וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם עידן הפקס: הבנקים יוכלו לאשר פעולות במייל ובטלפון

2.2.2016 / 17:11

הפיקוח על הבנקים משחרר חסמים ומאפשר לבנקים לעבור לתקשורת מקוונת עם הלקוחות – בקרוב לא נצטרך להגיע לסניף ולא לשלוח פקס לפקידים. חבל רק שהמהלך לא הכין את השטח לכניסת שחקנים חדשים לתחום הבנקאות

מערכת וואלה!

גם כשנדמה היה שהבנקים הולכים יד ביד עם הקדמה הדיגיטלית – האפליקציות, הסניף הדיגיטלי, ניהול חשבונות און ליין, רבות מהפעילויות הפשוטות ביותר הצריכו מאיתנו הגעה פיזית לסניף, או משלוח פקס – אמצעי תקשורת לא זמין ולא נוח עבור לקוחות רבים.

לרוב ההסבר לחוסר היעילות בתקשורת הלקוחות עם הבנקים, היה נעוץ במדיניות המפקח שדרש וודאות בביצוע פעולות מטעמי הסיכונים של אבטחת מידע, ובגלל הסוגיות של הלבנת הון. סוגיות אלה אמנם חשובות, אבל מדינת ישראל נמצאת בפיגור מהותי אחרי המדינות המערביות שידעו להתמודד איתן ולהפוך את מערכת הבנקאות לנוחה ויעילה יותר באמצעים טכנולוגיים.

גם תירוץ אבטחת המידע פג השבוע, כאשר הפיקוח על הבנקים פרסם מדיניות חדשה. מדיניות שמאפשרת לבנקים להציע מגוון השירותים הבנקאיים ללא הגעה של הלקוח לסניף, כמעט ללא נייר, וללא צורך בשליחת פקסים לבנק. כעת נותר לבנקים רק להרים את הכפפה ולהנחיל את ההוראות החדשות בכל תחומי השירות. חשוב לציין שההוראה של הפיקוח אינה הוראה מחייבת - השינויים יכנסו לתוקף מכוח התחרות בין הבנקים על לבו של "הצרכן הדיגיטלי" החדש.

לפי המדיניות החדשה הלקוח יוכל לבצע פעולות בנקאיות בכל שעה במהלך כל השבוע ללא מגבלות, באמצעות האינטרנט, המובייל, המכשירים האוטומטיים ומול המוקדים הטלפוניים של הבנק. חלק מהקשר עם הבנק יתאפשר באמצעות שליחת דואר אלקטרוני בין הבנק ללקוח, ובאמצעות מסרונים לטלפון הנייד של הלקוח.

לדברי דודי בבלי, סגן מנהל יחידת IT בחטיבת הפיקוח על הבנקים, המהלך אפשרי בזכות האמצעי הזיהוי המתקדמים שניתן להשית היום על לקוח, על מנת לאבטח את המידע הרגיש שעובר באמצעים הדיגיטליים.

השירותים שניתן לקבל בצורה מקוונת

מעבר בנק ופתיחת חשבון חדש באמצעים דיגיטליים בלבד ללא הגעה פיזית.

הצטרפות לשירותי בנקאות בתקשורת מקוונת בבנק הקיים. עד היום אם שכחנו סיסמא לאחד השירותים הדיגיטליים היינו מחויבים לחדש את הסיסמא בסניף, כעת ניתן לשחזר סיסמא באופן דיגיטלי.

העברות כספים ותשלומים לצד ג'

עדכון פרטי הלקוח

קבלת שירותי ריכוז מידע (אגרגציה) – בנוסף לפעילות דיגיטלית מלאה לקוח יוכל לקבל שירותי ריכוז מידע מכל גוף פיננסי שבו יש לו חשבון. הלקוח יבחר את הבנק בו הוא מעוניין שהמידע ירוכז. המידע יאפשר ללקוח לנהל בצורה יעילה את כל פעילותו הבנקאית ולקבל החלטות נבונות ומושכלות יותר. ריכוז המידע על-ידי הבנק יתאפשר גם כשירות למשקי בית וגם לעסקים קטנים וגדולים, אשר לרוב מנהלים את חשבונם ביותר מבנק אחד.

התכתבות עם הבנק באמצעות הדואר האלקטרוני וקבלת הודעות מהבנק שלא בדואר רגיל: אפשרויות השימוש בדואר האלקטרוני הורחבו בהשוואה למצב שהיה עד היום.

קבלת התראות מהבנק למכשיר הנייד או לדואר אלקטרוני, לצורך שליטה ובקרה פיננסית וניהול מושכל של החשבון, כגון התראות על חריגה צפויה ממסגרת האשראי ועוד.

תחילת יישום המדיניות

חברת כרטיסי האשראי CAL כבר הגיבה למהלך והשיקה שירות חדש – שחזור קוד סודי של כרטיס אשראי און ליין דרך האתר או האפליקציה של החברה. עד היום תהליך שחזור קוד סודי היה תהליך ארוך שצריך פנייה טלפונית או הגעה לסניף הבנק והלקוחות נאלצו לחכות מספר ימים לקבלת הקוד החדש בדואר/בסניף הבנק.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

השיקים בעידן הדיגיטלי

אחרי שהמפקח הסיר את מחסומים, גם המחוקק מצטרף - חוק הסליקה האלקטרונית של השיקים עבר השבוע בכנסת והוא יאפשר ליעל את תהליך הפקדת השק ולהפוך אותו למהיר יותר. מעתה הלקוח יוכל להציג את השק גם באמצעים דיגיטליים ולא יצטרך לגשת לסניף, ומרגע הצגת השק, הנייר הפיזי הופך להיות לא רלוונטי. לדברי נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג, הצעד ישפר את שירותי הסליקה ויהפוך אותם לנוחים יותר ואף יוזיל את עלויות השירות.

ברוח התקופה, השיק לאחרונה בנק לאומי את השירות החדש של "שיק דיגיטלי" המאפשר לכתוב ולהפקיד שיקים דיגיטליים בחשבון הבנק באמצעות המובייל בלבד, ללא צורך בנייר. לאחר כניסה לשירות 'שיק דיגיטלי' באפליקציית לאומי, יתבקש הלקוח למלא את פרטי המוטב, הסכום לתשלום ותאריך הפירעון. אז המוטב (מקבל השיק) יקבל התראה כי שיק דיגיטלי ממתין להפקדה בחשבונו, כולל מועד הפירעון, כאשר כל שיידרש לצורך הפקדתו הוא בחירת מספר החשבון של המוטב. לבסוף, לכותב השיק תישלח תזכורת לאחר הפקדתו על ידי המוטב.

כתיבת השיק הדיגיטלי אינה כרוכה בעלות, כאשר הפקדת השיק הדיגיטלי על ידי המוטב כרוכה בעמלת פעולה בערוץ ישיר (1.65 שקל).

המדיניות החדשה לא תיצור תחרות אמיתית בשוק הבנקאות

לדעתו של רונן רגב כביר, מנכ"ל אמון הציבור, המהלכים החדשים מבורכים וזה חשוב שהם מגיעים מהרגולטור שמסדיר את הנושא באופן אחיד. "מה שמטריד, זה התזמון שבו המהלכים קורים, אחרי שהבנקים כבר השיקו את השירותים הדיגיטליים והפכו אותם למנגנון של שימור לקוחות. במקום להשתמש בבנק האינטרנטי כמחולל תחרות ולאפשר כניסה של שחקנים חדשים לתחום. לא נעשו צעדים שיכשירו כניסה של בנקים אינטרנטיים מתחרים, וזה פספוס אדיר. דוגמת שוק הסלולר מלמדת אותנו – שלא תהיה תחרות משמעותית בשוק עד שלא ייכנסו אליו שחקנים חדשים. אז בהיבט התחרותי, במקום שהשירות החדש יהפוך לחלק מהפתרון הוא הפך לחלק מהבעיה. כלומר פספסנו הזדמנות לחולל תחרות ולהכניס שחקנים חדשים לשוק ונתנו הזדמנות לבנקים קיימים לשפר שירות ללקוחות שרצו לעזוב אותם".

  • עוד באותו נושא:
  • בנקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully