וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעריפי המים יירדו ב-17%

שירות גלובס

24.1.2016 / 9:36

הפחתת התעריפים תעלה למשק כרבע מיליארד שקל. כחלון: "צעד נוסף במסגרת המלחמה שלנו ביוקר המחיה וצמצום הפערים החברתיים בישראל". דרעי: "הבטחתי לפעול למען החלשים ואני מתחייב להמשיך בכך גם בהמשך"

ברזי כיבוי אש, תל אביב. ראובן קסטרו
ברז מים/ראובן קסטרו

אחרי הוזלת התחבורה הציבורי - מגיע תור המים: שר האוצר משה כחלון ושר הפנים אריה דרעי יביאו מחר (א') לאישור הממשלה הצעה להוריד את תעריפי המים בגובה המע"מ (17%).

לפי הודעת האוצר, עלות המהלך למשק נאמד בכרבע מיליארד שקל. למעשה, רשות המים קיבלה בשבוע שעבר החלטה כי כסף זה שיפונה מגביית הממשלה יילך להפחתת תעריף הצריכה הבסיסי בגובה המע"מ. עם אישור החוק בכנסת יופחתו תעריפי הצריכה הבסיסית לכל משקי הבית במלוא גובה המע"מ. בכך יושלם המהלך להפחתת עלויות המע"מ על מוצרי יסוד בישראל.

מפוצלת שר הכלכלה אריה דרעי שר האוצר משה כחלון. צילום: דייב בוימוביץ', יותם רונן, עיבוד תמונה
משה כחלון, אריה דרעי/עיבוד תמונה, צילום: דייב בוימוביץ', יותם רונן

"מלחמה ביוקר המחיה"

כחלון כינה זאת "צעד נוסף במסגרת המלחמה שלנו ביוקר המחיה וצמצום הפערים החברתיים בישראל". לדבריו, "ההפחתה בתעריפי המים מצטרפת להפחתת תעריפי התחבורה הציבורית שאושרה השבוע בכנסת כמו גם לרפורמה להפחתת ביטוחי החובה והפעולות להפחתת דמי הניהול בפנסיה. המהלכים הללו יטיבו בעיקר עם מעמד הביניים והשכבות החלשות ויסייעו לצמיחת המשק".

דרעי מסר: "הבטחתי במערכת הבחירות להוריד את המע"מ על מוצרי יסוד ולאחר שהפחתנו בשבוע שעבר את המע"מ על כל התחבורה הציבורית, נפחית את המע"מ על המים לשכבות החלשות. בכך נסייע להם לשלם פחות ונחסוך לכל משפחה כזאת אלפי שקלים בשנה. הבטחתי לפעול למען החלשים ואני מתחייב להמשיך בכך גם בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully