וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוקה קולה חוזרת לספק למגה, במגה ממתינים ליתר הספקים

אילנית חיות

7.11.2015 / 20:37

החלטתה של החברה המרכזית למשקאות לשוב ולספק למגה התקבלה לאחר שהיא קיבלה ביטחונות כספיים שהיא דרשה מהחברה האם, אלון רבוע כחול

סניף מגה, בבלי, תל אביב, 14 ביולי 2015. יותם רונן
מדף בסניף מגה/יותם רונן

כשבוע אחרי עצירת אספקת הסחורה, החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל) חוזרת לספק סחורה לרשת מגה. כך מסרה רשת מגה בסוף השבוע. ברשת אומרים כי מוצרי החברה, לרבות מוצרי טרה וקוקה-קולה, יסופקו לסניפי הרשת באופן שוטף וסדיר. מגה קרובה גם להבנות עם קבוצת שטראוס, שבשבוע האחרון סיפקה לרשת סחורה באופן מצומצם.

החלטתה של החברה המרכזית לשוב ולספק למגה התקבלה לאחר שהיא קיבלה ביטחונות כספיים שהיא דרשה מהחברה האם, אלון רבוע כחול, למרות שהצדדים לא פירטו במה דברים אמורים.

עצירת האספקה באה לאחר שבחברה חששו שהערבות הכספית שניתנה להם על-ידי אלון רבוע כחול, תהיה חסרת תוקף ובכל מקרה, אמורה לפוג בקרוב. קודם לכן, בפגישה שקיים ביום חמישי האחרון מנכ"ל קבוצת אלון, אביגדור קפלן, עם הספקים, הוא אמר שהוא לא יפלה אף ספק לטובה.

הפגישה נערכה לבקשתו של קפלן והשתתף בה גם מנכ"ל מגה, רביב ברוקמאייר. ספקים שהשתתפו בפגישה אומרים ל"גלובס" כי "לא שמענו בפגישה שום דבר חדש שלא קראנו עליו קודם בעיתון. קפלן אמר משהו בסגנון הגענו להסכם עם מחזיקי האג"ח והבנקים ועכשיו תורכם". בכך כיוון קפלן לדרישת הרשת מהספקים לחזור ולספק לה סחורה בהתאם לתנאי האשראי שנהגו ברשת טרם המשבר של הקיץ האחרון.

גורם במגה אומר ל"גלובס" כי הרשת אינה מסוגלת להמשיך ולתפקד ללא חזרה לימי האשראי הקודמים וכי "יום ראשון הוא יום המבחן הגדול של הרשת. נראה מי יספק סחורה ומי לא".

ביום שישי האחרון העבירה מגה תשלום של קצת יותר מ-100 מיליון שקל לספקים ולפניו תשלום נוסף של כ-70 מיליון שקל. במגה אומרים כי יעמדו גם בתשלום זה. ספקים רבים המתינו לסוף השבוע כדי לוודא שמגה אכן עומדת בתשלומים ועל בסיס זה לקבל החלטות על אופן המשך העבודה עם הרשת.

בסוף השבוע האחרון ניכרו חוסרים רבים במדפי הרשת של מגוון חברות כמו למשל ויסוצקי, יוניליוור, דיפלומט, קבוצת נטו, כרמל מזרחי, ליימן שליסל ועוד. החוסרים ברשת פגעו במכירות ולפי הערכות, אלה ירדו בשבוע שעבר בשיעור של כ-7%.

רשת מגה מצדה מסרה בסוף השבוע כי "עם ההגעה להסכם עם מחזיקי האג"ח והבנקים של חברת האם אלון רבוע כחול והודעת בעלת השליטה על עמידה בכל התחייבויותיה לרשת מגה כפי שנקבע בהסדר בית המשפט, מגה ממשיכה בפעילות שגרתית רגילה ופועלת בהתאם לתנאי הסחר והאשראי הרגילים שנקבעו עם כל ספק טרום ההסדר בבית המשפט. אנו ממשיכים בישומה של תוכנית ההבראה וזוהי שעתם של ספקי הרשת לתת את אמונם בחברה מתוך הבנה כי מגה חזקה הנה חיונית להמשך קיומו של שוק תחרותי ואיתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully