וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל תחגוג את shopping IL: מה קונים הישראלים?

3.11.2015 / 11:29

לי"יום שישי השחור" ול"יום הסינגלס" הסיני מצטרף חג קניות ישראלי - מאות מבצעים בקניות ברשת במשך יומיים. האם הישראלים נוהרים לרשת ומה מעניין אותם שם?

לפטופ וכרטיס אשראי. ShutterStock
לפטופ וכרטיס אשראי/ShutterStock

חודש נובמבר הוכתר כבר מזמן כחודש הקניות ברשת, כשלאמריקנים יש את ה"בלאק פריידי" ולסינים את "יום הסינגלס"- עכשיו הגיע תורם של הישראלים ליהנות גם כן מהחגיגה. אז הכינו את הארנקים ופיתחו את היומנים כי חג הקניות המקוונות של Google, ה- Shopping IL, חוזר ל- 48 שעות של 2,200 מבצעים והנחות ב-300 עסקים.

חגיגת הקניות המקוונת Shopping IL, הנערכת ביוזמת Google ובשיתוף ישראכרט, תתקיים זו השנה השנייה ברציפות ותיערך בתאריכים 11-12 בנובמבר. היוזמה, שהושקה בשנה שעברה הורחבה באופן משמעותי וצפויים להשתתף בה 300 עסקים ישראלים (לעומת כ-125 אשתקד), מרביתם עסקים קטנים שיציעו 2,200 מבצעים במגוון רחב של תחומים: אופנה, חשמל ואלקטרוניקה, ילדים, פנאי ומתנות, כלי בית ועוד. ההערכה השנה כי היקף המכירות יעמוד על 30 מיליון שקל לפחות.

כל בתי העסק ומבצעי ימי המכירה, יוצגו ויקודמו באתר ייעודי בכתובת shoppingil.co.il. לצד עסקים קטנים רבים, צפויות גם רשתות מובילות לקחת חלק בימי המכירות, בהן: קסטרו, רנואר, גולף קידס, סוהו, דלתא, באליגם ועוד. בין המוצרים שיוצעו למכירה במהלך ימי הקניות, תוכלו למצוא השנה גם רכבים חדשים ישירות מהיבואן לובינסקי (עם מותגי פיג'ו, סיטרואן) ודלק מוטורס (עם מותג פורד) וכן חבילות תיירות ליעדים מובילים של ארקיע ומלונות פתאל. בנוסף, בכל שעה יוצעו מבצעים ייחודיים שיוגבלו בזמן ובכמות.

על פי נתוני Google, בשנה שעברה כחצי מיליון ישראלים ביקרו באתר Shopping IL ובסך הכל נרשמו כ- 1.1 מיליון כניסות ל- 152 החנויות הווירטואליות שלקחו חלק במיזם, כשהיקף המכירות בשני ימי החגיגה עמד על פי 6 מיום רגיל - כ-20 מיליון שקל. מאיר ברנד מנכ"ל Google ישראל מספר כי "אחת מההצלחות של Shopping IL הייתה העובדה שבתי עסק רבים, בדגש על עסקים קטנים, נחשפו לקהלים חדשים ולראייה כ- 67% מהרוכשים עשו זאת מאתר ישראלי שלא הכירו קודם לכן".

חברת המחקר הלוי דוויק אף מצאה כי הערך הכלכלי של הפרויקט עבור בתי העסק שנטלו בו נאמד בכ-60 מיליון שקל, בין היתר מהגברת המודעות לקניות אונליין, הצטרפות לקוחות חדשים, השקעות באתרי המסחר האלקטרוניים ומעבר למכירות במובייל. לאור הרחבה משמעותית של מספר בתי העסק והמבצעים. לממצא זה חשיבות נוספת לאור מחקר שערכה Google עם שילוב מילווארד בראון בחודש יולי האחרון בנושא הרגלי קנייה באינטרנט ובו נמצא כי הישראלים דווקא מעדיפים לקנות באתרים בינלאומיים. לטענתם, החסרונות העיקריים של אתרים ישראליים בהשוואה לאתרים מחו"ל, הם המחירים והמבצעים, בעוד היתרונות הבולטים הם שפה, מטבע, הטיפול בהחזרות ומותגים מקומיים. כך למשל, במחקר שערכה Google בשילוב TNS נמצא כי 39% מהנשאלים רואים בהיעדר משלוח לישראל כחסם מרכזי לביצוע רכישות באתרים בחו"ל וכן 32% מהנשאלים רואים בשפה זרה (ובהיעדר תרגום) כמכשול לקנייה. עם זאת, 59% מהנשאלים ענו כי המוטיבציה המרכזית לרכישה באתרים בינלאומיים היא קבלת תנאים יותר טובים מאשר אלו המקומיים.

ומה הישראלים הכי אוהבים לקנות באתרים בינלאומיים? על פי המחקר נמצא כי 65% מהנשאלים קנו לפחות פעם אחת בשנה החולפת מאתר קניות בינלאומי, כש- 53% מהרכישות הן בקטגוריית אופנה, ביגוד והנעלה, 27% מחשבים (חומרה ותוכנה), 21% קוסמטיקה ובריאות, 24% צעצועים ו-16% ריהוט ומוצרים לבית. בתחתית הרשימה תמצאו שרק 8% מהרכישות הן של מוצרי "עשה זאת בעצמך" וגינון, 7% חלקי מכוניות ו-4% בלבד בקטגוריית המזון.

במחקר זה, שנערך במסגרת פרויקט עולמי של ברומטר בקרב צרכנים ב-56 מדינות, נמצא כי הישראלים רואים באינטרנט ככלי משמעותי ומקור מידע חשוב בחוויית הרכישה. כך למשל נמצא כי 45% מהגולשים מקבלים ממנו "השראה" לרכישה וכן 57% מתעדכנים דרכו על מבצעים ועורכים השוואות מחירים. כמו כן נמצא כי עבור 58% מהנשאלים, האינטרנט משחק תפקיד משמעותי ביותר ביצירת מודעות ראשונית למוצר ובחיפוש טרם הקניה, לעומת 32% בלבד שענו כי הם נעזרים בחנויות. ומהו המידע הכי חיוני לישראלים על עסקים? 58% ענו כי הם מתעניינים במחירים, 48% ענו כי הם בודקים באינטרנט את שעות הפתיחה של בית העסק, 39% בודקים את מיקומו של בית העסק ובודקים המלצות עליו ורק 27% מתעניינים בזמינות של מוצרים. את מרבית המידע אודות רכישתם שואבים הישראלים ממנועי בחיפוש, כשקרוב למחצית מהנשאלים (49%) ענו כי הם נעזרים בהם, רק 28% ענו כי הם מחפשים באתרי המותגים ו-7% בלבד נעזרים ברשתות החברתיות למציאת מידע.

גם אתר וואלה!שופס משתתף במבצעי Shopping IL ונותן הנחה של עד עשרות אחוזים על אלפי מוצרים מובילים באתר. הגולשים יוכלו להנות ממגוון רחב של מוצרים הנמכרים בהנחה נוספת על מחירי וואלה!שופס אשר מוכרת במחירים זולים יותר מרוב החנויות באופן רגיל.

מוצרים לדוגמא שישתתפו במבצע של Shopping IL:

• מכונת תספורת רמינגטון נטענת מסדרת Pro Power מתאימה גם לעיצוב פאות, זקן ושפם במחיר של 99 שקל במקום 199 שקל המגלם 50% הנחה.


• תרמיל גב איכותי בנפח 60 ליטר לטיולים ולצבא, קל ועמיד במים במחיר 139 שקל במקום 190 המגלם כ- 30% הנחה.


• מעיל פוך אמיתי לנשים צבע שחור או שמנת עשוי מ-90% פלומה 10% נוצות ועמיד מפני מים ב- 169 שקל במקום 299 שקל - 43% הנחה.


• שולחן קפה זכוכית Lucca דגם RONDA שני מדפים זכוכית חלבית בעובי 5 מ"מ ב- 199 שקל במקום 299 שקל המגלם הנחה של 33%.


• מגף בלנסטון האוסטרלי דגם 552 מעור הפוך בצבע ירוק זית ממידה 37 עד 47, במחיר 433 שקל במקום 619 שקל המגלם 30% הנחה.


• טאבלט 7" טושיבה זיכרון 16GB מוחדש במחיר של 299 שקל במקום 375 שקל המגלם 20% הנחה.


• מכשיר ניקוי בקיטור לרצפות ושטיחים ב- 299 שקל במקום 449 שקל המגלם 33% הנחה.


• שואב אבק רובוטי IROBOT הנמכר ביותר בעולם דגם ROOMBA 660 במחיר של 1649 שקל במקום 1990 שקל המגלם 17% הנחה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מבצעים שיעלו לאוויר למשך שעה בלבד במהלך Shopping IL :

• טלוויזיה 60 אינץ' HISENSE LED "Vision" Google Smart TV FULL HD במחיר של 4990 שקל במקום 5990 שקל המגלם 16% הנחה.


• קונוסולת XBOX ONEב- 1699 שקל במקום 1999 שקל המגלם 15% הנחה.



• זיכרון נייד Ultra Dual USB Drive 32GB ב- 49 שקל במקום 89 שקל - 45% הנחה.

אלי לביא מנכ"ל וואלה שופס אמר כי חשוב לציין שוואלה!שופס ביטלה את ה"מכירה האישית" עם המחיר הנסתר אשר קיים באתרי הסחר השונים. המכירה האישית התבססה על מחיר זול אשר היה נסתר מעיני הצרכנים ומצריך תהליך "מכירה אישית" כדי להגיע אליו. "מכירה אישית" "הגנה" על מחירי המותגים ברצפות המכירה בחנויות הפיזיות וברשתות. מעתה, כל המחירים, של כל המוצרים חשופים על מנת לתת תמונה שקופה, אמינה ומדויקת וללא אפשרות להעלות מחירים בצורה פיקטיבית על מנת לתת הנחה לאחר עליית המחיר, כמו שנהוג בחלק מאתרי הסחר בענף החשמל.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully