המחירים בטרם ביצוע הקנייה קלה יותר; ו-71% מהישראלים מעידים כי הקנייה באינטרנט הפכה אותם ל'קונה חכם יותר'.

באיזו עיר מבצעים הכי הרבה רכישות?

מנתונים שבדקה החברה, נמצא כי בשלוש השנים האחרונות היקף המכירות של הישראלים באתר הכפיל את עצמו והיקף המכירות מישראל לחו"ל גדל ב-30%.

כמו כן נמצא כי האמון של הישראלים בקנייה דרך ebay עלתה גם היא בשנים האחרונות, כך שבכל 2 שניות נקנה מוצר באתר כאשר הקטגוריה המועדפת על הישראלים כבר מ-2013 היא מכשירים סלולריים.

קטגוריה נוספת שנמצאת במגמת עלייה בשנים האחרונות, על פי גולדנברג, היא הצעצועים שקפצה ב-150% בשנה החולפת. גם בקטגוריית מוצרי המטבח חלה עלייה של 117% בשנה האחרונה וקטגוריית ציוד האופניים קפצה ב-124%.

גולדנברג מסביר, כי המסחר המקוון הופך את חוויית הקנייה לקנייה חברתית. משפחות שיושבות יחד כדי לבחור את המוצרים שאותם הם רוצים לרכוש, או חברים שמשווים בין מחירים ובוחרים להזמין יחד מוצרים - כל אלו מעידים על הפיכתה של הפלטפורמה האינטרנטית ל"סושיאלית".

נתון נוסף המתייחס לחלוקה הדמוגרפית של קנייה באתר, מצא כי דווקא הירושלמים הם אלו שקנו הכי הרבה בשנה החולפת ואילו חולון ופתח תקווה אותרו כערים שמוכרות הכי הרבה לעולם. ומתי הישראלים הכי אוהבים לקנות? מסתבר שמוצאי שבת בין השעות 21:00-23:00, הן שעות עם הפעילות הגבוהה ביותר של הישראלים באתר.

אבל הישראלים לא רק אוהבים לקנות ב-ebay, אלא גם סוחרים דרכה, כך שסך שווי המוצרים שהעלו ישראלים לאתר ב-10 השנים האחרונות נאמד ב-7.5 מיליארד דולר. על פי הממצאים, אם ב-2013 ישראלי מכר מוצר כל 50 שניות, ב-2015 מספר המכירות קפץ משמעותית וכעת, בכל 4 שניות נמכר מוצר של חנות ישראלית באתר.

גולדנברג מציין כי על התחזיות של ebay העולמית ב-2020 יגיע שוק הלקוחות לכ-250 מיליון לעומת 100 מיליון כיום.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

שבעה דברים שאולי לא ידעתם על ebay ישראל

1. הקונה הישראלית הראשונה בשנת 1997, קנתה נעלי בובה מיניאטוריות ואילו המוכר הישראלי הראשון, מכר אבן אודם בשנת 1998.

2. במבה היא החטיף הישראלי הפופולארי ביותר ב-eBay (לאחריו שקדי מרק וקפה שחור). אזרח מקירגיזסטן מזמין בכל שבוע שקית אחת של במבה ואחת של ביסלי, לאחר שבחברה יצרו עמו קשר, האיש אמר שהוא פשוט התאהב בחטיפים.

3. בשנה החולפת נקנו בידי ישראלים שני רכבי פרארי (בשווי של כמיליון שקלים כל אחת), שתי מכוניות למבורגיני , רולס רויס אחת ואופנוע הארלי דיווידסון בשווי של כ-22 אלף דולר.

4. הטרקטור של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון ז"ל , נמכר במכירה פומבית תמורת 126 אלף שקלים בספטמבר 2015. ואילו מערכת כלי סכו"ם של ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, נמכרה במכירה פומבית בסכום של 40 אלף דולר.

5. הקטגוריה הצומחת ביותר ב-eBay היא קטגוריית הצעצועים ההתפתחותיים לילדים, שצמחה ב- 150% מאז שנת 2010.

6. המועד המועדף בקרב ישראלים לקניות באינטרנט הוא במוצאי שבת בשעות הלילה (21:00-23:00).

7. ישראל ממוקמת במקום התשיעי במכירות מכשירי iPhone ב-eBay מחוץ לארה"ב.

ב-ebay העולמית מוכרים גם עיירות שלמות

1. הפריט הראשון שנמכר אי פעם ב-ebay היה מחוון לייזר מקולקל בשנת 1995.

2. בין הערים שנמכרו ב- eBayאפשר למנות את ברידג'וויל, קליפורניה, שנמכרה ב-1.77 מיליון דולר ואלברט, טקסס, שנמכרה תמורת 2.5 מיליון דולר.

3. הפריט הכי יקר שנמכר אי פעם באתר הוא יאכטה ענקית בעיצובו של פרנק מולדר שנמכרה במכירה פומבית במחיר של 168 מיליון דולר למיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ.

4. כלי הנגינה היקר ביותר שנמכר בארה"ב מאז 2007 הייתה גיטרה אקוסטית מדגם Martin D18 שיוצרה ב-1937. היא נמכרה תמורת 50 אלף דולר.

5. בין הפריטים הכי מקוריים שנמכרו באתר: השלט המקורי של הוליווד, הקומיקס הראשון של סופרמן וארוחת צהריים עם וורן באפט.

6. ב-ebay נמכרו יצירות אמנות של אמנים כגון פיקאסו, וורהול, רמברנדט, דאלי ובנקסי. סך כל הציורים יכולים למלא את מוזיאון הלובר יותר מ-45 פעמים.

7. המדינות המובילות מבחינת מספר הקונים הן אוסטרליה, אוסטריה, בלגיה, קנדה, סין, צרפת, גרמניה, הונג קונג, הודו, איטליה, יפן, הולנד, סינגפור, דרום קוריאה, ספרד, שוויץ, טאיוואן, תאילנד, בריטניה וארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully