וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסות בסין עצרו את המסחר בצל ירידות של עד 8%

4.1.2016 / 8:24

במקרה שהמדדים בסין עולים או יורדים בכ-7% הבורסה מקפיאה את המסחר. אנליסט: לסין יש השקעות ניכרות בתעשיית הנפט האיראנית ולכן המתיחות הגוברת בין איראן לסעודיה מעיבה על המשקיעים. מדד ה-PMI בסין ירד בדצמבר

נפילות בבורסות אסיה. רויטרס
נפילות בבורסות אסיה/רויטרס

שנת 2016 נפתחה הבוקר (ב') ברגל שמאל כאשר המדדים המובילים נסחרים בירידות שערים ניכרות, בין היתר בצל נתון מאקרו חלש בסין. הבורסות בסין הקפיאו את המסחר ולא יתחדש היום וזות בצל ירידות חדות של עד כ-8% במדדים המובילים. החוזים העתידיים מאותתים כעת על מגמה שלילית בוול סטריט, בעוד הנפט מרים ראש ומתאושש מהשפל אליו צנח ב-2015.

כאמור, מדד שנחאי צלל בכ-6.9% ומדד שנזן צנח בכ-8.1% רגע לפני שהבורסה בסין הקפיאה את המסחר. נזכיר כי במקרה של עליות או ירידות בשיעור של 7% ויותר, הבורסה בסין עוצרת את המסחר למשך כל היום.

מדד מנהלי הרכש הסיני (PMI) ירד בחודש דצמבר 2015 בפעם העשירית ברציפות ל-48.2 נקודות, מתחת לקריאה בנובמבר של 48.6 נקודות ובניגוד לתחזיות לעלייה דווקא ל-49 נקודות. נזכיר כי כל קריאה מתחת ל-50 נקודות פירושה התכווצות כלכלית.

"הנתונים היום מעלים את הציפיות לעוד פעילות ממשלתית על מנת לתמוך בכלכלה", ציינו הבוקר ב- Haitong International Securities.

גאבין פרי, מנהל בחברת Parry International Trading מסביר את הנפילות בבורסות סין וטוען כי קיימות לכך מספר סיבות מרכזיות. האחת, נתון המאקרו המאכזב שפורסם היום והצביע על התכווצות בפעילות התעשייתית בכלכלה השנייה בגודלה בעולם. בנוסף, הוא טוען כי המתיחות הגוברת במזרח התיכון בין סעודיה לאיראן משפיעה גם על סין, זאת משום שלסין יש השקעות ניכרות בתעשיית הנפט האיראנית. לבסוף הוא סבור כי הצהרות יוניות של בכירי הפד בימים האחרונים לגבי כוונת הבנק לעמוד בתחזיות שלו ולהמשיך להעלות ריביות, מעיבות גם הן על השווקים.

הבנק המרכזי בסין ממשיך גם היום להוריד את שערו של היואן במטרה להפחית את שערו של המטבע המקומי, בין היתר על מנת להישאר תחרותיים בעולם של יצוא גלובלי. השאלה האם מגמה זו תמשיך היא אחת המרכזיות בשנה הנוכחית, כאשר נזכיר כי פיחות היואן הצית את ירידות השערים החדות בקיץ שעבר.

הנפט מסוג ברנט עולה כ-3.3% לכ-38.5 דולר החבית בצל המתחים במזרח התיכון בין העולם השיעי לסוני, בין איראן לסעודיה, לאחר שהאחרונה הוציאה להורג בכיר דת שיעי יחד עם עשרות נוספים בחשד לעבירות פליליות דוגמת המרדה.

עוד שאלה מרכזית איתה מתמודדים פעילים בשוק היא עד כמה רחוק יילך הפדרל ריזרב בנוגע להעלאת הריבית בארה"ב, לאחר שבחודש שעבר העלה הפד את הריבית בפעם הראשונה מזה כמעט עשור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully