וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלי שחייבים להכיר כשלומדים לנהל

2.2.2016 / 12:54

קשה להבין בעידן הביג דאטה כיצד האקדמיה נמנעת מלהכשיר את מנהלי המחר להשתמש במערכות בינה עסקיות. דעה

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

הניהול המודרני מתקיים בסביבה עסקית מורכבת הרבה יותר מאשר בעבר: מנהל שפעם יכול היה לחבר בין כל מקורות האינפורמציה בעסק שלו באמצעות יכולת הזיכרון הפנומנלית לפרטים, מתמודד בעידן עודף המידע עם חוסר היכולת שלו להשתלט על כל המידע.

ממחקר שנערך בקרב 700 מנהלים מקומיים ובינלאומיים, עולה כי עד היום כל מנהל היה צריך לנתח מידע המורכב מ-6 מקורות שונים ולהסיק מסקנה אחת. בשנת 2016 המנהלים צופים כי יצטרכו לנתח מידע ולהסיק מסקנות מ-9 מקורות מידע שונים. ומה קורה לאותו מנהל שצריך להסיק מסקנה אחת וכל המידע שלו מפוזר על כמה שרתים או מערכות מידע? הרבה מאוד כאוס ובלאגן.

עולם הביג דאטה, שאנחנו מעדיפם לכנותו "בינה עסקית", מאפשר לכל מנהל לשאול שאלה- מורכבת או מופשטת, חוצה מגזרים, תוכנות שפונה כלפי פנים (לתוך העסק) או כלפי חוץ (על הלקוחות של העסק) ולקבל באופן פשוט ונהיר טבלה או גרף שמציג את שורה התחתונה. כעת יכול המנהל לבחור מה הוא רוצה לעשות בנתונים המספריים, כדי שאלה יסייעו לו לקדם את מטרותיו.

לתוכנה של בינה עסקית אין רגשות או עדיפות לאדם או נושא. היא לא מראה את הנתונים המחמיאים ביותר או את מה שהמנהל, איש השיווק, יחידת ה-IT או מנחי המערכות מעוניינים לראות. מדובר במערכת שהמראה רק את העובדות היבשות, אמנם אפשר להיכנס לעומקם, ולנסח באופן קצת שונה את השאלה, אבל בסופו של דבר, העובדה היא שתוכנת הבינה העסקית משלבת יחד את כל הידע של הארגון או החברה, שמפורד ומחולק בהרבה תוכנות אחרות.

הבינה העסקית יכולה להציג את השאלה המורכבת ביותר באופן הפשוט ביותר - מספרי, גרפי או תרשימים, ואפשר גם לרדת מרמת המיקרו שבה התשובה היא שחור או לבן לרזולוציות נמוכות שיכולות לנתח ולהגיע עד לרמת הבודדים מתוך מיליוני נתונים.

עם זאת, מנהלים רבים עדיין אינם מכירים את מערכות הבינה העסקיות. מדובר במערכות ששואבות את כלל המידע מכל התוכנות ומייצרות בזמן מהיר יחסית ניתוח של כל הביג דאטה, כך שלטכנופובים אין בסיס אמיתי לחשש: מערכות הבינה העסקיות מאוד נגישות וקלות להפעלה, ומציגות תמונה ריאלית ואוביקטיבית.

נראה כי האפשרויות האלה מחייבות את האקדמיות לניהול לקחת על עצמן את התפקיד החשוב של חשיפת מנהלי המחר לכלי מקצועי של הבינה העסקית, במסגרת חיבורן לעולם התעסוקה העדכני. על האקדמיות לכוון את המנהלים לצרף את הכלי הזה, של הניתוח המורכב והסקת המסקנות, לארגז הכלים הניהולי שלהם באופן יומיומי ושוטף. כך ירכשו הסטודנטים, לצד הלימוד התיאורטי של תיאוריות ניהול, גם הבנה משמעותית של מערכות הבינה העסקית, שיסייעו להם לפעול לשם ייעולו של העסק.

הכותב הוא מנהל טכנולוגיות ראשי של חברת הבינה העסקית סייסנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully