וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרבע מהמוהלים והרבנים שנבדקו - לא דיווחו על הכנסות

9.12.2015 / 13:58

רשות המסים ערכה מבצע במסגרתו נבדקו עסקיהם של מעל ל-400 מוהלים ורבנים מחתנים ומצאה שיעור גבוה של חוסר דיווח. בין התירוצים: "לא ידעתי שצריך לדווח","קיבלתי רק תשלום אחד"

ברית מילה. GettyImages
ברית מילה/GettyImages

25% מהרבנים שנבדקו במסגרת מבצע מיוחד שערכה רשות המסים בקרב למעלה מ-400 מוהלים ורבנים מעולם לא פתחו תיק ברשות המסים ומעולם לא דיווחו על הכנסותיהם. רב אחד, שהיה קיים מידע מוקדם לגביו, טען "אני לא דורש כסף עבור עריכת חתונות, אני אפילו מסרב! רק פעם אחת נתנו לי 500 שקל". רב אחר טען שלא ידע שהוא צריך להוציא קבלות עבור תשלום, ושניים אחרים טענו שאת המעטפות עם הכסף שהם מקבלים הם אפילו לא פותחים אלא מעבירים ישר לתרומה.

הבדיקות נערכו על סמך מיפוי מראש של המשרדים על ידי הזמנת רשימות מהמועצות הדתיות לגבי עורכי החופות, איתור רשימות מוהלים שנלקחו מהאינטרנט וכן על בסיס מידע על חשדות לכאורה לאי רישום הכנסות וכעל סמך בקשות של רכזים ומפקחים לגבי נותני שירותי דת הנמצאים בטיפולם.

ימים ספורים לפני מבצע מס הכנסה אצל הרבנים, נערך מבצע מע"מ ארצי אצל נותני שירותי נוספים בתחום השמחות, ביניהם אולמות אירועים, סלוני כלות וכו'. במסגרת אותו מבצע התגלו ממצאים שערוריתיים לא פחות: ב-44% מהעסקים שנבדקו התגלו ממצאים ראשוניים המצביעים על אי דיווח על עסקאות בהיקף כולל של כ-22 מיליון שקל - ממצאים שכמובן יועברו גם לטיפולם של משרדי מס הכנסה.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים. יש לציין כי בין נותני שירותי הדת שנבדקו ולהם קיים תיק במס הכנסה, נמצא ש-3% בלבד לא דיווחו על הכנסותיהם במלואן - ממצא חריג לטובה ב"נוף" הביקורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully