וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות ברמי לוי כמעט עלתה ללקוח 40 שקל - ולא בפעם הראשונה

אילנית חיות

26.10.2015 / 11:20

הלקוח בסניף רמי לוי בפ"ת הבחין בטעות משום שקנה מוצרים מעטים ושילם סכום בלתי סביר. הרשת בתגובה: הייתה תקלה, הלקוח זוכה. בשבוע שעבר פורסם מקרה דומה נוסף

גלובס

אפשר להניח שכל צרכן יכול להעריך שמשקלו של קולורבי אחד אינו מגיע לק"ג. כך גם העריך י' (שמו שמור במערכת), לקוח של רשת רמי לוי, שערך קניות בסניף הרשת בפתח-תקווה. "כשעמדתי לצאת מהחנות, הבחנתי שסכום החשבונית לא הגיוני, כי קניתי קולורבי אחד, ובחשבון חייבו אותי על יותר מק"ג קולורבי. קולורבי בודד לא שוקל מעל ק"ג".

י' חזר אל הקופאית וביקש שתשקול את הירקות מחדש: "התחלנו לבדוק ירק-ירק וראינו שהכול שגוי".

י' מספר כי לקופאית לא היה הסבר לטעות: "אם זה לא היה קולורבי אחד, אולי לא הייתי שם לב. אני לא יודע להעריך משקל, אבל כשיש לך רק יחידה אחת - ברור שזה לא יכול להיות".

השקילה הנוספת הדהימה את י'. התברר כי הקולורבי שקל בפועל 495 גרם, אך י' חויב לפי משקל של 1.250 ק"ג, ובהתאם חויב בתשלום של 9.9 שקלים במקום 3.9 שקלים בלבד.

הסטייה החדה במשקל חזרה על עצמה גם בירקות האחרים. כך הוא נדרש לשלם 11.7 שקל עבור העגבניות, שמחירן לפי המשקל הנכון היה אמור להיות 5.7 שקלים.

חשבונית רמי לוי. אילנית חיות, גלובס
החשבונית/גלובס, אילנית חיות

עבור התפוחים גבו ממנו 13.4 שקל לפי משקל של 1.5 ק"ג, בזמן שמשקלם הנכון הסתכם ב-750 גרם בלבד, והתשלום היה צריך להסתכם ב-6.7 שקלים.

על הפלפל האדום הוא חויב בסכום הגבוה כמעט פי שלושה מהסכום שהיה עליו לשלם - 11.7 שקל במקום 4.2 שקלים - לאחר שחויב לפי משקל של 1.185 ק"ג בזמן שהוא קנה בפועל 425 גרם.

גם על הבננות, הקלמנטינות, הבצל היבש והמלפפון שילם י' פי שניים מהסכום הנדרש. כך למשל, על 5 קלמנטינות הוא חויב כאילו קנה 1.6 ק"ג.

"אנחנו משפחה קטנה שצורכת מעט, אבל משפחה גדולה עלולה לשלם על 3 ק"ג בזמן שהיא קונה רק 2.5 ק"ג עגבניות, והם לא ירגישו", הוא אומר. "אני נוהג לבדוק את החשבונות, אבל רוב האנשים לא בודקים. זה לא שהמשקל היה לא תקין. אולי הם לא מקפידים שהמשקל יהיה נייטרלי. מספיק להשאיר בקבוק מים מינרליים קטן שייגע בפינת המשקל ויוסיף לי כמה מאות גרמים. ההפרשים היו 700-800 גרם על מוצר. בסך-הכול הוספו לי לחשבון 42 שקל".

זה אינו המקרה הראשון של חיוב עודף ברשת רמי לוי שיווק השקמה. בשבוע שעבר פירסם "גלובס" את סיפורו של מ', ששילם פי 5.5 על גבינת מוצרלה בייבי ופי שלושה על גבינה מלוחה במעדנייה. גם במקרה של מ' מדובר במוצרים שחויבו לפי משקל, שהיה רחוק משמעותית מהמציאות. במקרה של מ', החשבון הכולל נופח ב-20%, והוא חויב בחיוב עודף של 104 שקל.

תגובת רשת רמי לוי: "בבדיקת מצלמות האבטחה, היה בקבוק שהונח בחלקו על המשקל. הלקוח קיבל זיכוי".

  • עוד באותו נושא:
  • רמי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully