וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2015 תיזכר כשנת ההנעה הכפולה

17.1.2016 / 10:37

הגיע הזמן שגם הנהגים בישראל ירגישו הנאה כפולה: גם הנעה לכל ארבעת הגלגלים וגם מחיר נגיש למכוניות בטיחותיות ומאובזרות יותר. המגמה, קווים לדמותה

סובארו פורסטר 2013. אתר יצרן
סובארו פורסטר. הנהג הישראלי הפגין בגרות/אתר יצרן

שנת 2015 הסתיימה מבחינה מוטורית עם סתירות רבות ועם הרבה גבות מורמות. מצד אחד, קטסטרופה תעבורתית ושיא בזמני העמידה בפקקים ומין הצד השני שיא חסר תקדים במסירות כלי רכב חדשים. שנה בה דיברו רבות על זיהום האוויר, הקושי הכלכלי והצורך במכוניות קטנות ועירוניות ומנגד מספרים בלתי נתפשים במכירות מכוניות יוקרה ומכוניות על. אם מביטים על דוחות המכירה ומלקטים את המעניינים באמת, ניתן לפלח מחדש את העדפותיו של הנהג הישראלי ולצפות את שנת 2016.

חיבתו של הנהג הישראלי לכלי רכב עם הנעה כפולה, זינקה בשנה החולפת. די להביט בכמות הדגמים החדשים המוצעים באולמות התצוגה, כדי לזהות את המגמה. לא מין הנמנע, שבשנת 2016 נמשיך לראות גידול במגמה. מוביל הסגמנט הוא ללא ספק מותג סובארו, המציע כלי רכב עם הנעה כפולה כמעט לכל פלח והעדפה.

הסובארו XV על גרסאותיו השונות, היה בשנה החולפת, לכלי הרכב הנמכר ביותר בישראל עם הנעה כפולה. שני מנועים בוקסר מוצלחים, 1.6 ליטר ו- 2.0 ליטר (שניהם עם הנעה לכל ארבעת הגלגלים) ושלל גרסאות אבזור, הנגישו את הדגם לקהל הרחב. התנהגות כביש יציבה ואחיזת כביש התורמת לבטיחות, לצד ידוענים כמו יובל שרף, מלי לוי ושמעון גרשון, דנה מודן, אורנה דץ ואחרים, חיזקו את מעמדו.

נוחות ופינוק בכביש

מגוון המכוניות בעלות ההנעה הכפולה, מעיד עלינו הישראלים, שהתבגרנו. החיזוק בתרבות הפנאי המוטורית וההבנה שהנעה כפולה, היא אלמנט בטיחותי ממעלה ראשונה, מעודד. כמות היבואנים המציעים גם מכוניות 4X4 שהן לא מיועדות לנהיגת שטח, גדלה משמעותית. תווך המחירים מאפשר לרוכשים למצוא כמעט בכל קטגוריית מחיר, מכוניות המבטיחות יציבות בכביש רטוב, דרך משובשת או שבילי עפר.

גם בקבוצת רכבי השטח הקשוחים, בעלי יכולות העבירות האמיתית, חל גידול. כלי רכב זולים בעלי תיבת הילוכים ידנית בלבד ואבזור בסיסי, עלו במהלך השנה על הכביש. מין העבר השני, רכבי שטח בעלי מערכות מתוחכמות ויכולות מרשימות מאי פעם, הפכו גם את הנהג הממוצע, לכזה שמסוגל לצלוח בקלות כל יעד. לצד הכלים הקשוחים המיועדים לשטח אך מציעים פחות נוחות ופינוק בכביש, מצאו הנהגים גם מכוניות רב שימושיות המשלבות נהיגת כביש מהנה ונעימה, לצד יכולות גבוהות בכל תוואי.

סובארו. אתר יצרן,
הנהג הישראלי הפגין בגרות ונפתח למותגים חדשים/אתר יצרן

הנהג הישראלי הפגין בגרות

גם בקבוצת המכוניות הרב שימושיות, בלט מותג סובארו עם מכירות שיא לפורסטר. גיר רציף, מרווח גחון נדיב ומערכת ה-X Drive בחלק מהגרסאות, הפתיעו את כתבי הרכב. מאז הופיע לראשונה, בשנת 1997, התחדש ותפח הדגם מספר פעמים. היום, בדור הרביעי, הצביעו הקונים בארנקים.
אם מסכמים את שנת 2015 בשתי מילים, אז המילים הן- היגיון בריא.

הנהג הישראלי הפגין בגרות ונפתח למותגים חדשים, קטגוריות נישתיות המתאימות לצרכיו והקפיד לדרוש תמורה טובה לכספו. הצרכן הישראלי בגר והבין שבטיחות היא דרישה הגיונית ושאין סיבה לשלם עליה יותר. כריות אוויר, מערכות אלקטרוניות ומערכות בטיחות פאסיביות, הפכו לסטנדרט.

לצד כל האלקטרוניקה, החלה בשנה החולפת, מהפכה של ממש. כמו באירופה, כך גם בישראל, הבינו נהגים רבים, כי הנעה כפולה, היא הכרח גם לנהיגה יום יומית. את המגמה ניתן לראות בדוחות המכירה ובדוח המסירות השנתי, אותו פרסם איגוד יבואני הרכב.

הדוח המסכם קבע גם כי על פי נתוני רישוי לתקופה שבין 1 בינואר ועד 30 בנובמבר 2015 נמצא כי מותג סובארו הינו המותג הצומח ביותר מבין 25 מותגי הרכב המובילים לתקופה זו. ניתן לצפות כי בשנת 2016 נמשיך לראות גידול במגמה זו וכי דגמים נוספים עם הנעה כפולה יוצעו לנהג הישראלי.

וואלה! NEWS בשיתוף סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully