וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיפים שיזניקו את העסק קדימה בעידן הדיגיטלי

4.11.2015 / 9:40

אלה העובדות הפשוטות: אם העסק שלך לא מוצג באינטרנט, משמע אתה לא קיים. אם גוגל לא מוצא אותך - גם הלקוחות לא ימצאו אותך. כל הטיפים שיסייעו לכם להקים אתר אינטרנט מוצלח ויסללו את הדרך של העסק שלכם לעולם הדיגיטלי

סטודנטים סמארטפון. ShutterStock
סטודנטים סמארטפון/ShutterStock

האפשרות שלקוח יחפש היום איש מקצוע באמצעות דפדוף בספר טלפונים עבה קלושה יותר ממפגש עם חד-קרן בחוף בת-ים. אותו מדריך עב כרס, שפעם היה המקום להיות בו אחרת "אתה לא קיים", עבר חלף בעצמו מעולמנו.

רובם המוחלט של הלקוחות הפוטנציאליים לכל עסק, איש מקצוע, חנות או מסעדה יחפשו את מבוקשם ברשת; ידוגו המלצות וחוות דעת מגוגל, מאתרים יעודים ומהרשתות החברתיות. הם יעשו זאת תוך כדי תנועה – מהסמארטפון, הטאבלט או הלפטופ (באופן מובהק יותר ויותר מהסמארטפון) ויבקשו פתרון או מענה מהיר, נקודתי, יעיל ומדויק לצרכים שלהם. כך, הפכה הנוכחות הדיגיטלית של העסקים הקטנים להכרח, צעד בסיסי במלחמת ההישרדות של השוק.

לצד פעילות בפייסבוק, אתר אינטרנט הוא למעשה אבן היסוד לשיווק עסק מצליח. הנחת היסוד שבניית אתר היא מותרות לבעלי עסקים עשירים בלבד – פשוט אינה נכונה. זהו נמל הבית, נקודת המוצא וההזדמנות להצגת השירות ולהפגנת רושם ראשוני משכנע. תהליך נכון, שכולל בניית אתר שמותאם גם למובייל, הקצאת תקציב לשיווק דיגיטלי ופרסום בגוגל, מגביר במאות אחוזים את היכולת להשיג לקוחות חדשים.

1. צעד ראשון: בונים אתר

ראשית, אתר של עסק קטן או בינוני לא צריך להכיל עשרות עמודים בשביל למלא את תפקידו, לייצר נוכחות דיגיטלית מספקת ולמשוך ולצבור לקוחות. אתר חייב להכיל את כל פרטי ההתקשרות עם העסק, מידע אודות העסק על שלל שירותיו ומוצריו, טעימה שמשאירה טעם של עוד ומקום בולט וברור להשארת פרטים ליצירת קשר (ע"ע) והרשמה לניוזלטר אם יש כזה.

שירותים כמו Bigger של בזק בינלאומי מאפשרים הקמה מהירה ומותאמת של אתר אינטרנט, על בסיס תבניות מעוצבות קיימות ומותאמות. אלו חוסכות את הצורך להתחיל מאפס ולהשקיע זמן וכסף רב בעיצוב ובהקמה. התבניות מגוונות, מאפשרות התאמה לעסק ומפנות את בעליו להתעסקות במהות ופחות באריזה. במקרה זה מדובר בשירות (ולא באפליקציה או פלטפורמה) הכולל ייעוץ והכוונה מצוות מקצועי. ישנן פלטפורמות להקמת אתרים בשיטת "עשה זאת בעצמך" כמו WIX הישראלית המצליחה. פלטפורמות אלו מציעות מגוון תבניות מעוצבות לסוגי עסקים שונים, הן בעיקר מותאמות להקמת אתרי מכירות אונליין (e-commerce) וכאמור מבוססות על שיטת עשה זאת בעצמך – לטוב ולרע.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

2. התאמה למובייל

על פי נתונים עדכניים של גוגל, מעל ל-50% מהתנועה לאתרי בתי עסק מגיעה כיום ממכשירים ניידים, ובמהלך השנה צפויים הגולשים הישראלים מהסלולר לעקוף את הגולשים מהדסקטופ בהיקף הגלישה. כיום, גוגל יודע לזהות אתרים מותאמים למובייל והם יופיעו בדירוג גבוה יותר בעמוד החיפוש מאתרים שאינם מותאמים.

בקיצור, אתר בית העסק חייב להיות מותאם למובייל, להיות נגיש, קריא וידידותי לגלישה דרך הסמאטרפון.

3. קידום אורגני של האתר

גוגל, מנוע החיפוש הנפוץ בעולם, ממליך אתרים כבר יותר מעשור. הוא יכול לסייע לבית העסק או "לקבור" אותו. לכן, העבודה עם השירותים השונים שהוא מספק היא הכרחית. זוהי נקודת הפתיחה של מרבית הגולשים או הלקוחות הפוטנציאלים, שם מוצג כרטיס הביקור שלך – כותרת ותמצית העסק. השאיפה לתוצאה הגבוהה ביותר בעמוד החיפוש הרלוונטי בגוגל צריכה להתבסס על עבודה מקצועית ותוכן ייעודי שיקדם את האתר (מילות מפתח, לינקים "אורגניים").

4. קידום ממומן של האתר

עבודה "אורגנית" על קידום האתר של בית העסק – תוכן, מילות מפתח, שיתופי פעולה וקישורים - מסוגלת להביא אותו לרמת תחרותיות סבירה במנועי החיפוש. בשביל לקבל יותר מזה מומלץ לקבוע תקציב (לא גדול) ולהשקיע ולפעול בתחומי ה-PPC (קידום ממומן). שירות הפרסום של גוגל – AdWords (פרסום מבוסס מילות חיפוש), הוא שירות בתשלום, שמאפשר בתקציב נמוך יחסית פרסום בהיקף רחב מאוד ברשת, ובמקביל גם מקדם את האתר. ישנם בתי עסק רבים המציעים שירות קידום אתרים וניהול חשבונות PPC, אלה בד"כ בתקציבים גדולים יחסית. שירות Bigger מותאם לתקציבים נמוכים יחסית ומאפשר להתאים תקציב אישי לעסק.

5. תוכן תוכן תוכן

קידום האתר בגוגל מתבסס על הנחת יסוד אחת: מהרגע שהגולשים נכנסו לאתר הם ימצאו בו פתרון. כמו קונה מזדמן ברחוב שמתפתה להיכנס לחנות, כך גם הגולש – הוא מצפה לתוכן מקצועי, אמין ומזמין.

מסעדות ושירותי מזון, למשל, אמורות לגרות את הגולשים עם תמונות אוכל, משרדי עורכי דין ימנפו עצמם טוב יותר עם חוות דעת ועדויות חיוביות מלקוחות וכן הלאה. כך או כך, התוכן אמור להיות מותאם, מקורי ומגוון ככל האפשר.

לבד ממילים, הפכו גם התמונות והסרטונים לאמצעי תוכן יעילים, ורבים מהגולשים מחפשים באופן ייעודי אחר תכנים כאלה. שיבוצם באתר – באיכות גבוהה, עם זכויות יוצרים ועריכה - יסייע לשדרוגו.

6. יצירת קשר

משיכת הלקוח אל האתר וגירויו לשהות באתר כמה שיותר זמן הן פעולות אינטנסיביות ומושקעות, אך אנחנו כאן כדי להניע את הגולש לפעולה ולקדם את סגירת מעגל הקניה. למעשה, זהו המעבר מתיאוריה למעשה, והשלב הקריטי שבו ממונף האתר לצרכי העסק.

חשוב להעניק לגולש אפשרויות רבות ככל האפשר ליצירת קשר, להציג בצורה בולטת בכל עמודי האתר (ולא רק בעמוד הראשי) את מספרי הטלפון, כתובת המייל של בית העסק ולינקים לעמוד הפייסבוק שלו, אם יש. ולהוסיף טופס ייעודי להשארת פרטים כדי לחזור אל הלקוח. וגישה מהירה לצ'ט.

שישה צעדים אלו הם מהלכים בסיסיים בעולמנו הדיגיטלי ואם משהו נראה גדול ומאיים היום, במהרה תראו שהדברים בסך הכל די פשוטים וברורים. חלקכם יכירו מושגים רבים חדשים, כמעט שפה שלמה. אך במהרה תשלטו בה ותראו כיצד אתר אחד קטן יכול להזניק עסק קדימה.

מערכת וואלה! בשיתוף זיו הרמן, בזק בינלאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully