וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל הותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.1%

נדב נוימן

23.11.2015 / 16:09

הוועדה המוניטרית סבורה שהסיכונים להשגת יעד האינפלציה ולצמיחה נותרו גבוהים. "היקף נטילת המשכנתאות ממשיך להיות גבוה". בהחלטת הריבית הקודמת הודיע בנק ישראל כי אין צפי להעלאה קרובה של הריבית

הנגידה קרנית פלוג  בוועידת רוה"מ, אוקטובר 2013. דרור עינב
קרנית פלוג/דרור עינב

בנק ישראל הותיר היום (ב') את ריבית חודש דצמבר על כנה ברמה של 0.1%. מדובר בהחלטה צפויה, בהתאם למדיניות המוצהרת של הבנק בחודשים האחרונים ובראייה קדימה.

"הוועדה המוניטרית סבורה שהסיכונים להשגת יעד האינפלציה ולצמיחה נותרו גבוהים", נכתב בהודעת הריבית. "בנק ישראל ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות הכלכליות בישראל ובעולם, ובשווקים הפיננסיים. בנק ישראל ישתמש בכלים העומדים לרשותו, ויבחן את הצורך בשימוש בכלים שונים, על מנת להשיג את מטרותיו - יציבות מחירים, עידוד התעסוקה והצמיחה, ותמיכה ביציבות המערכת הפיננסית – ובהיבט הזה, ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בשוקי הנכסים ובכלל זה שוק הדיור".

באשר לסביבת הריבית העולמית נכתב כי "ה-OECD הנמיך החודש שוב את תחזית הצמיחה העולמית, על רקע החולשה בסחר העולמי וההאטה בכלכלות המתפתחות. הציפיות בשווקים הפיננסיים העולמיים הן לכך שמצד אחד, הריבית בארה"ב תחל לעלות בקרוב, ומצד שני, באירופה ובמשקים מובילים אחרים ההרחבה המוניטרית תעמיק".

בנוסף, "היקף נטילת המשכנתאות ממשיך להיות גבוה, כמו גם היקף מכירת הדירות החדשות, ומלאי הדירות למכירה. מחירי הדירות עלו ב-12 החודשים האחרונים ב-6.6%; עם זאת, נרשמה בחודשיים האחרונים התייצבות במחירים".

בהחלטת הריבית הקודמת הודיע בנק ישראל כי המדיניות המוניטרית תיוותר מרחיבה למשך זמן רב, לאור העובדה שהמשק צומח בקצב מתון, כלומר, אין צפי להעלאה קרובה של הריבית. לפני ההחלטה של נובמבר רק חטיבת המחקר בבנק העריכה כי הריבית לא תעלה לפחות עד 2016, אך הוועדה המוניטרית אימצה את המלצת חטיבת המחקר וצופה המשך הרחבה ככל הנראה ברבעון הראשון של 2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully