וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים נגד "סופר פארם": "שיווקו לתינוקות תרופות המכילות אלכוהול"

23.12.2015 / 9:38

תביעה ייצוגית נגד הרשת דורשת 15 מיליון שקלים בגין עגמת נפש על שימוש במוצר שמשווק למרות שהוא מכיל 20% אלכוהול - בניגוד להוראות משרד הבריאות. הסכנות שבצריכת תרופות מהסוג הזה עבור תינוקות הן אובדן נשימה ומוות

מתחם ירקונים בפתח תקווה, דצמבר 2015. ראובן קסטרו
שיווקו מוצרים בניגוד להנחיות משרד הבריאות?/ראובן קסטרו

הורים ברחבי הארץ הגישו אתמול (שלישי) תביעה ייצוגית נגד רשת בתי המרקחת "סופר פארם" בסך 15 מיליון שקלים בגין מכירת תכשירים רפואיים המכילים אלכוהול לתינוקות בניגוד להוראות משרד הבריאות, יחד עם חברת "ד"ר סמואלוב ייבוא ושיווק בע"מ". המוצר, "Dr.Reckeweg JUNIOR R37", נועד לסייע לטיפול בכאבי בטן אצל ילדים ותינוקות ומכיל אלכוהול בריכוז של 20% אף ששווק כמוצר הומאופתי המכיל רכיבים טבעיים בלבד.

אחת האימהות שמיוצגות בתביעה הסבירה כי המוצר ניתן לה על ידי רוקחת שלא ציינה בפניה שהוא מכיל אכוהול. רק לאחר שנתנה אותו לבתה התינוקת, התברר לה שמדובר בתכשיר שמהווה סכנה בריאותו וכי תינוקות אושפזו בעבר עקב צריכת תכשירים המכילים אלכוהול. חיפוש קצר באינטרנט העלה בפניה כי משרד הבריאות אוסר על השימוש במוצרים מהסוג הזה, משום שעל פי איגוד רפואת הילדים, שימוש במוצר הומאופתי המכיל אלכוהול אצל תינוקות עלול לגרום להפסקת נשימה ואף למוות.

האם פנתה במסגרת התביעה הייצוגית לבית המשפט בבקשה לתת צו מניעה דחוף שיורה ל"סופר פארם" ול"ד"ר סמואלוב ייבוא ושיווק בע"מ" להימנע מלמכור את המוצר. כמו כן, דרשה שיושב החזר של הסכום ששולם עבור המוצר שרכשה ופיצוי בגין עוגמת הנפש שנגרמה בידיעה כי המוצר שהשתמשה בו הוא מוצר בעל סיכונים אפשריים אשר הנתבעות לא יידעו אותה עליהם. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עו"ד לירון פרמינגר ממשרד עורכי הדין ארבץ, שני, פרמינגר, מור ושות', המתמחה בתובענות ייצוגיות.

לפי חוזר מנכ"ל של משרד הבריאות, לא יאושרו מוצרים לתינוקות המכילים אלכוהול ובתוך שנה יופסקו שיווקם. "ישנה הוראה של משרד הבריאות שקובעת באופן חד משמעי שמוצרים הומאופתים לילדים מתחת לגיל שש לא יכולים להכיל אלכוהול ושאסור לשווק מוצרים כאלו", הסביר פרמינגר. "למרות ההוראה המפורשת הזאת שיצאה לכל רשתות הפארמה, אותם יבואנים ממשיכים לשווק את המוצרים האלו מבלי לתת שום הערה על גבי המוצר. יתר על כן, בחברת 'סופר פארם' ממשיכים לשווק את המוצר הזה וגם לא מתריעים בפני הלקוחות שהמוצר איננו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully