וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלמו המוטבות בקופת הגמל שפתח האב לפני מותו?

29.1.2016 / 17:51

מבית ההשקעות נמסר למשפחה שבקופת הגמל שהשאיר האב המנוח לא מונו מוטבים. רק אחרי שהכסף חולק, התגלה המסמך המקורי ובו רשום שהכסף יועד לבנותיו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסמך פתיחת קופת גמל משנת 89/מערכת וואלה!, צילום מסך

כולנו דואגים לעתיד המשפחה שלנו, וכשנולדים הילדים דואגים לעתיד הכלכלי שלהם - שיהיה להם קל יותר כשאנחנו לא נהיה פה לעזור להם. כך עשה גם אביה של יהודית, בת 35 מחיפה, כשפתח את קופת הגמל בשנת 89, ורשם את שתי בנותיו כמוטבות בקופה.

האב נפטר לפני 11 שנים וכעבור זמן מה הגיע הביתה מכתב מחברת "פסגות", עם הודעה על קופת גמל על שם האב על סכום של 80 אלף שקל, והודעה כי בני המשפחה יכולים לקבל את הכסף. צוין שבקופה זו לא מונו מוטבים ולכן הכסף יחולק על פי צו ירושה – מחצית לאישה החוקית והמחצית השניה תתחלק בין הילדות, יהודית ואחותה.

"אנחנו לא ידענו על קיומה של הקופה ולא חשבנו שאמורה להיות כאן בעיה. אמא שלי לקחה בזמנו את החצי שהיא חשבה שמגיע לה ואני ואחותי השארנו את חלק שלנו עדיין בחיסכון של קופת הגמל. אבל לי זה לא היה נראה לי הגיוני שאבא שלי, שהיה איש מאוד מסודר, שעבד כבנקאי לא מינה מוטבים בקופת גמל", מספרת יהודית. "והנה, עשיתי חיפוש בבית, ובין המסמכים שהשאיר אבי, אני מגלה מסמך מקורי של פתיחת קופת גמל בבנק לאומי משנת 89, ובו כתובים השמות שלי ושל אחותי כמוטבות בפוליסה. ניגשתי לבנק לאומי, ושם הסבירו לי שלפי מספר הפוליסה, אכן מדובר באותה קופה. עם השנים היא עברה מניהול בתוך הבנק לחברת השקעות 'פסגות'".

"אחרי שראיתי במו עיני את השמות שלי ושל אחותי במסמך של פתיחת הקופה , פניתי ל"פסגות" שהמשיכו לטעון שבקופה לא מונו מוטבים", ממשיכה יהודית. "ניסיתי לשכנע אותם שכנראה נפלה פה טעות, ואולי במעבר מהבנק לבית השקעות אבדו הנתונים של קופת הגמל, וכך נמחק המידע על המוטבים, אבל הם לא היו מוכנים לעשות בדיקה מחודשת של הדברים. לבסוף הוציאו לי מכתב ובו שוב ציינו שבקופה על שם אבי המנוח לא מונו מוטבים. ההתנהלות הזו ממש פסולה בעיניי, יש מסמך שאומר אחרת ממה שרשום אצלם, למה שלא יבדקו את הנושא לעומק?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסמך שהתקבל מחברת פסגות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שהתלונה של יהודית התקבלה במערכת וואלה! עסקים פנינו לבית השקעות "פסגות" לבדיקה מחודשת של הנושא. בעקבות הפניה נערכה בדיקה יסודית, במהלכה פנה בית השקעות לבנק לאומי וזו התגובה שנמסרה: "בנק לאומי טען בשעתו שאין הוראת מוטבים. פנינו שוב לבנק והוא ממשיך לטעון כי הטופס שהומצא לא אותר על ידו. על אף זאת, אנחנו נמצאים בקשר עם הלקוחה על מנת לסיים את הטיפול בנושא לשביעות רצון כל הצדדים".

"הם באמת התקשרו אלי והודו שכנראה נפלה פה טעות והמסמך נראה להם מקורי. אבל הנזק כבר נעשה. אני ממש לא רוצה לגזול מאמא שלי את הכסף שהיא כבר לקחה, לטרטר אותה וליצור אי נעימות מיותרת במשפחה, אבל הם חילקו את הכסף בצורה רשלנית ולא לפי הרצון של אבא שלי" מספרת יהודית. "מדוע החברה לא ערכה את הבדיקה כשאני ביקשתי את זה כאדם פרטי ולא עמד מאחוריי גוף תקשורת? מדוע לא לבדוק את הדברים לעומק לפני שמחלקים את הכסף? זה מדאיג שהטופס לא אותר על ידי הבנק. איך זה יכול להיות שטופס כזה חשוב הולך לאיבוד? איזה דברים נוספים הולכים לאיבוד בקופות הגמל שלנו? אני כמובן לא מומחית, אבל השכל הישר אומר שאולי המעבר בין הבנקים לחברות פרטיות לא היה חלק והנתונים הלכו לאיבוד במהלכו. זה שספגנו את זה בתוך המשפחה בשביל לא להרע את היחסים הטובים בינינו, זה לא אומר שלא נעשתה כאן טעות מאוד מאוד חמורה. אבא שלי פתח את הקופה כשהיינו ילדות קטנות, והוא בפירוש דאג לעתיד שלנו. סכסוכי ירושה זה דבר מאוד נפוץ וטעות חמורה כזו יכולה אפילו ליצור סכסוך במקום שהוא לא קיים. לכן אנשים ממנים מוטבים ועושים את זה מסודר, בדיוק כדי למנוע את הסכסוכים האלה".

הסיפור המדאיג של יהודית ובני משפחתה, מדגיש פעם נוספת את הצורך שלנו המבוטחים לעשות בדיקה מחודשת של מצב של כל הפוליסות שלנו אחת לתקופה. לשים לב לרישום המוטבים ואפילו לעדכן את בני המשפחה. לגלות אחריות גם לגבי הימים שאנחנו כבר לא נהיה פה.

  • עוד באותו נושא:
  • קופת גמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully