וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אח גדול? שלטי הפרסומת יזהו את הצופים וישתנו

19.10.2015 / 14:45

טכנולוגיה חדשה שמיובאת בימים אלה לארץ תזהה באמצעות מצלמה את מין, גיל, מספר הצופים ואפילו את מצב רוחם ותאפשר לחברת הפרסום להתאים את הפרסומת לקהל הנכון

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

באינטרנט זה כבר מזמן הפך לכלי בידי המפרסמים, אך כעת טכנולוגיה חדשה תאפשר גם למודעות השילוט הדיגיטלי להן נחשפים הצרכנים בכל פינה, להתאים עצמן לקהל היעד.

טכנולוגיית פרסום חדשה בשם "קליינט אנליטיקס" תאפשר למפרסמים להתאים את השידורים על מסכי התוכן הדיגיטלי לפי מאפייני הלקוח שנחשף אליו באותו רגע. דביר גולדפיין, מנהל הטכנולוגיות של חברת השילוט הדיגיטלי CTV, המשווקת לראשונה את הטכנולוגיה בארץ, מסביר כי המערכת מבוססת על טכנולוגיית זיהוי הפנים בה משתמשים מזה שנים בתחום הביטחון. כך למשל, נעשה שימוש בטכנולוגיה בשדות תעופה בעולם לצורך זיהוי הנכנסים והיוצאים מהמדינה ועם הזמן חברות הפרסום החליטו לאמץ פתרון זה ולהשתמש בו לצורכיהן. לדבריו של גולדפיין, מדובר במערכת שהיא מאגר מידע עצום ואפקטיבי למפרסמים שיאפשר להם לבצע אופטימיזציה של מאפיינים דמוגרפיים, הרגלי קנייה ופרסום מותאם ללקוחות לפי סקטורים, באופן שהיה זמין עד כה רק למפרסמים ב"און ליין", כלומר באינטרנט ובסלולר.

אז איך הטכנולוגיה עובדת? מצלמות שיותקנו על גבי השילוט הדיגיטלי יזהו את המין, הגיל ומספר הצופים בכל רגע נתון, משך זמן הצפייה ואפילו את רמת המצב רוח של הנוכחים. כך למעשה זרם הנתונים יועבר לידי החברה המפרסמת שתוכל להתאים בזמן אמת את הפרסומת המתאימה לקהל היעד. למשל, כאשר שלט דיגיטלי שמותקן בבנק יזהה שהלקוחות הממתינים בתור הם צעירים, המערכת תצליח להתאים להם את הפרסומת ותשדר פרסומת לחשבונות חיילים או סטודנטים.

אם זה נשמע לכם כמו "אח גדול" שצופה בכם, אתם לא ממש טועים, אבל גולדפין מרגיע ומסביר לא מדובר בחדירה לפרטיות. "המערכת לא מקליטה ולא שומרת תמונות והקלטות וידאו של הצופים עוברים ושבים. היא מעבדת את התמונה לכדי קובצי אקסל עם אינפורמציה שמגנה על פרטיותו של הלקוח". לדבריו, הרבה מאוד אנשים חוששים מהעובדה שקיימת מצלמה, על אף העובדה שמצלמות אבטחה מרושתות כמעט בכל פינה של רחוב היום ולכן לחברות המפרסמות חשוב להסביר כי הטכנולוגיה באה כשירות ללקוח ולא במטרה לפגוע בפרטיותו.

כיום בישראל הטכנולוגיה אמנם נמצאת רק בשלב פיילוט ראשוני, על אף שבעבר היה ניסיון לייבא אותה לארץ, אך בשל עלותה הגבוהה הרעיון נכשל. לדבריו של גולדפין, בעתיד הלא מאוד רחוק, נראה יותר ויותר חברות שיעשו שימוש בטכנולוגיית ה"קליינט אנליטיקס", כפי שכבר עושה בה שימוש חברת סיגריות גדולה בארץ, המשווקת מוצרים לגברים ולנשים וכך מתאימה את סוג הפרסומת למין הצופה. "השילוט הדיגיטלי כבר קיים היום כמעט בכל מרכז מסחרי, קניונים, שדות תעופה ואזורי משרדים. כעת, המפרסמים יוכלו לנצל את הפלטפורמה שכבר קיימת על מנת להתאים את הפרסומת לעוברי האורח".

בחו"ל אגב, טכנולוגיה זו פעילה כבר מספר שנים. רשת הסופרמרקטים 7/11 (סבן אילוון) הפופולרית כבר העידה כי היא עושה בה שימוש. לדברי מנהל השיווק של הרשת, הטכנולוגיה הצליחה לזהות כי שעות הבוקר מאופיינות באחוז גבוה יותר של נשים ואילו החל משעות אחה"צ ישנה נוכחות גבוהה יותר של בני נוער ולכן הפרסומות מתאימות עצמן לצרכנים.

  • עוד באותו נושא:
  • פרסום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully