וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכסף הגדול נמצא כאן: 5 מקצועות שאף רובוט לא יכול להחליף

9.12.2015 / 8:15

זה לא יקרה בין רגע אבל הנחת העבודה הבסיסית צריכה להיות כזאת שבכל רגע עלול הבוס שלכם להזמין אתכם לשימוע ולספר לכם על תכנית ייעול חדשה שיוצאת לדרך בחברה שלכם. בלעדיכם. מה תוכלו לעשות? אולי ללמוד איפה נמצא הכסף הגדול

חתול בזרועות וטרינר / וטרינרית. ShutterStock
הטיפול בחיות מחמד הפך מורכב יותר/ShutterStock

בזמן שאתם יושבים וקוראים את המאמר הזה מישהו יושב באיזה קיוב בקצה השני של העולם – למען האמת זה יכול להיות גם בקצה השני של הרחוב שבו אתם גרים – ומתכנן איזו מערכת או רובוט שיחליפו אתכם בעתיד הקרוב. כן, ברור, אין לכם תחליף כי אתם חרוצים ויש לכם ראש על הכתפיים ותחושת שייכות ואחריות שאין לאף מערכת שמבוססת על בינה מלאכותית, אבל ככה חשבו גם העובדים במלונות לפני שגילו את ה"רובאטלר" או הדוורים לפני שגילו את המזל"טים המעופפים של אמאזון שצפויים לחלק משלוחים ללא מגע יד אדם בעוד שנה.

זה לא יקרה בין רגע אבל הנחת העבודה הבסיסית צריכה להיות כזאת שבכל רגע עלול הבוס שלכם להזמין אתכם לשימוע ולספר לכם על תכנית ייעול חדשה שיוצאת לדרך בחברה שלכם. בלעדיכם. אז מה עושים? עוצרים רגע את המחשבות על מה שיהיה ומנסים להבין מה השוק צריך. לא תמיד מדובר במשרות מתחום ההיי טק והסייבר, יתרה מזאת, יש כמה תחומים שלמרות שנראה שהעוסקים בהם ידעו ימים יפים יותר, הקדמה הטכנולוגית פועלת לצדם ולא במקומם.

מכונאי אופניים

אי אפשר באמת לברוח מזה. האופניים החשמליים מציפים את חיינו ומי שחושב שהעובדה שאופניים ממונעות לא צורכות בלאי גבוה – מפסיד המון כסף. לא משנה מה עוצמתה של הסוללה ולאיזה מהירות היא מגיעה, המכאניקה נשארה בסיסית וזהה לשאר כלי הדו-גלגל המפורסם שהומצא אי שם לפני כמה מאות. כדי להבין את גודל התופעה, די לספור את חנויות האופניים שנפתחות ברחובות מרכזיים ואת המרדף שמנהלות הרשויות המקומיות כדי לפתוח עוד ועוד נתיבי נסיעה ייעודיים.
שנות לימוד: קורס מעשי של חודש ימים
דרישות סף: אין, אבל בעלי רקע מכאני יקבלו את תעודת ההסמכה בלב שקט יותר.
שכר ממוצע: 15-30 אלף שקלים למכונאי מוסמך. עוזר מכונאי ירוויח כמחצית מהסכום.

טכנאי סלולאר

כמו האופניים החשמליים, גם הסמארטפון ממלא את חיינו ויש מי שגוזר על זה קופון שמן במיוחד. הזמנים בהם שלוש חברות הסלולאר הגדול שלטו בשוק המתכנתים והטכנאים עברו מן העולם וכעת, בעידן המעבדות הפרטיות ועולם היבוא המקביל, נראה שאיש לא יכול לעצור את התופעה. באופן לא מפתיע, לא מעט מהטכנאים לשעבר בחברות פלאפון, סלקום ואורנג' פתחו מעבדות פרטיות ושילשו את שכרם. להם יש את הניסיון וההיכרות עם השוק, אבל אין סיבה שגם אתם לא תרכבו על הגל הזה.
שנות לימוד: לימודי תעודה של 160 שעות אקדמיות
דרישות סף: תעודת בגרות
שכר ממוצע: 11-25 אלף שקלים לטכנאי בכיר או בעל מעבדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מבחן אופניים חשמליים זומי סייקו. קובי ליאני
אופניים חשמליים. יש מכונאי בסביבה?/קובי ליאני

סוכני ביטוח

אחרי שאתם חורשים את הכבישים עם האופניים החשמליים ומטגנים לעצמכם את הראש עם הסמארטפון, יש פלא שמישהו נרתם לנהל עבורכם את הסיכון על חייכם? סוכני ביטוח, כך מסתבר, ימשיכו לחיות בבטחה לצד הטכנולוגיה גם בעידן אתרי האגריגציה ומנועי ההזמנות הישירים. מנעד התחומים בהם אנו זקוקים לכיסוי ביטוחי כבר חרג מזמן מתחום הכביש, הקריירה או הנסיעות לחו"ל וכדאי שמישהו מוסמך יהיה שם כדי להעריך כמה זה עולה לנו. לדברי אליעוז רבין, מנהל "פרויקט 2030" בלשכת סוכני הביטוח, סוכני העתיד יעסקו בייעוץ מניעתי ולא בהגשת תביעות נזיקין ועבודתם תתמקד במתן ייעוץ ענייני איך להימנע מתאונות ואסונות בעידן המידע הנגיש לכל, ולא רק בטיפול לאחר שהם קורים.

שנות לימוד: קורס הכשרה של שנה-שנתיים, תלוי בענף הביטוחי
דרישות סף: עמידה בבחינות המפקח על הביטוח, ניסיון מעשי
שכר ממוצע: סוכן ביטוח – כ-10,000 שקלים, בעל סוכנות ביטוח קטנה – 25-30 אלף שקלים

וטרינרים

אחד הפרדוקסים הגדולים ביותר שניתן לזהות בעידן הרשתות החברתיות הוא שככל שהן מתפתחות וצומחות, העיסוק בהן מכלה את רוב זמנם של המחוברים. כן, כדי להיות מחובר כל הזמן צריך להיות מנותק מהמציאות האמיתית שנראית הרבה פחות טוב מבעד לעיניים של מלקטי הלייקים למיניהם. בהקשר הזה, חיות מחמד תמשכנה להיות הפתרון האולטימטיבי לתופעת הבדידות ויתרה מכך, הטיפול בהן יהיה מקיף ומורכב יותר ככל שתתקדם הטכנולוגיה. ניתוחי השתלות וטיפולי שיניים וחניכיים הם רק חלק מרשימת הבקשות עמן מתמודדים הוטרינרים של העת החדשה, לא תמיד בהצלחה. רק בארה"ב לבדה צפוי גדול של 40% במספר הוטרינרים שצפויים לקבל את רישיון העסק שלהם בחמש השנים הקרובות.
שנות לימוד בישראל: כשבע שנים
דרישות סף: תואר ראשון באחד ממקצועות הרפואה
שכר ממוצע: מ-10,000 שקלים במגזר הציבורי ו-22,000 שקלים לבעלי מרפאות חיות פרטיות.

מטפלים זוגיים

העולם החדש והמקוון אינו דומה בשום צורה לעולם שרובנו הכרנו לפני עשור. נכון, מחלוקות משפחתיות וגירושין היו כאן תמיד, אבל הסיבות הן אלה שחדשות. העולם המקוון הגדיל את השפע ודרכי הגישה לכל תחום ועניין ומשם הדרך להסחות דעת היא קצרה. לא מדובר בפסיכולוגים או פסיכו-תראפיסטים, המטפלים זוגיים של העת החדשה הם בכלל מאמנים מעשיים לחיים בכלל. אם רק היינו מבינים שצריך אחד כדי לרקוד טנגו ולא שניים כפי שמתעקשת המימרה המפורסמת. זאת בתנאי שכל אחד לוקח אחריות על עצמו.
שנות לימוד: 175-225 שעות אקדמיות
דרישות הסף: בעלי תואר ראשון וניסיון מעשי עם אנשים
שכר: 15-35 אלף שקל למטפלים מוסמכים.

לפרטים על קורס סוכני ביטוח לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף לשכת סוכני הביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully