וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סערת המידות, קסטרו מגדילה את פרטי הקולקציה החדשה

אירה אימרגליק

24.11.2015 / 15:19

האם קסטרו מתחנפת ללקוחותיה? שלושה חודשים אחרי שעוררה מהומה וגרמה לנשים במידות גדולות לנטוש את החנויות, הרשת משיקה קולקציית חורף ובה פרטי "אובר סייז"

אולפן וואלה

לפני מספר חודשים עוררה מנכ"לית קסטרו אתי רוטר מהומה כאשר טענה שיש בגדים שלא נראים טוב על נשים במידה מעל 42 וכי אין ברשת מקום לבגדים גדולים. גולשת שפנתה למערכת וואלה! עסקים הסבה את תשומת הלב למגוון רחב של פריטי נשים הנמכרים בימים אלה בחנויות של הרשת, במידות גדולות מהרגיל. סריגים, טוניקות, חולצות טריקו ושמלות מחויטות שנושאות טיקט עם אותיות S אבל ממש לא עונות על ההגדרה – "קטן". אם כבר, לארג' ובמקרה הטוב מידיום.

ביקרנו בכמה מחנויות הרשת ונוכחנו לגלות שלא מדובר בגזרה מיוחדת ורחבה, אלא בגזרות המוכרות שמותאמות למידות גוף גדולות יותר. מוכרת בחנות הסבירה שפרטי ה"אובר סייז" מאפיינים את הקולקציה החדשה. "הלקוחות אוהבים אותם והם הולכים נהדר", אמרה המוכרת.

מידות ברשת קסטרו. אירה אימרגליק, מערכת וואלה! NEWS
בגדים בחנות קסטרו/מערכת וואלה! NEWS, אירה אימרגליק

אז הסמול הפך ללארג', והחולצה במידה הכי קטנה שאפשר למצוא היום ברשת היא בעצם מידה 38. לקוחות במידה S הקלאסית - מידת חולצה 36, יתקשו למצוא פריטים שמתאימים למידותיהן. יש לציין שהמהפך הגיע רק למחלקת החולצות והשמלות. בפסגת ערימות הג'ינסים המקופלים עדיין מתנוססת להן התווית של מידה 32 ואחריה מידה 34. מדידה פשוטה העלתה כי מדובר אכן במידות קטנות.

בדקנו גם מה קורה בשאר רשתות האופנה. כך נחשפנו לאופי החמקמק של מידות הבגדים ברשתות האופנה בישראל. בניגוד לסטנדרט שקיים בכל מדינה אירופאית (מידות קטנות יחסית שניתן למצוא בחנויות כמו זארה ומנגו), לא הצלחנו למצוא את קו המשווה בין כלל רשתות האופנה בארץ. לכל רשת את המידות שלה והיא , כפי שראינו, משחקת בהן על פי הצרכים השיווקיים שלה.

"המידה שלי בחולצה תמיד היה 36, מה שהיה פעם סמול ברוב החנויות בארץ", סיפרה אחת הלקוחות. "היום עשיתי שופינג, ואני צריכה לקנות XS בקסטרו, S ברנואר ו- M בפול אנד בר. לא ברור מי קובע את המידות, זה לא אמור להיות סטנדרט בין לאומי?"

מלבישה וותיקה שעובדת בתעשיית הקולנוע הישראלי סיפרה לנו שבעיית המידות המשתנות מוכרת לה היטב. "כשאני צריכה להתאים מכנסיים לשחקנים, אני רואה שיש הבדלים גדולים בין הרשתות. לעתים אני נתקלת אפילו בהבדל של מידה וחצי - שתיים. אם למשל, אני מביאה מכנסיים במידה 44 לשחקן ואני נעזרת ברשתות הגדולות - חלק מהמכנסיים יהיו קטנים עליו במידה, חלק ישבו עליו בול, ואחרים יהיו אפילו גדולים".

אז כנראה שמידות הבגדים, בניגוד למשל למידות הנעליים, הן ממש לא תקן קבוע, לפחות לא בארץ, אלא בגדר המלצה בלבד. הן משתנות מרשת לרשת, מעונה לעונה ואנחנו ניאלץ להתעדכן, למדוד ולבדוק בקפידה, על מנת לגלות מה המידה החדשה שלנו.

מקסטרו נמסר בתגובה: "המידות בקסטרו מאז ומעולם אחידות ואינן משתנות. הביטוי 'אובר סייז' מסמל באופנה מראה אופנתי של בגדים בעלי מראה גדול ונינוח כשמו over size . זהו אחד הטרנדים המרכזיים באופנת החורף בקולקציית הנשים וכן בקולקציית הגברים. העונה ניתן למצוא פריטים רבים במראה האובר סייז בסריגים, במעילים, בשמלות ובחולצות".

  • עוד באותו נושא:
  • קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully