וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנודתיות: עליות שערים בבורסות אירופה לאחר הנפילות אתמול

8.1.2016 / 10:30

החלטת סין להפסיק את פעילות "מפסק הזרם" במקרה של ירידות חריפות בשילוב עם הפסקת הפיחות האגרסיבי של היואן הובילו את בורסת שנגחאי לעלייה של כ-2%. היום: דוח התעסוקה האמריקאי לחודש דצמבר 2015

חדר העסקות של בנק דיסקונט, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
חדר העסקות של בנק דיסקונט, אוגוסט 2015/ראובן קסטרו

התנודתיות החריפה בשווקים נמשכת: לאחר שאתמול חוו שוקי העולם ירידות חדות ששיאן קריסה בסין שהובילה להפסקת מסחר, נסחרות היום (ו') בורסות אירופה בעליות שערים, כשגם החוזים העתידיים מאותתים על מגמה חיובית מובהקת בוול סטריט.

בשווקים מפנים כעת תשומת לב ללדוח התעסוקה האמריקאי לחודש דצמבר, שיפורסם היום ב-15:30 שעון ישראל. זהו הדוח הראשון שיפורסם מאז החליט הפד על העלאת ריבית בארה"ב, לראשונה מזה כעשור, ומעניין יהיה לראות האם שוק העבודה מפגין את אותה עוצמה שהפגין בחודשים האחרונים - אחת הסיבות המשמעויות שהכריעו בעד העלאת הריבית האמורה.

בינתיים, סקר ה-ADP שפורסם שלשום הפתיע לטובה והצביע על תוספת של 257 אלף משרות בדצמבר, מעל הצפי בשוק שעמד על תוספת של 192 אלף משרות. נזכיר כי סקר ה-ADP הוא מעין קדימון של דוח התעסוקה המלא שיתפרסם ביום שישי. בשוק מעריכים כי בדצמבר נוספו 202 אלף משרות, וכי שיעור האבטלה יישאר ללא שינוי על 5%.

בגרמניה פורסם היום כי התפוקה התעשייתית ירדה בחודש נובמבר ב-0.3% לאחר עלייה של 0.5% באוקטובר (נתון מתוקן), נתון המאותת כי האטה בביקושים בשווקים מתעוררים כגון סין וברזיל עשויה לפגוע בצמיחת הכלכלה הגדולה באירופה.

שנגחאי טיפסה 2%

באסיה ננעל הבוקר במגמה מעורבת ננעלו כשבורסת שנגחאי בלטה לחיוב.

ההחלטה הסינית להפסיק את פעילות "מפסק הזרם" במקרה של ירידות שערים חריפות הרגיעו את השוק, לאחר שהממשל נאלץ פעמיים השבוע להפסיק את המסחר. גם החלטת הבנק המרכזי להפסיק להפחית את ערכו של היואן בצורה אגרסיבית תורמת לסנטימנט החיובי.

עובדה נוספת המכניסה ודאות לשווקים היא ההחלטה הסינית לאפשר לבעלי מניות גדולים כגון בעלי עניין או ברוקרים למכור לא יותר מ-1% ממניות חברה ציבורית כל 3 חודשים, זאת לאחר שההוראה הישנה על איסור מוחלט למכירת מניות פקעה היום.

"סין תצטרך לאפשר לשווקים להגיע למחירים 'אמיתיים' לפני שתחתית אמיתית תיווצר", ציינו הבוקר ב-Cumberland Advisors.

"התנודתיות השבוע מוכיחה כי איש אינו יודע איזו מדיניות היא הנכונה עכשיו, אבל המסר של השווקים היה חד וברור: יותר בהירות ופחות 'זיג-זג' בהחלטות", ציינו ב-DBS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully