וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 השלבים להקמת עסק

18.1.2016 / 8:17

מזל טוב! החלטתם לצאת למסע עצמאי ולפתוח עסק. קבלו את התרשים שיעזור לכם לעבור נכון את השלבים בדרך להצלחה. הטיפים של יועצת המס חגית גבאי עמיאל

יועצת מס חגית עמיאל. לשכת יועצי המס, ספק 500
יוע"מ חגית גבאי עמיאל. יש לבחון את החוזקות והחולשות של המוצר ביחס למתחרים/ספק 500, לשכת יועצי המס

1. הרעיון

בבחירת הרעיון העסקי עומדים מול דילמה שיש לתת עליה את הדעת. ראשית, ברמה האישית: מה אני רוצה לעשות? מה אני יודע לעשות? מה אני מסוגל לעשות? ברמה הכללית יש לבחון: האם האנשים רוצים, צריכים, זקוקים למוצר או השירות המוצע? האם אנשים ישלמו כסף עבורו? לעיתים, זיהוי הצורך מוליד ומשפר את הרעיון. תמיד ניתן לחזור לשלב זה ולבחון מחדש רעיונות אחרים.

2. בחינת הרעיון

יש לערוך בחינות נוספות: איזה צורך קיים בשוק למוצר או השירות? מי יהיו הלקוחות של המוצר, מי קהל היעד? איך להגיע אליו? מהם היתרונות שלו על פני המתחרים? מיהם המתחרים? מה עוד מוצע בשוק? יש לבחון את החוזקות והחולשות של המוצר ביחס למתחרים, לזהות את סביבת הפעילות - האיומים הקיימים שאינם בשליטתנו, ובמקביל את ההזדמנויות העסקיות. רצוי לעשות סקר שוק קטן, שתוצאותיו ירחיבו את הידיעה. יהיו גם דברים שיילמדו תוך כדי תנועה והתקדמות. מומלץ להתמקד תחילה בתחום עסקי מצומצם ומוגדר, ובהמשך לשנות ולהרחיב.

3. תוכנית עסקית

התוכנית העסקית, בכל היקף, מטרתה להציג את הרעיון העסקי דרך היבטים שונים. הצגת הנתונים תיעשה באופן מילולי ודרך הצגת מספרים וחישובים. התוכנית תכלול את הרעיון העסקי, השלבים בפיתוח העסק, המבנה ארגוני, מוצרים ו/או שירותים, דרכי שיווק ומכירות לקהלי יעד, מצב השוק, המתחרים. במסגרת התוכנית יוצג צפי הכנסות של העסק, כולל הנחות היסוד עליהן הוא התבסס: דו"ח רווח והפסד, תזרים מזומנים, דוחות תמחיר, תוכנית ההשקעות ומקורות המימון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

4. מימון

כחלק מתוכנית ההקמה והתוכנית העסקית, נאתר את מקור הכסף: האם מהון עצמי - חסכונות או פיקדונות, או ממקור חוץ, כמו: הלוואה מבנקים ומקרנות המלוות לעסקים. ההשקעות הנדרשות יכולות להיות עבור ציוד, שיפוץ, מכשירים, ריהוט, מלאי ראשוני, פרסום ראשוני ולעיתים אף שכירות והוצאות נוספות לחודשים הראשונים. סביר להניח, שבתקופה הראשונה ההוצאות יעלו על ההכנסות.

5. אישורים, רשיונות, תקנים ותעודות

ישנם עסקים או מקצועות המחויבים בטרם הפעלתם לקבל רישיון, אישור, או תעודה. יש לוודא היטב בטרם ההתחלה מה נדרש מהעסק בענף, ולוודא שהמקום שנבחר עומד בתקנים הנדרשים. יש לפנות למחלקת הרישוי באזור הקמת העסק.

עסק חדש. ShutterStock
הגיע שלב הביצועים והעשייה/ShutterStock

6. התייעצות לפני ההחלטה

לאחר איסוף המידע, הלמידה, החישובים ובחינת אפשרויות המימון ובטרם קבלת ההחלטה - מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחומים שונים, כמו: יועצי מס, עורכי דין ויועצים עסקיים, ולהחליט - GO / NO GO.

7. פתיחת חשבון בנק

רצוי ומומלץ לעבוד עם חשבון בנק עסקי, נפרד מהחשבון פרטי. בבנק, נסדיר את מסגרת האשראי לעסק - כמו: ריביות ותנאי החשבון. בכל מקרה, בפתיחת התיקים ברשויות יהיה צורך להציג מספר חשבון בנק.

8. פתיחת תיקים ברשויות המס

תיק במע"מ - לרוב, עסקים קטנים פותחים עוסק מורשה או פטור, אך קיימות גם אפשרויות נוספות, כמו: חברה בע"מ, או שותפות. ישנם מקצועות חופשיים המחויבים בפתיחה של עוסק מורשה. יש ללמוד את החובות לעניין חשבוניות, קבלות וספרים מיוחדים הנדרשים על פי המקצוע. העוסקים המורשים יידרשו להגיש דיווחים חודשיים או דו-חודשיים. העוסק הפטור ידווח אחת לשנה. ניתן להיעזר ביועצי מס לצורך פתיחת תיק, הגשת הדוחות והדרכה לניהול ספרים כנדרש, כמו: תעודת משלוח, קופה רושמת, יומן רופא וכדומה.

תיק במס הכנסה - אחת לשנה, יהיה על העוסקים הפטורים והמורשים להגיש דו"ח שנתי. הדו"ח יכלול בפירוט את כלל ההכנסות העסקיות, ההוצאות, והתוצאה =הרווח - וכן, את כלל ההכנסות מהמקורות השונים. לעיתים נידרש לשלם מקדמות על חשבון המס אחת לחודש/יים. ואף הצהרת הון. במידה שיועסקו עובדים, יש לפתוח גם עבורם תיקי ניכויים במס הכנסה וביטוח לאומי. לצורך כך ניתן להיעזר ביועצי מס.

תיק בביטוח לאומי - ההגדרה בביטוח לאומי מעט שונה לעניין "עצמאי", ומותנית במספר שעות וגובה ההכנסה הצפויה עליה מצהירים בפתיחת התיק. עם פתיחת התיק, יש לשלם מקדמות לאורך השנה על בסיס הרווח הצפוי.

9. הכנת מקום העסק

הגיע שלב הביצועים והעשייה, הכנות אחרונות לקראת הפתיחה: רכישת ציוד ומלאי, שיפוץ והכנת המקום, הזמנת ותליית שלטים, עיצוב ורכישת רהיטים, חשבוניות / קבלות, הפקות פרסום, נוכחות ברשתות חברתיות ועוד.

10. הפתיחה

פתיחתו של העסק ותחילת המסע כעצמאים. הרעיון הפך למציאות. כדאי לאמץ תכונות של בעלי עסקים מצליחים, שיעזרו להוביל את העסק להצלחה: אופטימיות, עמידות בתקופות קשות, אמונה, והתמדה. בהצלחה!

הכותבת היא יועצת מס בעלת תואר MBA במינהל עסקים

רוצה לדעת עוד על ייעוץ מס והשקעות היכנס למגזין הדיגיטלי

יוע"מ חגית גבאי עמיאל בשיתוף לשכת יועצי המס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully