וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרות של עשירים: קיבוץ שדות ים נגד מנכ"ל אבן קיסר

24.11.2015 / 13:43

חברי קיבוץ שדות ים המחזיקים בשליש ממניות אבן קיסר - המפעל שהפכם לעשירים, טוענים כי מנכ"ל החברה מנסה להשפיע על הרכב הדירקטוריון כך שיפעל לטובתו

קיבוץ שדות ים. קיבוץ שדות ים, אתר רשמי
קיבוץ שדות ים/אתר רשמי, קיבוץ שדות ים

צרות בקיבוץ המיליונרים: קיבוץ שדות ים, מייסד ובעל המניות העיקרי במפעל "אבן קיסר", יוצא במתקפה נגד מנכ"ל המפעל, יוסי שירן, על רקע מאבק שליטה בדירקטוריון. אבן קיסר היא מפעל מצליח לקווארץ המשמש למטבחים וחדרי אמבטיה, שיסד קיבוץ שדות ים. החברה הונפקה בנאסד"ק ועליית המניה הפכה את כל חברי הקיבוץ למיליונרים. אולם עם ההצלחה באה שורה של סכסוכים פנימיים המאיימים כעת גם על הצלחת המפעל. שווי המניה בוול סטריט צנח ב-43% ושווי מניותיהם של חברה הקיבוץ ירד בהתאם מ-900 מיליון דולר ל-450 מיליון דולר "בלבד".

לפני שלושה חודשים התפטרו שני חברי מועצת המנהלים מטעם הקיבוץ, המחזיק בשליש ממניות החברה, כשברקע מתיחות רבה בין בחברי הקיבוץ להנהלת החברה. המתפטרים הם אברהם נווה ומנהל החברות הוותיק רם בלינקוב. בלינקוב היה דירקטור בלתי תלוי ואילו נווה היה דירקטור מטעם הקיבוץ שנאלץ להתפטר בגלל דרישה למינוי דירקטור בלתי תלוי.

בעקבות הפרישה מבקשים חברי הקיבוץ למנות שני דירקטורים מקצועיים ובלתי תלויים: התעשיין יצחק שריר ומנכ"ל בזק לשעבר אמנון דיק. אולם לטענת אנשי הקיבוץ מנסה הנהלת החברה, בראשות המנכ"ל שירן, לטרפד את המינויים ולהשתלט על החברה. הנהלת החברה טוענת שלא מדובר בדירקטורים בלתי תלויים אלא בשליחים מטעם חברי הקיבוץ, שתפקידם לשמר את השליטה בידי החברים, המהווים היום רק את מיעוט בעלי המניות. בקיבוץ שדות ים חוששים שהנהלת החברה, בראשות שירן, מנסה למנוע ארגון מחדש ושינויים בניהולן, העשויים להביא גם להדחת המנכ"ל, על רקע הירידות החדות שהיו לאחרונה במניית החברה.

"אי דיוקים במידע"

במכתב חריף ששיגרו אתמול חברי הקיבוץ לבעלי המניות הם דוחים את התנגדות ההנהלה למנוי הדירקטורים החדשים. בין היתר טוענים אנשי שדות ים כי המנכ"ל שירן אסר על קיום ישיבות בנושא ניהול החברה ללא נוכחותו האישית. המנכ"ל שירן פועל, על פי טענת חברי הקיבוץ, בקשרים עם חלק מחברי הדירקטוריון ופועל על פי הנחיותיהם, בעד הם מפרים את חובת אי התלות שלהם. עוד מואשם שירן שהוא מעורב בבחירת חברי מועצת המנהלים, שתפקידם לפקח עליו, ואף ניסה להשפיע על החלטות חברי הקיבוץ עצמם בחבירת חברי מועצת מנהלים. חברי שדות ים טוענים ששירן קשור בקשרים הדוקים עם שניים מחברי מועצת המנהלים, יונתן מלמד ועופר צמחי, הקשורים עמו בקשרי חברות אישיים באופן המונע מהם למלא את תפקידם כמפקחים על הנהלת החברה.

במכתב כותבים חברי הקיבוץ, בין היתר כי "היו לאחרונה אי דיוקים רבים במידע שהופץ על ידי הנהלת החברה נגד הקיבוץ, האינטרסים שלו ואי תלותם של הדירקטורים המוצעים לבחירה". חברי הקיבוץ טוענים כי בניגוד לטענות הנהלה, יהיו לקיבוץ רק שלושה מבין תשעת חברי מועצת המנהלים של החברה. חברי הקיבוץ דוחים את טענת ההנהלה כאילו קיים ניגוד אינטרסים בין כלל בעלי המניות של החברה לאינטרסים של הקיבוץ ואומרים שמטרתם היא להעלות את הערך לכלל בעלי המניות, שכן המניות המוחזקות בידי חברי הקיבוץ מהווים כ-90 אחוזים משווי רכושם של בעלי המניות.

"על פי ניסיוננו, מעומדי הנהלה לדירקטוריון לא יעשו דבר כדי לתקן את הכשלים שגרמו לשני דירקטורים מוערכים לפרוש, והם יאפשרו למנכ"ל ולהמשיך ולשלוט במועצת המנהלים" מסכמים חברי קיבוץ שדות ים.

מחברת אבן קיסר נמסר בתגובה כי "טענות הקיבוץ חסרות שחר, ואף גובלות בלשון הרע. הטענות מועלות על מנת לכסות על האמת שבבסיס המאבק שמוביל הקיבוץ – ניסיונו לרכוש שליטה בדירקטוריון. יצוין כי שלושת גופי הייעוץ האמריקאים – ISS , Glass Lewis, ו- Egan Jones, פרסמו המלצתם לבעלי המניות להצביע בעד הצעת החברה ונגד הצעת הקיבוץ. על פי המלצות אלה, רשימת הדירקטורים המוצעים על ידי החברה כוללת דירקטורים טובים ומתאימים לה וכן יש בה ייצוג נאות לדירקטורים מטעם הקיבוץ, בעוד שהדירקטורים המוצעים על ידי הקיבוץ אינם בעלי ניסיון רלוונטי לחברה. גופים אלה אף קבעו כי אבן קיסר פועלת על-פי כללי ממשל תאגידי תקינים ונאותים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully