וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותפויות "לוויתן" חתמו על חוזה ראשון ב-1.3 מיליארד דולר

הדר כהן

31.1.2016 / 8:53

שותפויות "לוויתן" ימכרו 6 מיליארד מ"ק גז לחברת אדלטק למשך 18 שנה - עבור שתי תחנות כח חדשות. יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים: "זו סנונית ראשונה. נקדם הסכמי מכר נוספים ללקוחות בישראל, ירדן, מצרים וטורקיה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאגר לוויתן/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד לפני שהמאגר אפילו מפותח, ולפני שידוע אם ומתי הוא יפותח, שותפויות קידוח "לוויתן" מדווחות היום (א') כי חתמו חוזה ראשון למכירת גז מהמאגר. השותפויות חתמו עם חברת אדלטק בבעלות משפחת אדלסבורג לאספקת כ-6 BCM גז טבעי בהיקף כספי של 1.3 מיליארד דולר למשך 18 שנה.

הגז יסופק לשתי תחנות הכח החדשות של אדלטק – תחנת הכח "תמר" (140 MW) במפעל חיפה כימיקלים במישור רותם ותחנת הכח "סולאד" (77MW) במפעל CHS באשדוד.

חברת אדלטק היא יצרן החשמל הפרטי הגדול בישראל ותחנות הכח תמר וסולאד, המוקמות על ידי חברות בבעלות אדלטק וחברת זורלו הטורקית, יצטרפו ל-3 תחנות כח הפועלות בגז טבעי שהקימו החברות: תחנת דוראד (860MW) באשקלון, תחנת רמת נגב אנרגיה (120 MW) במפעל אדמה באזור התעשיה נאות חובב ותחנת אשדוד אנרגיה (60 MW) במפעל אדמה באזור התעשיה אשדוד.
התחנות ייצרו יחד מעל 1,250 MW מגז טבעי, המהווים כ- 10% מהביקוש לחשמל במשק הישראלי.

מדובר בחוזה המכר הראשון למשק הישראלי שחתמו השותפות בלווייתן (דלק קידוחים ( 1,118 ) 22.67%, אבנר ( 219.1 ) חיפושי נפט 22.67%, נובל אנרג'י 39.66% ורציו ( 24.7 ) 15%) למכירת גז טבעי מהמאגר, והוא מצטרף למזכרי ההבנות שחתמה השותפות בשנה שעברה לאספקת גז ללקוחות במצרים וירדן.

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים: "אנו ממשיכים לפעול במלוא המרץ לקידום פיתוח מאגר לווייתן ולהטמעת הגז הטבעי במשק הישראלי ובתעשייה. עסקה זו הינה סנונית ראשונה ובכוונתנו לקדם הסכמי מכר נוספים ללקוחות בישראל, ירדן, מצרים וטורקיה. העסקה מלמדת על המחויבות של השותפות לפיתוח מאגר לווייתן. פיתוח לווייתן יבטיח את הביטחון האנרגטי של מדינת ישראל וחוזי ייצוא הגז ממאגר לווייתן יחזקו את מעמדה הגיאו-פוליטי של מדינת ישראל באזור".

ניב סרנה, מנהל פיתוח עסקי בנובל אנרג'י, מפעילת קידוח "לוויתן", ברך על חתימת החוזה וציין כי מדובר לא רק בחוזה מקומי ראשון לשותפות לוויתן אלא גם בצעד הראשון של יישום מתווה הגז הלכה למעשה המשקף פעם נוספת את המחויבות של נובל אנרג'י וכלל השותפות לפיתוח לוויתן".

סרנה הוסיף כי מדובר בחדשות טובות למשק הישראלי כיוון שכעת נפתחה הדרך עבור לקוחות מקומיים המשוועים לגז טבעי ליהנות גם הם ממקור אנרגיה ידידותי לסביבה וזול. "אנחנו סמוכים ובטוחים כי מדובר בחוזה ראשון מיני רבים שיסייעו בפיתוחו המהיר של שדה לוויתן תוך הבטחת אספקת גז טבעי למשק והגדלת היתירות שתחזק את הביטחון האנרגטי של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully