וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד ומעון ראש הממשלה ב-650 מיליון שקל יוצא לדרך

13.10.2015 / 10:34

הוועדה המחוזית של מחוז ירושלים תפקיד את התכנית לפרויקט הענק בקריית הלאום בירושלים. השטח כולל 33 דונם, בינוי של 5 עד 8 קומות, והיקפי הבנייה עומדים על כ-60 אלף מ"ר מעל פני הקרקע (כ-200%)

בנימין נתניהו נואם בועידת האו"ם, אוקטובר 2015. רויטרס
בנימין נתניהו/רויטרס

"משרד ומעון ראש הממשלה" בהשקעת ענק של 650 מיליון שקל יוצא לדרך. הוועדה המחוזית של מחוז ירושלים בראשות דלית זילבר החליטה בישיבתה אתמול (ב') על הפקדתה של התכנית לפרויקט הענק בקריית הלאום בירושלים. שהפרויקט הקודם מ-2009, שזכה לכינוי "גרנדיוזי", נפסל, אושרה והופקדה תוכנית חדשה באותו היקף כספי - אך בתכנון שונה.

השטח המיועד ממוקם בין הרחובות שדרות יצחק רבין, שדרות הנשיא השישי ורח' העלייה, מצפון למשרד החוץ וממערב למשרד מבקר המדינה וחניון הלאום. השטח הכולל 33 דונם.

התכנון כולל קומפלקס המשלב בין משרד ראש הממשלה, על אגפיו השונים, והמעון הרשמי. במבנה המשרדים, המהווה את החלק הארי של התכנית, מתוכננות כ-2 קשתות החובקות רחבת טקסים עגולה, ואילו המעון נמצא מצפון-מערב לו ומלווה אף הוא ברחבה מקורה המיועדת לאירוח. גובה הבינוי נע בין 5 עד 8 קומות, בדומה לבינוי העירוני המקיף אותו, והיקפי הבניה עומדים על כ-60 אלף מ"ר מעל פני הקרקע (כ-200%). פרטי הבינוי מאופיינים באלמנטים ירושלמים, ובהם אבן ירושלמית, פתחי אור טבעי וכדומה. המתחם מוקף בגדר בנויה לאורך שד' רבין ושד' הנשיא השישי, והפיתוח הנופי ברחובות הסובבים ילווה בשדרות עצים רחבי צמרת.

הוועדה הדגישה כי קידום הטיפול במגרש משרד ראש הממשלה יאפשר, בין היתר, את המשך מימוש קריית הלאום כולה. קריית בן גוריון מיועדת לקלוט בתחומה מסה משמעותית של משרדי ממשלה ומוסדות שלטון, הפועלים כיום במקומות שונים בעיר ובמדינה.

"הטיפול במגרש משרד ראש הממשלה מהווה נדבך חשוב בשלבי הביצוע של קריית הלאום כולה, בהיותו מאפשר את פינוי השטח המשמש כיום כמשרד ראש הממשלה ופיתוחו העתידי לטובת ציבור העובדים והמבקרים בקרית הממשלה", נמסר מהוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully