וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזהרו: חשד לסלמונלה בביצים מיובאות מספרד

21.1.2016 / 16:29

משרד הבריאות ומשרד החקלאות מבקשים מהציבור להימנע מאכילת ביצים שאינן מבושלות היטב, לאור החשד להימצאות חיידק הסלמנלה בביצים המיובאות מספרד. יכולת הפיקוח של משרד הבריאות על השווקים החיצוניים מוגבלת אבל היבוא נחוץ על מנת לספק את הביקוש

מערכת וואלה!

אחרי הסערה שעוררה הימצאות הסלמונלה בביצים המיובאות מאוקראינה, כעת מתריע משרד הבריאות ומשרד החקלאות על חשד להימצאות החיידק בביצים המיובאות מספרד. כדי לוודא את נוכחות החיידק יש צורך בבדיקות נוספות אך עד סיום הבדיקות השהה משרד החקלאות את המשך ייבוא והפצת הביצים מספרד הנושאות את הסימון ES. כאמצעי זהירות על הציבור להמשיך ולהימנע מאכילת ביצים שאינן מבושלות היטב.

מדינת ישראל מייצרת לעצמה את הרוב המכריע של הביצים הנצרכות כאן, בהיקף כ- 2 מיליארד ביצים בשנה. מדי שנה מיובאות לישראל כ- 100 מיליון ביצי מאכל ממדינות ארופה.

היכולת של משרד החקלאות ומשרד הבריאות לבחון את השוק במדינות האחרות – תלויה במידת היכולת של המדינה להתמודד עם החיידק, מבחינת חיסונים ורמת מערכת הבריאות. מהבחינה הזו ספרד עמדה בסטנרט, ועדיין נוצר חשד להימצאות החיידק. ספק אם אוקראינה יכלה אי פעם לעמוד בסטנדרט הזה והיבוא ממנה היה מאוד פעיל במשך ארבעה חודשים עד שהופסק בעקבות מקרים חמורים של הופעת המחלה בילדים.

היבוא מספרד הושהה עד להודעה חדשה ולא ידוע מאיפה יובאו הביצים בהמשך. השאלה שנשאלת, איזה מחיר אנחנו משלמים על המחסור ברגע שנפתחו השווקים באירופה ויבוא הביצים? על פי משרד החקלאות, היבוא בא לתת מענה על הביקוש הרב שההיצע המקומי לא יכול לספק, ואם יפסק היבוא נרגיש במחסור.

כיצד ניתן לדעת אם הביצה מיובאת

סימון ארץ מקור על גבי ביצים מיובאות הוא חלק מדרישות השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ובין היתר הנו לצורך מעקב. בהתייחס למגבלת מקום על הביצה, מתאפשר סימון של מדינת מקור על ידי סימון אותיות בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשרד החל לפעול לשינוי דרישות הסימון על גבי הביצים ואריזות הביצים והדבר צפוי להיות מעוגן בחקיקה במהלך שנת 2016 (במסגרת עדכון התקנות של מיון ושיווק ביצים, המשרד ידרוש ממשווקי הביצים סימון על אריזות הביצים וגם מידע צרכני נוסף לטובת הציבור לרבות מקרא על גב האריזה).

כללי צריכת הביצים

חשוב לבשל ביצים באופן מלא כגון ביצה קשה (בישול מלא משמיד חיידקים).

יש להימנע מאכילת ביצת עין או ביצה רכה.

קיים איסור על אכילת /שתיית מזון המכיל ביצים לא מבושלות.

יש לאחסן ביצים במקרר.

יש להקפיד על כל הכללים האמורים לעיל, במיוחד כאשר מדובר במזון עבור תינוקות, קשישים, או אנשים עם פגיעה במערכת החיסונית.

רצוי לנקוט הקפדה יתרה בעת שימוש בביצים מיובאות.

  • עוד באותו נושא:
  • סלמונלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully