וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך לסטודנטים: כך תשרדו כלכלית את התואר

14.10.2015 / 13:17

מסקר שערך מועדון istudent עולה כי 80% מהסטודנטים עובדים במהלך התואר, 63% נעזרים כלכלית בהורים ו-49% נזקקים להלוואות על מנת לממן את הלימודים. אספנו בשבילכם כמה אפליקציות שיעזרו להתמודד עם הנטל הכלכלי

תחילת שנת הלימודים באוניברסיטת תל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
אוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

למעלה מ-300 אלף סטודנטים יחלו ביום ראשון הקרוב את לימודיהם במוסדות החינוך האקדמיים ונראה כי גם השנה, הדבר יהווה נטל כלכלי לא קטן עבור רבים מהם. כדי לחשוף מעט יותר על הרגלי המימון ומצבם הפיננסי של הסטודנטים בישראל, ערך מועדון istudent סקר אינטרנטי בקרב 2,064 סטודנטים ברחבי הארץ (מתל חי ועד אילת) והתוצאות - לא ממש מפתיעות.

לשאלה כיצד אתה מממן את שכר הלימוד, מצא הסקר כי יותר מ-60% מהסטודנטים עובדים בצורה מלאה או חלקית במהלך הלימודים ורק כ-6% זוכים לממן את לימודיהם באמצעות מלגות בלבד. הנקודה המטרידה יותר היא העובדה שכשני שליש (63%) מהסטודנטים ענו כי הם מסתייעים בהוריהם לצורך מימון שכר הלימוד. באשר למימון ההוצאות השוטפות במהלך לימודי התואר, רק כ-43% מהסטודנטים ענו כי הם מסתייעים גם בהוריהם לשם כך, בעוד ש-80% מהסטודנטים העידו כי הם עובדים בצורה חלקית או מלאה על מנת לכלכל עצמם בתקופת הלימודים.

לדברי משה רדמן, מנכ"ל istudent, תוצאות הסקר מאששות את הנתונים אליהם אנו נחשפים מדי שנה, לפיהם קהל הסטודנטים המהווה את עמוד השדרה של האוכלוסייה הישראלית ומכיל את הרופאים, המהנדסים והמדענים של העתיד, כורע תחת נטל יוקר המחיה. "לצערנו, לא קל להיות סטודנט בישראל 2015 ואנחנו תקווה כי המדינה תשכיל לסייע יותר בנושא, בעיקר על ידי הורדת שכר הלימוד, תמיכה משמעותית בסטודנטים מילואימניקים ויצירת מערך הלוואות ממשלתיות לשכר לימוד בתנאים מועדפים".

אחד ממצאי הסקר שיכולים לענות על השאלה מדוע סטודנטים רבים נתמכים בהוריהם בתקופת הלימודים היא העובדה שכ-50% מהם משתכרים בחודש ממוצע עד 3,000 שקלים. "הסיבה לשכר הנמוך כל כך בקרב סטודנטים היא העובדה שרבים מהם לא עובדים בתקופת המבחנים ובתקופות עומס ללימודים ומרכזים את עיקר העבודה בחופשות ובתקופות פתיחת סמסטר" מסביר רדמן.

ממצא נוסף שעלה מהסקר היא העובדה ש-49% מהסטודנטים חשים כי הם זקוקים להלוואה לצורך התנהלות כלכלית שוטפת, כשקרוב ל-60% מהנשאלים ענו כי היו לווים סכום של 5,000 שקלים ומעלה. באשר לסיבת ההלוואה, נמצא כי כרבע מהנשאלים (24%) ענו כי הם נזקקים להלוואה לצורכי מימון שכר הלימוד, רק כ-12% ענו כי יזדקקו להלוואה לצורכי שכר דירה ואילו 25% ענו כי הם אינם זקוקים להלוואה כלל.

כדי להתחיל את השנה בכמה שפחות הוצאות, אספנו עבורכם כמה אפליקציות ואתרים שיכולים להקל במעט על הנטל הכלכלי וכן לסייע לכם לנהל נכון את ההוצאות.

אפליקציית istudent

מועדון ההטבות לסטודנטים מונה למעלה מ-140,000 סטודנטים ברחבי הארץ. המועדון מציע לכל סטודנט/ית בארץ הרשמה בחינם ובקלות על ידי הורדת אפליקציה, כדי ליהנות ממאות הטבות בעסקים מובילים בארץ ובעולם, ביניהם: קסטרו, BBB, הבנק הבינלאומי, קרולינה למקה, פיצה האט, אופטיקה הלפרין, PayPal, סינמה סיטי ועוד.

Rentitb

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זהו סטארטאפ ישראלי חדשני שפיתח שוק חברתי חכם על טהרת הכלכלה השיתופית, במסגרתו אפשר לשכור ולהשכיר כל דבר האחד מהשני, החל מכלי רכב, ספרי לימוד, ציוד מקצועי, ציוד טיולים ואפילו דירות וחללי אירועים. Rentitb מאפשרת לכל סטודנט להרוויח כסף מהשכרת הרכוש שיש לו בין אם זה מתן שיעורים פרטיים, גלשן סאפ או את הרכב שחונה ברחוב. מצד שני, השירות מאפשר לסטודנטים לחסוך כסף מהשכרת מוצרים ושירותים הנדרשים להם במקום לרכוש אותם, החל מספרי לימוד ועד לשמלת כלה.


לאתר Rentitb

Blender

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לסטודנטים שרוצים אלטרנטיבה להלוואות שמציעים הבנקים השונים, כדאי להכיר את אפליקצית "בלנדר" שעוסקת בשוק ההלוואות החברתיות (peer to peer lending). המנוע של "בלנדר" מבוססת על אלגוריתם מתמטי אשר עושה התאמה מקסימאלית בין הערכת יכולת ההחזר של הלווים לבין הציפיות של המלווים, נותני ההלוואה. האפליקציה מחברת בין שני הצדדים, מאמת את יכולות החזרת ההלוואה או הענקתה וכך מתאמת ציפיות ביניהם, במטרה להעניק ריבית גבוהה יותר לנותני ההלוואה מאשר השקעה באג"ח מדינה, וריבית נמוכה יותר ללווים. האפליקציה ניתנת להורדה באייפון ובאנדרואיד.




לאתר

כמה שילמתי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפליקציה שתאפשר לכם שליטה ומעקב אחר ההוצאות, תוך ניהול כל כרטיסי האשראי שלכם בחשבון אחד. האפליקציה מתממשקת עם אתרי כרטיסי האשראי שברשותכם וכך מאפשרת לראות על מסך אחד את רשימת הכרטיסים עם הסכום לחיוב הנוכחי וכן התפלגות ההוצאות לפי קטגוריות כגון, ביגוד, מזון, תחבורה וכו.

Mysupermarket

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שאתם יוצאים לקניות, תוכלו לערוך השוואת מחירים מהירה בין רשתות השיווק שקיימות באתר וכך לבחור היכן ישתלם לכם לערוך את סל הקניות הזול ביותר. תוכלו לבצע את ההשוואה דרך האתר או להוריד את האפליקציה שזמינה באייפון בלבד.


לאתר

  • עוד באותו נושא:
  • סטודנטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully