וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוחת סילבסטר ב-800 שקל - שווה את המחיר?

31.12.2015 / 11:14

מחירי הארוחות במסעדות בסילבסטר מרקיעים שחקים. המסעדנים טוענים כי הגורמים למחיר הגבוה הם חומרי הגלם המיוחדים, השירות המשופר וסגירת המסעדה למוזמנים בלבד. מנגד יש הטוענים כי הכל עניין של היצע וביקוש. שווה את ההשקעה?

וינו סוקה. רווית תורקיה,
וינו סוקה/רווית תורקיה

אין עוד ערב כזה בשנה. סילבסטר הוא חג אזרחי, ובניגוד לחגים יהודיים שמכנסים את המשפחה יחד לשולחן החג בבית סבתא, הערב יוצאים רבים לבילוי בחברת בני זוג או חברים. המסעדות בכל רחבי הארץ נערכות לערב הזה ועורכות ארוחה חגיגית. לרוב מציעים בעלי המסעדות תפריט מיוחד ומשתדלים לסגור את המקום להזמנות מראש.

גם מחיר הארוחה משתנה בהתאם. רוב המסעדות מציעות ארוחה שיש לה מחיר קבוע "פיקס פרייס" לסועד, והמחיר גבוה באופן משמעותי מהמחיר הממוצע לסועד במסעדה.

ניסינו להבין מה הסיבה למחירים המופקעים של ארוחת סילבסטר, והאם זה שווה? פנינו לליאור משה, השף של מסעדת וינו סוקה בהרצליה פיתוח, המסעדה שמציעה את ארוחת סילבסטר היקרה ביותר בארץ - 800 שקלים לסועד. נכון שמדובר במסעדת פאר, אבל המחיר הממוצע לארוחה של סועד אחד ביום רגיל עומד על 350 שקלים, אז מה מסביר את הסכום האסטרונומי בערב חג?

"קודם כל, ידוע שבסילבסטר כולם מעלים את המחירים", מסביר משה. " אנחנו יקרים כי זו ארוחה ברמת שירות ארופאית הגבוהה ביותר שתמצאו בארץ, הכל נכלל במחיר – החל מרמת האוכל, אופן ההכנה הקפדני, שיטות הבישול המתקדמות וחומרי הגלם המובחרים ביותר. אנחנו מסעדה כשרה אז יש גם עלויות הכשרות, יש לנו שירות של אדם שמחנה לכם את הרכב בכניסה ומחזיר אותו ביציאה".

אבל כל אלה הם מאפייני המסעדה גם בכל יום רגיל, ובכל זאת המחיר קפץ פי יותר משתיים.

"תראי בערב הזה, יש לנו גם הופעה שנכנסת למחיר. אני מביא חומרי גלם מיוחדים לארוחה הזו שלא נמצאים בדרך כלל בתפריט, למשל, פטריות כמהין ודג הקוד השחור שהוא דג המים הקפואים של יבשת אנטרקטיקה, מעדן מיוחד בעל בשר שומני ונימוח במיוחד, כבד אווז וטלאים מרמת הגולן. כל ההשקעה הזו ותדעי שאנחנו עדיין לא מלאים, רק מחצית מהמקום הוזמן מראש".

כבד אווז על בריוש וינו סוקה. דניאל לילה,
כבד אווז על בריוש/דניאל לילה

"העלות של חומרי הגלם במנות העיקריות עומד על משהו כמו 28% עד 40% מהמחיר הסופי של המנה". אומר ניצן שטיין, הבעלים של מובינג קפה בתל אביב. "כשמדובר בפרודוקטים ממש יוקרתיים המסעדן פשוט יכול לגזור קופון יותר גבוה. יש כמה סיבות למחירים הגבוהים של ארוחות סילבסטר. ראשית, זה לא אותו תפריט – ברגע שהמסעדן לא משתמש באותם מוצרים שבהם הוא משתמש בשוטף, הבלאי גבוה יותר. כשמדובר בערב מיוחד השף של המסעדה חייב להקפיד יותר על כל מנה ומנה שיוצאת, אז יש גם את העלויות של עבודת השף. רוב המסעדות מנסות לסגור את המקום מראש להזמנות, ואז יש פחות תנועה של אנשים ופחות סיכוי למבקרים מזדמנים מה שגם מפחית את ההכנסות. בקיצור בערב הזה יש המון סיכונים, שאנשים יבריזו וכבר הכנת להם מנות, והכל נכנס למחיר הסופי של המנה".

רונן רגב כביר, מנכ"ל אמון הציבור לא קונה את ההסברים. "הטענה של מקום מוזמן מראש ובלאי גבוה של חומרי גלם, זה שתי טענות שסותרות אחת את השניה. אם יש לך צפי לכמות האנשים, תוכל להיערך עם כמות המוצרים שאתה קונה. לדעתי הסיבה האמיתית להעלאת המחירים היא הנוסחה הפשוטה של היצע וביקוש. יש ביקוש אדיר למסעדות בערב הזה, ולדעתי הלקוח תמיד יכול להבדיל מה הרווח והעלאת המחיר הלגיטימית שהמסעדה עושה באותו ערב ומה נמצא כבר בטווח החזירות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
וינו סוקה. צילום: דניאל לילה,
פילה קוד שחור/צילום: דניאל לילה

"זו גם הדרך להתמודד עם התופעה" מוסיף רגב כביר. "הלקוח יכול להצביע ברגליים אם הוא מרגיש שהמסעדה המסוימת עברה את גבול הטעם הטוב, כי יש עוד הרבה מסעדות טובות. הרי לא נוכל לבוא ולומר שזה דבר אסור, וזה לא יעמוד בשום מבחן של בית המשפט. חשוב גם לציין שענף המסעדות בתקופה הזו במצב לא טוב, זה ענף עם אחוז גבוה של פשיטות רגל והרבה סיכונים. לכן אני יכול להבין את הפיתוי להרוויח מהערב הזה".

נראה שהמסעדות מעלות מחירים בערב סילבסטר כי הן פשוט יכולות. האם זה שווה? נכון שהתפריט מושקע יותר, ויש אווירה מיוחדת, אבל בסופו של דבר התשובה היא בידיים שלכם. האם המחיר שגבו מכם יצר תסכול וניקור או שהצלחתם ליהנות והרגשתם שיצאתם מורווחים.

  • עוד באותו נושא:
  • סילבסטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully