וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצה שהדואר יגיע מהר? שלם על אקספרס"

18.1.2016 / 15:52

פקיד בדואר המליץ ללקוח לשלם על דואר אקספרס ולא לסמוך על כך ששירותי הדואר הרשום יגיעו ליעד בזמן הקרוב. בתגובה לתלונות הרבות על השירות הלקוי אומרים בדואר: החברה מבצעת בתקופה זו שינוי משמעותי בסניפים ובקבלת הדואר והחבילות, והתוצאות נראות בשטח

תיבות דואר. שרון בוקוב
תיבות דואר/שרון בוקוב

"כמה חשוב לך שהדואר יגיע מהר? משלוח של דואר רשום מבטיח שלא נאבד אותו אבל הוא לא קשור למהירות ההגעה, זה ייקח חודש וחצי. רוצה שהדואר יגיע מהר יותר מחודש וחצי? תשלח אקספרס. אני בכלל לא אמור להגיד לך, רק מנסה לעזור" – זו התשובה המפתיעה לה זכה מיכאל, תושב פתח תקווה, מפקיד בסניף הדואר בשכונה.

נראה כי גם מי שעובד בדואר ישראל כבר לא מכחיש שהעיכובים במשלוח מכתבים וחבילות ברחבי הארץ ממושכים. כשביקש לברר מה העלויות, גילה מיכאל שמשלוח של מכתב בדואר רשום עולה 11.80 שקל, לעומת שירות "מהיר אקספרס" שמחירו כמעט פי-שלושה – 30.20 שקל. לאחר מחשבה החליט מיכאל למסור את המכתב בעצמו.

כמעט כל התלונות שהגיעו לוואלה ! NEWS, מתייחסות לעיכוב בקבלת חבילות מחו"ל בדואר ישראל. בעיקר שדברים אמורים במשלוחי דואר לישראל בעקבות המכירות הגדולות של סוף השנה, בהן בלאק פריידי וסייבר מנדיי.

"ויתרתי על קניות מאתרים בחו"ל", אומרת יעל שמתגוררת בצפון תל אביב, "לא יכולתי לעמוד יותר בכל הטרטור והבלגן שהיה עם החבילות. עד שכבר קיבלתי הודעה מהדואר על כך שחבילות שהזמנתי נמצאות בסניף, הן כבר היו מוחזרות לחו"ל".

"סניף הדואר בגני אביב נורא קטן, שני מושבים בלבד והטור משתרך עד הרחוב", מספר יבגני וקסלר מלוד. "אנשים מבוגרים מחכים שעות בלי מקום שהם יכולים לשבת בו, וחבילות דואר זרוקות על הרצפה. החבילות שהזמנתי מחו"ל הגיעו לסניף המרכזי בלוד וחולקו באיחור של שבועות מרגע שהגיעו".

השבוע עלתה לרשת עצומה של צרכני דואר, הקוראת לאנשי ציבור, חברי כנסת ושרים לטפל מיידית ב"בכשל ההזוי" של דואר ישראל. בין השאר מצוין בעצומה שמכתבים מגיעים כחודש משליחתם ואף יותר, תיבות דואר רבות נסגרו ואינן פעילות יותר, דברי דואר מושלכים בכניסה לבתים ללא חלוקה, שירותי דואר של 24 שעות מגיעים רק אחרי 24 ימים, עסקים קטנים וגדולים סובלים מאיחורים בחלוקת הדואר ונפגעים מכך, מכתבים מגיעים ליעד פתוחים וללא תכולתם, דברי דואר שהוזמנו מחו"ל מוחזרים לשולח, גם מבלי שנשלחה הודעה על הגעתם לסניף, ואירועים משפחתיים נפגעים עקב אי הגעת ההזמנות ליעד.

בגבעתיים התייאשו משירות הדואר בעיר והחליטו לפתוח סניף חלוקת דואר פרטי, במימון קניון גבעתיים והעירייה. הסניף נפתח לפני כשבועיים בשטח הקניון והוא מתמקד במסירת חבילות דואר.

"כל תלונה מטופלת מיידית"

מדואר ישראל נמסר בתגובה כי החברה מבצעת בתקופה זו שינוי משמעותי בכלל שירותי הדואר, הן בסניפים והן בקבלת הדואר והחבילות, והתוצאות נראות בשטח. בין השאר הם מציינים כי נרשמה ירידה ניכרת בזמני ההמתנה שנעים בין 10-13 דקות בממוצע בסניפים, מידת שביעות הרצון של הלקוחות עלתה, וכי במוקדים נקודתיים שבהם עדיין קיימות תקלות, פועלת החברה באופן אינטנסיבי כדי לתקן את המצב.

"כל תלונה מטופלת מידית ובימים אלו משדרגים את מערך שירות הלקוחות הן באימצעים טכנולוגיים והן בשיפור רמת השירות. גם בשנה הקרובה נמשיך ליישם מהלכים נוספים לשיפור השירות ביניהם בין היתר מעקב אחר שקי דואר מקצה לקצה, הצבת מכונות אוטומטיות למסירת דברי דואר ועוד.

כבר עתה כ-180 סניפים פתוחים עד 20:00 בערב, יותר ויותר לקוחות מקבלים את ההודעה להגיע לקחת חבילה באמצעות מסרון במקום להמתין לפתק האדום המסורתי, ל-300 סניפים ניתן להזמין תור מראש ונפתחו 170 מרכזים ייעודיים למסירת חבילות באופן מהיר וזמין.

לעניין הסניף בגני אביב, לאחרונה נפתחו בעיר לוד מספר מרכזי מסירה, שנועדו לווסת את העומסים ולאפשר ללקוחות לאסוף בהם חבילות בשעות פעילות מורחבות. בימים אלו אנו מנסים לאתר עסקים גם בשכונת גני אביב במטרה לשפר את השירות לתושבי השכונה. לעניין השיחה בסניף אם המושבות בפתח תקווה, שירות הדואר אינו כולל מעקב לאורך כל שרשרת השילוח, אלא מרגע יציאת הפריט ובמועד מסירתו. עם זאת, נשמח לקבל את פרטי המקרה הספציפי ולבדוק אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully