וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים עסק? הכללים שכל עצמאי חייב להכיר

15.12.2015 / 7:41

יותר ויותר אנשים שיש להם רעיון למיזם חדש עוזבים את מקום עבודתם הקבוע ועוברים לעבוד עליו מהבית. הטכנולוגיה המתקדמת של היום הפכה את כל העניין לפשוט ונגיש אבל עדיין יש כמה דברים שצריך לזכור

עסק מהבית. ShutterStock
בעבר יזמים התביישו לספר לאחרים שהם עובדים מהסלון/ShutterStock

תשכחו ממשרדים מהודרים, מזכירות קבלה ומטבחון מפנק – הטרנד הנוכחי הוא דווקא לוותר על כל אלה כדי ליהנות מקצת עצמאות בעבודה. בשנים האחרונות חלה עלייה במספר העסקים הביתיים. יותר ויותר אנשים שיש להם רעיון למיזם חדש עוזבים את מקום עבודתם הקבוע ועוברים לעבוד עליו מהבית. אם בעבר יזמים התביישו לספר שהם עובדים מהסלון, אז היום זה מאוד מקובל, והטכנולוגיה הפכה את העניין לפשוט ונגיש. והכי חשוב - אין בוס על הראש.

אבל רגע לפני שאתם מגישים מכתב התפטרות, מפנים את המחסן והופכים אותו לחדר עבודה כדי לפתח את הרעיון העסקי החדש שלכם, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל את הצעד הראשון שלכם כעצמאים.

הפרדת רשויות

כל עסק חי מחויב בדיווח שוטף לרשויות המס, גם אם הוא פועל משולחן העבודה בבית. לפיכך, הקפידו לרשמו כחוק והפרידו אותו משאר הפעילויות הכלכליות של הבית. בנוסף, שמרו את כל החשבוניות הקשורות בעסק במקום נפרד. מומלץ גם להפריד חשבונות בנק, תיבות דואר פיזיות ואלקטרוניות ואם יש לכם תקציב, כדאי גם לפתוח חברה ואפילו חברה בע"מ. עם הזינוק במספר העסקים הביתיים, בשנים האחרונות מקפידות רשויות המס לבצע ביקורי בית אקראיים ואינכם רוצים להיתפס לא מוכנים.

הגדירו סביבת עבודה עסקית

גם בתוך הבית כדאי שיהיה חלל ייעודי שיוגדר לטובת העסק שלכם ויהיה נפרד משאר החללים. מומלץ להגדיר אותו כחלל העבודה שלכם גם לשאר בני המשפחה. כדי להפריך את המיתוס הרווח שמי שעובד מהבית לא באמת עובד, קבעו שעות עבודה שבמהלכן לא תעסקו בשום מטלה אחרת של הבית. ברגע שאתם תקפידו על מתחם העבודה ושעות העבודה שקבעתם לעצמכם, ותתחייבו להם ברצינות ועם הרבה משמעת עצמית – גם שאר בני הבית ינהגו כמוכם, ולא יפריעו לכם עם מטלות אחרות כשאתם עובדים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עסק מהבית. ShutterStock
קבעו שעות עבודה שבמהלכן לא תעסקו בשום מטלה אחרת של הבית/ShutterStock

הקדישו תשומת לב פיננסית

גם עסק קטן שעובד מהבית ובשלב הראשון לא צפוי לגלגל מחזורים גבוהים במיוחד, נדרש לליווי מקצועי בתחום הכספים. אם אתם מוכרים מוצרים ושירותים דרך האינטרנט, תוכלו ליצור חנויות און-ליין מקוונות ואף ליהנות משירותי סליקה מתקדמים בלי לקרוע את הכיס.

עסק קטן שסולק כרטיסי אשראי ולא רק תשלום במזומן או בצ'קים יוצר בידול מהמתחרים שאינם מכבדים כרטיסי אשראי, כי הרבה לקוחות מעדיפים לא לרכוש במזומן. בנוסף, כיבוד כרטיסי אשראי הוא הרבה יותר פשוט, לעומת הצורך בספירה ידנית של מזומנים. בכל הנוגע לביטחון ברור שעדיף לכבד כרטיסי אשראי – כך בעל העסק יכול להיות בטוח שהעסקה בוצעה והכסף עבר, בעוד שצ'קים יכולים לחזור. בנוסף, ללקוח ניתנת אפשרות גם לפרוס את החיוב לתשלומים. ובכלל – כיבוד כרטיסי אשראי מאפשר לבעל עסק ביתי מעקב ובקרה שוטפים על הכנסות העסק.

חברות האשראי מציעות היום פתרונות סליקה ניידים מסמארטפון וטאבלט. אחד מהם הוא ה-iPos של "לאומי קארד", אפליקציה המאפשרת לעסק לכבד כרטיסי אשראי באופן מאובטח מכל מקום ובכל זמן. האפליקציה כוללת קורא שפתיים המתחבר לסמארטפון, ומאפשר העברה פיזית של כרטיס אשראי. או, במקרה של עסקה טלפונית, ניתן להקליד את פרטי כרטיס האשראי באפליקציה עצמה.

שמרו על אופטימיות

הקמתו של עסק קטן היא מורכבת מאוד ודורשת ריכוז ותשומת לב גם ללא הקשיים הנפשיים הנלווים לתהליך. לכן, חשיבה חיובית היא הכרחית להצלחת כל עסק, קטן כגדול, גם ברגעי משבר. לא צריך לשבור את הראש כדי להיזכר בכמה מסיפורי ההצלחה העסקיים הגדולים כדי להבין שאותם יזמים התחילו בדיוק כמוכם. כדאי שתפנימו את מה שגם הם הפנימו - שרגעי ייאוש הם חלק מהחבילה, ושהם מצב זמני. ההצלחה לעומת זאת, ממתינה בסבלנות רק למי שמוכן לה באמת.

לפרטים נוספים על שירותי הסליקה לעסקים

וואלה! NEWS בשיתוף לאומי קארד
  • עוד באותו נושא:
  • סליקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully