וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לרוץ? בדקנו מה אתם צריכים וכמה זה יעלה

18.11.2015 / 9:23

כדי לנצל את ההנאה המרבית מריצת שטח או מדבר יש להיערך בהתאם: נעלי ריצה ייעודיות שסופגות את מהלומות הקרקע, ביגוד מתאים וציוד נלווה שהופך את המאמץ לנסבל יותר. לקראת המרתון המדברי, בדקנו מה מציעים לכם בחנויות הספורט

ריצת שטח. ShutterStock
ריצה בשטח. רמת העניין משתנה בכל דריכה/ShutterStock

היום כבר אי אפשר קרוא לזה טרנד. מה שהיה בעבר נחלתם של האנרכיסטים בלבד שהתנגדו לריצה המונית בכביש והתעקשו לחרוש את שבילי ההרים והמדבריות, הפך לאהבת הכלל. ריצת שטח היא עובדה קיימת ולא צריך לשבור את הראש כדי לחפש את המסלולים הנכונים. האקלים הנעים והמוצל לרוב, הניתוק מההמולה, התוואי המשתנה מתחת לכל דריכה ורמת העניין שעולה בכל פעם שמציץ נחל קטן משום מקום או חיית בר סקרנית, הופכים את היערות והמדבריות בישראל לעמוסים להפליא ברצים והולכים.

ואולם, כדי לנצל את ההנאה המרבית מריצת שטח או מדבר יש קודם להיערך בהתאם. זה אומר להגן על עצמכם מפני פציעות ותקלות בדרך, לנעול את הנעליים הנכונות, ללבוש את הבגדים המנדפים ולשאת את המים והמזון עליכם בנוחות המקסימלית. לפני שנים היו אלה נעלי ההתעמלות שלנו שעמדו בפני כל מטרה. אלא שמאז נכנסו הרבה חולות לגרביים ויצרניות הבגדים וההנעלה התאימו את הסוליות ומשקל הנעל כמעט לכל סוג אדמה.

לקראת המרתון המדברי באילת שיתקיים ב-27 בנובמבר החלטנו לסקור עבורכם את נעלי הריצה המובילות בשוק כיום וכמובן, את אביזרי הריצה. מוכנים לצאת לדרך?

נעלי ריצה

לפני שניגשים לרכוש נעלי ריצת שטח יש לקחת בחשבון כמה דברים. ראשית, היכרות אופיו של השטח שאתם מתכוונים לרוץ עליו. האם זוהי אדמה חולית דקה, חול ים, אדמת כורכר או שמא מדובר במשטחים סלעיים שדורשים אחיזה מוגברת. אחרי ניתוח השטח, שימו לב לרמת האיטום, משקל הנעל, העמידות וכמובן, הנוחות.

הנעליים שמופיעות בכתבה זאת נבדקו על ידי רצים ורצות מנוסים, מרתוניסטים ברובם, ששימשו כנסיינים בריצות שטח ארוכות. הנסיינים התייחסו למספר קרטריונים קבועים ולתת את חוות דעתם גם בנוגע לחסרונותיה של הנעל ומבלי שהם מודעיםל לטווחי המחירים. התוצאות לפניכם.

נעלי נייקי שטח. צילום מסך,
Terra Kiger של נייקי. כבר בריצה הראשונה הרגישה מצוין/צילום מסך

Nike Air Zoom Terra Kiger 3

דבר היצרן: נעל שטח לגברים שמספקת תמיכה במשקל קל ומקסימום אחיזה. הנעל מגיעה עם רשת עליונה וטכנולוגיה דינמית וכוללת סוליה אמצעית עם ריפוד וסוליה חיצונית ארוגה המאפשרות ספיגת זעזועים ואחיזת שטח מעולה.

דבר הנסיין: "נעל שמשלבת קלות עם התאמה לריצות מהירות או ארוכות על משטחים קלים. ניתן לרוץ איתה בנוחיות גם על אספלט אבל בריצה על כביש רטוב אחיזתה השתחררה מעט. בעת הדריכה הרכות שלה גבוהה ויחסית לנעלי שטח היא אינה מאסיבית. היא יושבת כמו גרב על הרגל (ננעלת כמו נעל בית כשצד אחד של הלשון תפור לגוף הנעל) וכבר בריצה הראשונה הרגישה מצוין. כמו כן, מרחב האצבעות שלה (tow box) הוא גבוה".

חסרון: פחות מתאימה לריצה על משטחים קשים.

מחיר: 749.90 שקלים. להשיג בחנויות המותג ובחנויות הספורט המובחרות.

נעלי שטח אדידס. יניב לוי,
אדידס גלייד 7. יציבות ונוחות/יניב לוי

adidas Supernova Glide Boost 7 atr

דבר היצרן: הנעל הנמכרת ביותר של אדידס המספקת רכות יוצאת דופן העוטפת את הרגל ומספקת יציבות ונוחות. טכנולוגיית ה"בוסט" מבטיחה החזרת אנרגיה מקסימלית בכל צעד, רכות וספיגת זעזועים. חלקה העליון של הנעל מסתגל ומתאים את עצמו לצורות רגל שונות. החלק החיצוני של הסולייה עשוי גומי המבטיח אחיזה איתנה בקרקע. תשומת לב מיוחדת ניתנת גם לדגם החדש לגברים, שכוללת שכבת כיסוי קלת משקל בחלק האמצעי והקדמי של הנעל כדי להבטיח התאמה גבוהה יותר לרגל.

דבר הנסיין: נעל נייטרלית שהותאמה לריצות שטח על משטחי אדמה וכורכר קלים וכוללת את סוליית הקצף המצליחה של אדידס, שעובדת נהדר גם בשטח. הנעל מרופדת היטב ולא מרגישה את מהמורות הקרקע, בנוסף לא היתה בעיה להגביר מהירות מבלי לאבד את האחיזה. אחרי מספר ריצות למרחק מצטבר של יותר מ-100 ק"מ ניכר שהנעל נותרה חזקה ולא איבדה מצורתה המקורית. רמת הנוחות נותרה גבוהה גם אחרי ריצות ארוכות ובלימת הזעזועים נותרה כמו בריצה הראשונה.

חיסרון: "הנעל אטומה אמנם לכניסת מים וחול אבל הדבר מכביד על יכולתה לנשום ולאוורר את כף הרגל".

מחיר: 599 שקלים. ניתן להשיג בחנות המותג ובחנויות המובחרות.

נעלי ברוקס שטח. יניב לוי,
ברוקס PureGrit. נעל קלה במיוחד/יניב לוי

Brooks Men's PureGrit 4

דבר היצרן: נעל שבילים קלת משקל וגמישה שמצוידת בסוליית זיזים ייעודית להגברת האחיזה בשטח. עמידות הנעל גבוהה והיא עשויה מחומרים קלים. טווח הריצה שלהם גבוה ומסתכם ב-250 עד 300 ק"מ.

דבר הנסיין: "נעל קלה במיוחד גם לעומת נעלי כביש והייחוד שלהן טמון בכך שלמרות שהן לא מאסיביות הן ניחנות באחיזת שטח כמעט מושלמת. הגמישות שלה באה לידי בטוי בכל מהמורה או אבן דרך. יש להן סוליה פנימית שמגבירה את אחיזת הרגל והמרווח בתוך הנעל.

חיסרון: מדובר בנעל קלה ורכה יחסית שלא מתאימה למשטחים קשים ובלימת הזעזועים שלה לוקה מעט בחסר בנחיתה על סלעים".

מחיר: כ-480 שקלים. להשיג בחנויות המותג בלבד.

נעלי ברוקס קסקדיה. צילום מתוך האתר,
ברוקס קסקדיה 10. בהתחלה נוקשה אחר כך משתחרר/צילום מתוך האתר

Brooks Cascadia 10 women

דבר היצרן: קסקדיה 10 לנשים, נעלי ריצה החדשות בסדרת קסקדיה, בנויות כולן לריצה בשטח ומוגדרות כ"סוס עבודה". יחד עם זאת הן מעניקות גמישת ונוחות מיטבית לכפות הרגליים המאפשר שימוש ממושך.

דבר הנסיינית: "נבדק דגם עם תיקון של קריסה פנימה. הנעל לא רק נראית טוב, היא ורסטילית ונוחה מהרגע הראשון (למרות מעט נוקשות בריצות הראשונות). כמו שמבטיח היצרן, הנעליים אכן נועדו לעבודה קשה והן עמידות מאוד. נוח מאוד לרוץ איתן והן מתאימות גם לדשא בפארק וגם לריצת אולטרה מדבריות. הנעל מספקת הגנה לרגל שמתאימה גם לסוגי שטח קשים. הרגל מוחזקת היטב בתוך הנעל וההרגשה בריצה מאוד בטוחה, בין היתר בשל מערכת שריכה חדשה שמחזיקה את הרגל מצויין וגם בגלל מבנה הסוליה שמייצרת אחיזה יעילה בקרקע".

חיסרון: הורגשה נוקשות בריצות הראשונות ומשקלן יחסית כבד.

מחיר: 585 שקלים. להשיג בחנויות היצרן.

נעלי ניו באלאנס. רועי מיטלמן,
בולמי זעזועים ברמה גבוהה מאד. ניו באלנס/רועי מיטלמן

Leadville MT1210 ניו באלנס

דבר היצרן: נעל הדגל של ניו באלנס לריצות שטח ואולטרה מרתון, הנקראת על שם מירוץ LEADVILLE 100. הנעל מצוידת בסוליית VIBRAM מקצועית ובולמי זעזועים איכותיים הבנויים לתת מענה ואחיזת שטח חזקה בכל תוואי ריצה.

דבר הנסיין: "לניו באלנס שמור מקום של כבוד בייצור נעלי שטח מתקדמות. בשנים האחרונות היא פיתחה כמה דגמים מוצלחים בתחום הריצה המינימלית אבל במקרה הנוכחי, דווקא חזרה למקורות. הנעל אכן מספקת בולמי זעזועים ברמה גבוהה מאד, כמעט ללא הרגשת המשטח שמתחת ובהחלט נותנת תחושת יציבות בשטח משתנה. הנעל עוטפת וחובקת את כף הרגל באחיזה טובה ויחסית גבוהה כדי למנוע פציעות. כמו כן, היא המשקל שלה עשוי להטעות: היא קלה מאוד אך לגמרי מאסיבית ומורגשת היטב על הרגל".

חיסרון: בולמי הזעזועים חזקים מדי ושטח הסוליה רחב. הנעל לא מתאימה לרצים מינימליים.

מחיר: 1,099 שקלים, להשיג בחנויות הספורט המובחרות

נעל אינוב 8 גברים. יניב לוי,
רק עניין של זמן עד שתגיע הקפיצה הגדולה. Inov-8/יניב לוי

INOV TERRACLAN 8

דבר היצרן: נעל מסלול ושטח בעלת סוליה שמתאימה לריצה בשבילים, עליות וסלעים. הגומי הפחמני מספק אחיזה מעולה ושכבת ה- X- LACK שומרת על כף רגל יציבה.

דבר הנסיין: "היצרנית הבריטית סיפקה את נעל השטח הטובה ביותר שלה עד כה. בישראל, היא עדיין לא נפוצה כל כך, אבל זה רק עניין של זמן עד שתגיע הקפיצה הגדולה. משקל הנעל לא נמוך במיוחד אבל האחיזה שלה הפתיעה לטובה. למראית עין ובמגע הראשון היא נראית קשה ומחוספסת אבל כבר אחרי הריצה הראשונה בשטח היא הוכיחה את גמישותה. בנוסף, הנעל אטומה לכניסה של מים וחול. מרווח הבוהן שלהן היה גם הוא אידיאלי. היא מאווררת במידה הנכונה ואי אפשר היה שלא להבחין ביכולתן להאריץ גם במשטחים קשים".

חסרון: "הנעל מתאימה פחות למשטחים קשים והסוליה הפנימית היתה גבוהה מעט, אבל מדובר בעניין אישי".

מחיר: 599 שקלים. להשיג בחנות היבואן, פרו-ראנר – כנרת 13 בני ברק

נעלי אנדר ארמור. יניב לוי,
אנדר ארמור. כמו כפפה נוחה על הרגל/יניב לוי

Under Armour SpeedForm XC

דבר היצרן: נעל קלה במיוחד במשקל 214 גר' שעוטפת את כף הרגל בהתאמה אנטומית מושלמת. הטכנולוגיה מאפשרת מינימום הסחות דעת הריצה או האימון, בלי לפגוע בתמיכה מקסימלית לכף הרגל, וכן נידוף לחות בתוך הסוליה המחזיר את האנרגיה לכף הרגל בצורה שאין דומה לה ומאפשר נחיתות רכות והזנקות מלאות כח. טכנולוגיה נוספת היא שימוש בקצף המאפשר אחיזה טובה יותר של הקרקע ומאפשר יציבות גבוהה.

דבר הנסיין: נעל שטח שיוצרה כהמשך ישיר ומוצלח של נעל הכביש SpeedForm Apollo. מדובר בנעל מצטיינת שזכתה בפרסים רבים ולא בכדי. ראשית, המראה שלה כובש ביופיו ומושך תשומת לב כבר ברגע הראשון. שנית, מדובר בנעל שאכן יושבת כמו כפפה נוחה על הרגל ומתנהגת באופן טבעי בכל דריכה. המשקל הנמוך שלה והגמישות מאפיינים את נעלי השטח אבל לא מותירים מקום לספק: מדובר בנעל שבילים קלאסית שבהחלט יכולה לעלות גם על הכביש ולהרגיש טבעי גם על משטח האספלט.

חסרון: לא מיועדת לשטחים קשים, בריצות הראשונות תחושת היציבות אובדת אבל אחר כך מסתדרת מחדש.

מחיר: 720 שקלים, להשיג ברשת גט פרו ורשתות הספורט

נעלי אינוב נשים. יניב לוי,
TRAIL ROC 245. בנעל יפה שמתאימה לריצה על אדמה רכה/יניב לוי

TRAIL ROC 245

דבר היצרן: עוד נעל מבית INOV – 8 , הפעם לנשים שמתאמנות על משטחים קשים. הנעל מספקת שלוש שכבות לשיפור האחיזה והעמידות.

דבר הנסיינית: "כבר ממבט ראשון ניתן לומר שמדובר בנעל מינימלסטית שלא מתאימה לכל אחת. חובבות טרנד המינימליזם ימצאו בנעל הזאת כמעט שלמות: היא חזקה, היא עמידה, היא מהירה ומתאימה בדיוק לריצה על החלק הקדמי של כף הרגל ולא על העקב. עדות לכך ניתן למצוא בתוספת ההגנה שמצויה בסוליה הפנימית לאזור האצבעות. בנוסף לכל אלה, מדובר בנעל יפה שמתאימה לריצה על אדמה רכה.

חסרון: מי שלא רגילה לרוץ על קדמת כף הרגל עשויה לסבול מבלימת זעזועים מופחתת.

מחיר: 525 שקלים. להשיג בחנות היבואן, פרו-ראנר – כנרת 13 בני ברק.

איזה נעל תקחו אתכם למרתון המדברי?

אסיקס נעל שטח. יח"צ,
אסיקס. אחיזת קרקע מצוינת בעליה/יח"צ

אסיקס GEL-FUJI TRABUCO 4

דבר היצרן: נעליים קלות משקל ונוחות במיוחד בעלות ג'ל אחורי לספיגת זעזועים. סוליית SpEVA המעניקה קפיציות ומעבר חלק לעבר הצעד הבא, בתוספת זיזים לריצה בתנאי שטח ולשמירה על יציבות כף הרגל. לנעל רפידתEVA נשלפת המאפשרת החלפה למדרס אישי בעת הצורך, חומר מחזיר אור להגברת הנראות בלילה, חומר בעל צפיפות גבוהה המקטין את החיכוך של הסוליה עם הקרקע ושומר על אורך חיי הסוליה, מגן על כף הרגל ושומר עליה מאבנים או ענפים.

דבר הנסיין: "הנעליים נראות טוב מאוד ומרגישות מצוין מהצעד הראשון. ניתן בהחלט לכנותן חזקות ונרשמה אחיזת קרקע מצוינת בעליה, ירידה ועל משטח דשא רטוב ואפילו על אספלט. גם אחיזת הקרסול היתה נוחה וחזקה והסוליה הפגינה גמישות וקשיחות".

חסרון: השרוכים מחליקים מעט ומשקל הנעליים גבוה לעומת נעלי שטח אחרות.

מחיר: 899 שקלים. להשיג בחנויות אוריג'ינלס

אסיקס שטח נשים. צילום מסך,
אסיקס SONOMA. טווח התנועה נרחב/צילום מסך

אסיקס GEL- SONOMA – נשים

דבר היצרן: נעל מצוידת ב-TRUSSTIC SYSTEM, מערכת במרכז כף הרגל המספקת שליטה ויציבות ומפחיתה את משקל הנעל. כמו כן, במערכת לספיגת זעזועים ייחודית לאסיקס בטכנולוגיית ג'ל המצוי בחלקה האחורי של הנעל ועמיד לאורך זמן וב-AHAR, גומי קשיח הממוקם לאורך הסוליה ומקנה עמידות והגנה בפני שחיקה ושפשוף הסוליה.

דבר הנסיינית: "כמי שמורגלת בריצות כביש ארוכות המעבר לריצה בנעל של אסיקס היה פשוט, בין השאר כי מדובר בנעל קלה וגמישה יחסית שהרגל מרגישה בה חופשיה וזורמת. טווח התנועה נרחב מהעקב עד הבהונות ואחיזת הקרקע היתה טובה גם באזורים בוציים. העיצוב שלה יפה והיא מתאימה גם למתאמנים בחדר כושר".

חסרון: הנעל לא waterproof ומים חדרו לתוך הגרב במהלך הריצה, הסיבה לכך היא ככל הנראה הרצון לשמור על משקל נמוך וזריזות בביצועים.

מחיר: 599 שקלים, להשיג ברשת אוריג'ינלס

סאקוני NOMAD. שחר לוין,
סאקוני NOMAD TR. בקלות היה ניתן לרוץ איתה גם בכביש/שחר לוין

סאקוני NOMAD TR

דבר היצרן: נעל עמידה שתוכננה לריצה במשטחים קלים תוך מתן הגנה מלאה על משטח כף הרגל וגמישות מלאה. הסוליה המעוצבת בצורת משושים נועדה להעניק יציבות גם על אדמת טרשים. החלק הקדמי של הנעל עשוי תרכובת גומי גמישה שמעניקה תחושת גרב בעת הנעילה.

דבר הנסיין: "הדבר הראשון שמבחינים בנעל של סאקוני הוא שמדובר בנעל שנראית קלה מאוד ביחס לנעל שטח אופיינית ובקלות היה ניתן לרוץ איתה גם בכביש, אך לאחר הנעילה מבינים שזו נעל שטח קלאסית. הסוליה הזיזית שלה והעובדה שמדובר בנעל אטומה לכניסת אבק, חול ומים, מסגירים אותה מיד. בריצה הראשונה היא הרגישה מוזר, בשל המבנה הפנימי המתקמר שלה והסוליה הפנימית הגבוהה שלה, אבל התחושה נעלמה בריצות הבאות לאחר שהרגל התרגלה למנח החדש. לאורך זמן, הריצה עמה בשבילים היתה נוחה וכמעט אף מהמורה לא מורגשת למעט סלעים בולטים".

חיסרון: הנעל אטומה לחלוטין ולאחר שעה של ריצה הרגליים התחממו והיו זקוקות לאוורור, שלא הגיע.

מחיר: 599 שקלים, להשיג בחנויות המותג

סלומון פרו נעלי שטחל. צילום מסך,
מהרגע הראשון קשה להתעלם ממנה/צילום מסך

סלומון WINGS PRO

דבר היצרן: נעל היכולה להתמודד עם תנאי שטח הקשים ביותר. הסוליה החיצונית מאפשרת לעבור משטחים רטובים או בוציים בקלות. למי שסובל מפרונציה (קריסת כף הרגל פנימה) הנעל מציעה בסוליה הפנימית תמיכה נוספת.

דבר הנסיין: " נעל השטח האולטימטיבית. ראשית, העיצוב שלה כובש מהרגע הראשון וקשה להתעלם ממנה. שנית, היא עשויה היטב, קשיחה ועמידה לכל סוגי המשטחים, גם שטחים מסולעים. בריצות הראשונות נדמה שהקשיחות דורשת זמן מה להסתגלות אבל כשזה קורה, מדובר בנעל נוחה במיוחד. יתרון נוסף שלהן הוא מנגנון השריכה שקל לתפעול ולא נפתח במהלך הריצה".

חיסרון: ייתכן ויש שיגידו שמשקלה גבוה מדי אבל לא מדובר בעניין קריטי למדי.

מחיר: 799 שקלים, להשיג בחנויות הספורט המובחרות

נעלי מונטריאל שטח. בועז כץ,
Montrail FluidFlex 2. אין לחץ על שום אזור בכף הרגל/בועז כץ

Montrail FluidFlex 2

דבר היצרן: נעל מקצועית לריצת שטח, קלת משקל ומאווררת במיוחד, מתאימה למגוון של משטחים מדרך סלעית ועד לדשא ועפר, מספקות נוחות עם תמיכה ובלימת זעזועים מעולות, שילוב מנצח של מהירות ובטיחות".

דבר הנסיין: "ראשית, המראה החיצוני נקי ונטול התחכמויות, גם לעיוור צבעים כמוני. הנעל מתיישבת על הרגל כמו כפפה. יש מקום לאצבעות, אין לחץ על שום אזור בכף הרגל ויש מספיק מקום גם לגרביים עבים. ה- Montrail FluidFlex 2 הרגישה מצוין בריצה על כביש ומדרכות אבל בשטח מדובר בחגיגה של תמיכה טובה בשיפועי צד ואחיזה מעולה בירידות ובעליות. במילים אחרות, טוחנת את השטח בחינניות. יצוין כי הנעל לא מוגנת נגד מים, בריצה בשולי שדה רטוב חדרה רטיבות ולחות אך הנעל מאווררת מספיק ולא מתקבלת תחושה כאילו רצים בתוך גרב ספוגה".

חיסרון: פחות מתאימות לריצה על סלעים, לא ממוגנות נגד לחות או רטיבות.

מחיר: 729 שקלים, להשיג ברשת קולומביה, אאוטסיידר ושביל ישראל

נעלי מונטרייל נשים. צילום מסך,
Montrail - Fluidfeel III. נעל שבאה לעבוד/צילום מסך

Montrail - Fluidfeel III

דבר היצרן: נעל כביש שמתאימה גם לשטח בזכות עיצוב חדשני של הסוליה, המחקה את התנועה הטבעית של כף הרגל ושומרת את כף הרגל קרוב לקרקע.

דבר הנסיינית: "כבר במבט ראשון ניתן לומר שמדובר בנעל חזקה במיוחד ש"באה לעבוד". היא לא מעוצבת מדי אבל היא מאוד פונקציונאלית ועובדת היטב במשטחים רכים. היא יכולה לשמש בקלות כנעל חדר כושר אבל רק בריצה הראשונה מבינים עד כמה היא נועדה לחרוש את האדמה. בניגוד לנעלי שטח אחרות, הסוליה שלה לא מצוידת בזיזים אבל גם בלעדיהם האחיזה שלה מספיק טובה. יתרון נוסף שלה הוא שכיאה לנעל שתאימה גם לכביש, היא זריזה ומהירה אם התוואי מאפשר זאת".

חיסרון: נעל רב תחומית אבל תחשבו פעמיים לפני שאתן יוצאות איתה לרוץ ביערות ובשבילים הטכניים.

מחיר: 579 שקלים, להשיג ברשת קולומביה, אאוטסיידר ושביל ישראל

ריבוק פאמפ. צילום מסך,
ריבוק פאמפ. שנות ה-90 שוב כאן/צילום מסך

Reebok Pump

דבר היצרן: סדרה חדשה של נעלי Reebok Pump במגוון שילובי צבעים. בגוף הנעל משולבים משאבה ותא המתמלא באוויר שמשמשים לניפוח גוף הנעל סביב כף הרגל במטרה לשפר את אחיזתה. הנעל מתאימה עצמה למשתמשים באופן אישי ולמבני כפות רגליים שונות, בלי שהעוסקים בספורט צריכים לשנות את תנועת הדריכה הטבעית. בסיום השימוש אפשר להחזיר את הנעל למידה המקורית, על ידי לחיצה על שסתום שמשחרר את לחץ האוויר.

דבר הנסיין: הנעל אכן מרשימה מבחינה חיצונית וזכתה לתשומת לב מיידית כמעט. גם אופציית הניפוח שזכורה מאי שם שנות התשעים, עושה את העבודה ותורמת לנוחות של הנעל. זה אמנם דורש הסתגלות, בעיקר בשל הכפתור המוזר שמונח בחלק החיצוני של הנעל, אבל נראה שריבוק חוזרת לעניינים.

חסרון: הנעל לא בנויה כנעל שטח קלאסית ומתאימה לכלל סוגי הרצים. ככזאת, לא מומלץ לרוץ עליה במשטחים טכניים.

מחיר: 549 שקל, ניתן להשיג ברשת מגה ספורט ובחנויות הספורט המובחרות.

ריצת שטח. ShutterStock
חשוב לרוץ עם הבגדים הנכונים/ShutterStock

בגדי ריצה ואביזרים נלווים

בנוסף לנעליים שנועדו לספוג את מהלומות הקרקע, ריצה בשטח מחייבת ביגוד מתאים והצטיידות באביזרים נלווים שיהפכו את המאמץ לנוח וסביל יותר. טייצים, חולצות מבודדות זיעה וגשם, תיקי נשיאה ייעודיים, משקפי שמש וחגורות מים – כל אלה יאפשרו לכם לרוץ לאורך זמן מבלי להסתכל על השעון.

טייץ ברוקס נשים. צילום מסך,
טייץ ברוקס Greenlight 9. כמעט לא מורגש על הגוף/צילום מסך

ברוקס Greenlight 9

טייץ ריצה קל משקל לגברים באורך 9 אינטש בעל רמת נידוף זיעה מקסימלית, העשוי מחומר DRILAYER דוחה לחות ורטיבות. לטייץ עצמו תפרים דקים מאוד שמפחיתים ממשקלו וכמעט לא מורגשים על הגוף. חגורת הגומי בבטן אלסטית מאוד ולא מתקפלת במהלך הריצה. הוא מצויד בכיס אחורי בלבד שבמבט ראשון נראה קטן מדי אבל מספיק עמוק כדי להכיל שלושה חטיפי אנרגיה.

מחיר: 210 שקלים, להשיג בחנויות המותג

כבר בחרתם את האאוטפיט למרתון המדברי?

טייץ ברוקס נשים. צילום מסך,
ברוקס Greenlight Capri SE. שני טייצים במכנס אחד/צילום מסך

נשים – Greenlight Capri SE

טייץ ריצה מותאם לחורף הישראלי ובעל כיסים רחבים ורמת נידוף טובה מאוד. הייחוד הגדול של הטייץ טמון בעובדה שניתן למעשה ללבוש אותו במהופך וגם אז הוא מחמיא לגוף באותה מידה. הנסיינית ציינה לטובה את העובדה שמדובר בשני טייצים במחיר אחד.

מחיר: 270 שקלים, להשיג בחנויות המותג

טייץ אדידס ארוך. צילום מסך,
טייץ אדידס סופרנובה. יתרון בעמדת הכיסים/צילום מסך
אדידס סופרנובה חולצה. צילום מסך,
חולצת ריצה של אדידס. כמעט לא נספגה לחות/צילום מסך

אדידס

טייץ ריצה ארוך לגברים ממשפחת Supernova המתאים לריצות אימון ומרוצים. הטייץ דק יחסית ומאוורר ועם זאת מחמם את הרגליים בימים קרירים. היתרון הגדול שלו הוא מספר הכיסים – שלושה מרווחים שמאפשרים נשיאה של חטיפי אנרגיה, תמרים, כסף או מפתחות. כמו כן, הוא מצויד במחזירי אור בצדי הרגליים.

מחיר: 329 שקלים, להשיג בחנויות המותג וברשתות הספורט

חולצת ריצה גם היא ממשפחת Supernova בטכנולוגיית climacool שנחשבת למובילה של אדידס. במדידה הראשונה היא הרגישה מעט חספוס אבל החולצה במהלך הריצה היא כמעט ולא הורגשה על הגוף. מלבד זאת, היא כמעט לא נספגה לחות גם אחרי שעתיים של ריצה אינטנסיבית. בנוסף, יצוין כי היא מעוצבת בטוב טעם.

מחיר: 169 שקלים, בחנויות המותג ורשתות הספורט

טייץ ארוך נייקי. נייקי ישראל,
טייץ של נייקי. מחזיר אור ואנרגיה/נייקי ישראל

נייקי

טייץ ריצה ארוך לגברים שמתאים במיוחד לחורף הישראלי וניחן במראה סולידי. את עיקר החוויה שאב הנסיין מאיכות הבד והתאמתו הכמעט מושלמת על הגוף גם במהלך ריצות ארוכות במיוחד. רמת הנידוף אף היא טובה מאוד וגם רמת הבטיחות עם כמה מחזירי אור שפזורים לכל אורכו.

מחיר: 549 שקלים, להשיג בחנויות המותג ברחבי הארץ

טייץ ריבוק. צילום מסך,
הטייץ של ריבוק. שומר על חום הגוף/צילום מסך
ג'קט ריבוק. יח"צ,
ג'קט הריצה של ריבוק. אינו מגביל את תנועת הגוף/יח"צ

ריבוק

טייץ ריצה ארוך לגברים עשוי פוליאסטר ולייקרה שמיועד לשמור על חום הרגליים בימים קרים. מדובר בטייץ עבה יחסית אך עדיין שומר על רמת נידוף טובה ולא אוגר את הזיעה לאורך זמן. גם הוא מצויד בשני כיסים גדולים בצדדים עם רוכסן המאפשרים לשאת חפצים קטנים ואפילו טלפון נייד לשעת חירום.

מחיר: 199 שקלים, להשיג ברשת מגה ספורט

נשים – חליפת ריצה הכוללת טייץ ארוך וחולצה תואמת. הכוללת רוכסן לנשיאת נגן מוסיקה עם יציאה לאוזניות ופתח אוורור באזור הגב. מדובר בחולצה נוחה למדי בעלת בד נעים ודק שגם דוחה רטיבות.

ג'קט ריצה לנשים – ג'קט בד גמיש וארגונומי שאינו מגביל את תנועת הגוף. הוא מצויד בבידוד תרמי המסייע לשמור על חום הגוף אבל בריצה ארוכה דיווחה הנסיינית על הזעה מוגברת. עם זאת, מדובר בג'קט חורפי שבימים קרים בהחלט יעשה את העבודה. מכפות הידיים - בקצוות השרוולים אפשר למצוא חורים לאגודלים, כדי למנוע עליית שרוול על הזרוע ולשמור על הגוף מכוסה כנגד קור – ועד הצוואר.

איי אנד אמ. צילום מסך,
הטייץ של H&M. אופנת חדרי כושר איכותית/צילום מסך
אייץ אנד אמ ספורט. הנס מוריץ,
עליונית ריצה של H&M/הנס מוריץ

H & M אופנה חדרי כושר

אחת מרשתות האופנה הבינלאומיות המצליחות ביותר החליטה בשנה שעבר להוציא קו מוצרי ספורט מעוצב משל עצמה. התוצאה בהחלט נראית טוב אבל בנוגע להרגשה, יש עוד לאן להשתפר לעומת יצרניות ציוד הספורט המובילות בעולם. עם זאת, ל- H & M אין במה להתבייש. מדובר באופנת חדרי כושר שבהחלט עונה על הציפיות הבסיסיות של האימון וגם של המחיר.

לצורך הכתבה נבדקו טייץ אפור לנשים עם מותנית אלסטית (149 שקלים), עליונית לריצה עשויה בד פונקציונאלי (199 שקלים) וגופיית טופ דריי-פיט ספורטיבית (59.90 שקלים). רמת הנידוף של הטייץ והגופייה היו טובות יותר אך נדמה שאיכות הבד סינטטית מדי לא תחזיק מעמד לאורך הרבה ריצות. העליונית הצליחה לחמם אבל מומלץ להשאיר אותה לימים יבשים שכן היא לא הצליחה להתנגד ללחות הגבוהה. מה שבטוח, היה קשה להתעלם מהנוכחות שלה בשטח.

אנדר ארמור חולצה. צילום מסך,
חולצת ריצה של אנדר ארמור/צילום מסך

אנדר ארמור - RUN

חולצת ריצה מאווררת היטב וקלת משקל. הרשתות בגב החולצה ובאזור הכתפיים בהחלט עושות את העבודה ומנדפות את הזיעה מהאזורים הסופגים ביותר. מלבד זאת, מדובר בחולצה יפה להפליא שמגיעה בצבעי טורקיז/תכלת בוהקים.
מחיר: 249 שקלים, להשיג ברשת גט פרו וברשתות הספורט

חולצה ניו באלנס. צילום מסך,
חולצת הריצה של ניו באלנס. אוורירית במיוחד ונעימה על הגוף/צילום מסך

ניו באלאנס

חולצת ריצה מקצועית בעלת בד נמתח וקל משקל שכמעט ולא סופגת נוזלים. החולצה מצוידת בצבעים מחזירי אור ומעניקה תחושה אוורירית במיוחד גם אחרי שעתיים של ריצה ביום חם. החולצה הרגישה נוח על הגוף גם לשימוש של מטרות יומיומיות.

מחיר: 269 שקלים, להשיג ברשתות הספורט הגדולות

חולצת ריצה סאקוני. צילום מסך,
חולצת הריצה של סאקוני. נגד ריחות רעים/צילום מסך

סאקוני X-Static XT2

דבר הנסיין: חולצת הפרימיום של סאקוני שעשויה מבד ניילון איכותי שמנדף לא רק את הזיעה אלא גם את הריח שלה. כבר בריצה הראשונה ההבטחה קוימה: החולצה אמנם מקבלת מראה רטוב אך בית החזה נותר יבש לחלוטין לכל אורך הריצה. מלבד זאת, היא נוחה מאוד על הגוף ומעניקה לו מראה חטוב.

מחיר: 249 שקלים, להשיג בחנויות המותג.

אביזרים נלווים

תיק ברוקס. צילום מסך,
התיק של ברוקס. מצוין רק עד האימון/צילום מסך

תיק ריצה ברוקס פודיום

דבר הנסיין: תיק טוב לנשיאת ציוד בדרך אל האימון/תחרות. נוח להתניידות איתו אבל לא מתאים לריצה של ממש. התא הראשי שלו מרווח ומאפשרת אחסון נעליים וביגוד חם/חלופי. בנוסף, יש תא עילי נוסף לארנק ותאי מים פונקציונאליים עם תפסלן גומי שמאפשרים להכניס גם בקבוק גדול בלי חשש שיפול. כמו כן, יש לו רצועה נוספת על החזה להגברת האחיזה. עם זאת, חסרה לו חלוקה פנימית בתוך התאים, תא לאוזניות ותא מאוורר חיצוני לבגדים או ציוד רטוב.

מחיר: 250 שקלים, להשיג בחנויות המותג

תיק ריצה אינוב 8. צילום מסך,
תיק INOV. עונה על כל הציפיות/צילום מסך

תיק ריצה INOV אולטרה מרתון

דבר הנסיין: תיק ריצה ייעודי לריצות ארוכות בעל טווח אחסון מרבי ומשקל קל. במבט ראשון הוא נראה כמו ווסט לכל דבר, אבל תא האחסון המרכזי ושני הכיסים המיועדים לנשיאה של עד שלושה ליטרים מים הופכים אותו לתיק איכותי שגם מקיים את ייעודו וגם שומר על משקל נמוך ויכולת נידוף מרשימה.

התיק עצמו מגיע עם לא פחות משש רצועות אחיזה שנמתחות ומקבלות את צורת הגוף ולא נותן תחושת אי נעימות גם כשלובשים בגדים עבים יחסית. התיק מגיע עם שני בקבוקי מים וצינוריות שתייה שמתחברות על הכתפיות. התיק מגיע עם כיסון קטן לנגן ואוזניות. אחרי כמה ריצות ארוכות התיק נותר יבש גם כשהחולצה נסחטה מזיעה.

מחיר: 550 שקלים, השיג בחנות היבואן פרו-ראנר בבני ברק

חגורת ריצה קאמלבק. צילום מסך,
חגורת ריצה של קאמלבק/צילום מסך

חגורת ריצה Camelbak Podium

דבר הנסיין: לחגורות הריצה יש אתגר לא קטן: מצד אחד, נוחות ומשקל ידידותי שלא כביד על הריצה, ומצד שני הן צריכות להיות מספיק מאסיביות כדי לסחוב את משקל בקבוקי המים והחפצים האישיים בנרתיק. לא כל רץ מורגל לרוץ עם חגורה וכאלה עם מותניים רחבים נמצאים בדרך כלל בקבוצת הסירוב הראשונה.

ואולם, חגורת הריצה של קאמלבק בהחלט מאפשרת מרחב הקלקה נוח. היא מצוידת בתפסן פלסטיק חזק במיוחד במקום ברצועת סקוטש שעשויה להשתחרר כבר במגע הראשון עם המים. גם האלסטיות שלה טובה והנרתיק הצמוד שלה רחב מספיק כדי לאחסן טלפון נייד, מפתחות, כסף וג'לים לאנרגיה.

דבר נוסף הוא הבקבוקים שבחגורה. הם מגיעים בפורמט החדש בכמות של 350 מ"ל ותפסן הפלטיק שלהם איכותי וחזק מספיק כדי לא לשמוע יותר מדי את פכפוך המים. היתרון של הרצועה הזאת הוא שניתן לכוון את הבקבוקים לנשיאה מאחור ומלפנים ולא להרגיש אותה קופצת בשל משקל המים וכמובן, משקל הזיעה.

חסרון: הבקבוקים נוקשים מדי ופחות נוחים לשתיה תוך כדי ריצה.

מחיר: 319 שקלים, להשיג בחנויות הריצה והטיולים המובחרות

אוקלי ריצה. צילום: כריס רוק,
אוקלי. עמדו בכבוד גם בתנאים קשים/צילום: כריס רוק

משקפי ריצה אוקלי Flak jacket xlj

דבר הנסיין: משקפי ריצה הם מצרך חשוב בכל עונות השנה ועל כל משטח ריצה. דגם Flak jacket xlj של אוקלי שמוגדרים כמשקפי ריצה ורכיבת אופניים בהחלט עשו את העבודה גם בשטח. המשקפיים מגיעים עם מסגרת קלה וגמישה מצוידת בכריות על הזרועות שתורמת לתנוחה נוחה על הפנים ובעיקר קבועה. המשקפיים נדגמו בכמה ריצות ארוכות בשטח הררי בימים חמים וגם בימי גשם. למרות התנאים הלא אופטימאליים, העדשות שמרו על ראות חדה והמשקף כולו נותר כמעט יבש.

בנוסף, רפידות הגומי שמרו על רמת חיכוך טובה עם האף ומיקומם של המשקפיים על הפנים היה מדויק: כלומר מרווח מצוין כדי למנוע חדירת רוח, שמש וגשם לעיניים מבלי לגרוע בזרימת האוויר התקינה הדרושה לאוורור העיניים.

גם עיצובם נראה בנוי כולו לריצה או רכיבת אופניים. הם אווירודינמיות והעדשות לוטשו כך שלא יהוו התנגדות לרוח.

חיסרון: גודל העדשות עשוי שלא להתאים לבעלי פנים רחבים.

מחיר: כ-800 שקלים, להשיג בחנויות הספורט המובחרות

מגנזיום כמוסות. צילום מסך,
כדורי מגנזיום. לרצי סיבולת שמאבדים נתרן/צילום מסך

מגנזיום הינו המינרל הרביעי בחשיבותו הדרוש לגוף והוא מרוכז בעיקר בעצמות ובשרירים. מרבית האנשים צורכים אותו באמצעות המזון אבל רצי סיבולת וגם מי שרץ בקביעות עשוי לסבול ממחסור במגנזיום והמשמעות הראשונית היא התכווצויות שכיחות וכואבות בשרירים, בעיקר בשעות הלילה.

במקרה כזה כדאי לשקול תוספת מגנזיום לתפריט היומי באמצעות אכילה קבועה של דגנים מלאים, קטניות, אגוזים, שקדים או באמצעות כמוסות שנצרכות לפני השינה ומסייעות להרפיית השרירים ושמירה על בריאות העצם.

הכמוסות ניתנות לנשיאה ושימוש גם במהלך ריצות ארוכות, בכפוף להוראות היצרן.

חסרון: לא מתאים לכל אחד, יש להתייעץ עם רופא או פיזיותארפיסט

מחיר: 59 שקלים, להשיג בבתי המרקחת וחנויות הטבע

טראומיל. זכריה לובימוב,
טראומיל. לא מוותרים על אימון/זכריה לובימוב

טראומיל - פחות כאבים

כאבי שרירים הם תופעה ידועה בקרב רצים ומומלץ מאוד לטפל בהם לפני שיהפכו לפציעה טורדנית. עבור רצים רבים, היא ויתור על אימון הוא סוג של קללה ולפיכך ההתאוששות של השרירים מתבצעת במהלך האימונים ושעות המנוחה.

שרירים תפוסים, נקעים, כאבי עצמות או דלקות בגידים וברקמות הם דבר שבשגרה ולפיכך מומלץ למרוח משחות שלמעשה מגבירות את זרימת הדם אל הרקמות הפגועות או השרירים ומזרזות את תהליך ההחלמה.

את המשחות הללו ניתן למרוח על האיזור הבעייתי 2-3 פעמים ואף ולעטוף את המקום בניילון נצמד להגברת הספיגה.

חסרון: לא מתאים לרגישים למוצרים הומואופתיים.

מחיר: מ-50 שקלים, תלוי בגודל האריזה. להשיג בבתי המרקחת ובחנויות הטבע

יניב לוי בשיתוף תאגיד תיירות אילת ומרתון ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • נעלי שטח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully