וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקה מאחוריך: למה סוכני הביטוח ימשיכו להתקיים גם בעשורים הקרובים?

14.12.2015 / 8:32

למרות מתקפת הפרסום השלילית מצד חברות האינטרנט והניסיון לפגוע בתדמית הענף, נראה שסוכני הביטוח ישרדו בעיקר בגלל כל מה שלא מופיע בסרטונים של הביטוח הישיר

סוכן ביטוח. ShutterStock
הדרך הנכונה ביותר היא פשוט להכיר את הצרכים האמיתיים של הלקוחות/ShutterStock

גם מי שלא מתעניין בשוק ההון ומדורי הכלכלה היומיים לא יכול להתעלם מהמלחמה הניטשת שמתנהלת מעל ראשו של הציבור. או אולי נכון יותר לומר על הזכות להיכנס לראשו ולליבו של הציבור. זה התחיל לפני כמה שנים ומאז הפך למנטרה שמלווה את שידורי הפריים טיים בערוצי הטלוויזיה.

גם שוק הסלבס לא הצליח לברוח ממנה. העדות לכך היא שהפרצופים והקולות המוכרים שמופיעים תדיר בתכניות הבידור, חוזרים בכובעים אחרים לדקלם לנו את מה שלא כולנו יודעים: הבדלי המחיר בין סוכני הביטוח לשיווק הישיר ושאר מנועי המכירות המקוונים כמעט ולא קיימים, בין השאר כי מישהו צריך לממן את מנגנוני ההפצה היקרים להחריד עליהם מבוסס מערך השיווק הישיר.

במילים אחרות: קמפיינים בלב הפריים טיים עולים הון (על פי דוחות "יפעת בקרת פרסום", חברת אי.די.איי (חברת האם של ביטוח ישיר) הוציאה בין השנים 2011-2013 סכום של 595 מיליון שקל על פרסומות) ולא צריך להיות גאון כדי לדעת שקשה לממנם מהנחה של אחוזים בודדים על הפוליסה.

האשם התורן הוא סוכן ביטוח דמיוני בשם "שוקה" שחולב את לקוחותיו וחומד את דעתם ובעיקר את כספם, שתפקידו למנוע בכל דרך את מעבר לקוחותיו לביטוח הישיר. שוקה, כך הוא מתואר, שייך לתקופה אחרת, ארכאית יותר והקדמה לא רק שלא הטיבה עם עסקיו אלא מאיימת על הישרדותו.

לפי האג'נדה של חברות הביטוח האינטרנטיות, תחום הביטוח כולו עבר מהפכה ומי שרוצה לקחת בה חלק חייב להשלים עם רוע הגזרה. ועדיין, לפני שמתחילים בטקס האשכבה של תפקיד סוכן הביטוח, יש מי שמעדיפים ללמוד את התחום ואף לתכנן את עתידם. הסיבות לכך רבות ומגוונות אבל מספיק אם נמנה את העיקריות שבהן.

כי אנשים עדיין מוכרים לאנשים

עם כל הכבוד לעידן האפליקציות והאגריגציות שמבוססות על אלגוריתמים שאמורים להתאים עבור הלקוחות את המחירים הזולים ביותר, סוכני הביטוח מוכרים מוצר אחר: שירות, זמינות וידע. הנחות והטבות הם מנת חלקם של מי שרוצים עסקות המוניות ומהירות. סוכן ביטוח מוסמך שנאמן לעבודתו ולהגינותו יוכל לחסוך ללקוחותיו תסכול רב וכמובן, עלויות וסחבת. הדרך הנכונה ביותר היא פשוט להכיר את הצרכים האמיתיים של הלקוחות ולא להלבישם על תבנית אחידה בעלת מכנה משותף רחב שלעתים עשוי להחמיץ את המטרה. מחקר שערכה חברת אדקיט עבור לשכת סוכני הביטוח בישראל מצא כי האמון של הלקוח בסוכן אינו מתערער בעידן האינטרנט אלא רק הולך וגובר.

סוכן ביטוח. ShutterStock
עיסוק בתחום הביטוח דורש ידע וניסיון שנצבר במשך שנים רבות/ShutterStock

כי הניסיון והמקצועיות מדברים בעד עצמם

עיסוק בתחום הביטוח דורש ידע וניסיון שנצבר במשך שנים רבות. השימוש באותו ידע בצורה הנכונה היא שעושה את ההבדל האמיתי בין סוכן אחד למשנהו. אל הניסיון והידע מתלווה גם רשת קשרים ענפה שנרקמה עם השנים ומאפשרת לסוכני ביטוח לקבל תנאים מועדפים אצל חברות הביטוח וכמובן, לקבל יחס הוגן יותר בזמן הגשת תביעות. מיותר לציין שרמת האינטימיות והנאמנות שנוצרת בין סוכן ביטוח שמלווה מבוטח לאורך 30 שנה מכניסתו למעגל העבודה ועד יציאתו לפנסיה, היא חזקה ומבוססת לאין ערוך לעומת מערכת קשרים שנוצרת בין גולש למערכת מקוונת שאינה נותנת ביטוי לערכים אנושיים.

נכון, אין ספק שידע אפשר למצוא גם בגוגל, גם ברפואה, אבל גם מערכות המידע הנגישות לא מחליפות את הגורם האנושי ולכן לא הצליחו לערער את רמת האמון של הציבור בסוכני הביטוח ונראה שלמרות הקדמה הטכנולוגית, קהל הצרכנים לא מוצא בה פתרון לכלל צרכיו ועסקיו.

כי רוב המבוטחים לא יודעים לקרוא את הפוליסה

יש לא מעט מבוטחים שהיו שמחים לדעת עבור מה הם משלמים את הפרמיה החודשית, אך הבעיה היא שלאיש אין באמת זמן ורצון להסביר להם. התייעצות עם סוכן ביטוח מהימן, מסייעת בדרך כלל לקבל את ההחלטה הנבונה ביותר ותנהל את מערך הסיכונים של המבוטחים בצורה חכמה ולא נמהרת. בנוסף, כולם רוצים לדעת שהפוליסה שזה עתה חתמו עליה מכסה באמת את הסיכון שלשמו נרכשה. כמו כן, סוכן הביטוח מקצועי ידאג למבוטחיו גם מול חברת הביטוח, שאין בידה את הכלים לשרת לקוחות באופן נאמן.

כי הנטייה של חברות הביטוח היא לייצר אלפי פוליסות זהות ומבלבלות

עבור מי שבאמת זקוק לכיסוי ביטוחי ונמצא בקבוצת סיכון כלשהיא, מדובר בעניין קריטי. חברות הביטוח מציפות את השוק באלפי פוליסות שבמבט ראשון, לא נושאות כל הבדל ביניהן. אבל בכל זאת, ההבדל קיים גם אם הוא נמצא באותיות הקטנות. סוכן ביטוח מקצועי יוכל להבחין בשינויים הקטנים ולשים את האצבע על מה שבאמת דרוש למבוטחיו. כן, גם באינטרנט תוכלו לקרוא את הפוליסה בעצמכם אבל כמי שלא עוסקים בתחום, סביר להניח שאינכם סומכים עצמכם. אחרי הכל, אם זה היה קורה אולי לא הייתם צריכים את הכיסוי הביטוחי.

לאיתור סוכן הביטוח הקרוב לביתך לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף לשכת סוכני הביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully