וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך למתלבט: הדור החדש של הסמארטפונים לא חייב להיות יקר

4.2.2016 / 12:37

דגמי הסמארטפון החדשים שהגיעו לישראל מייתרים את הצורך ברכישת טלפון משומש או מיושן. הסוד הגלוי של תעשיית הסלולאר והאלקטרוניקה

אילוסטרציה. ShutterStock
ממילא כמעט כל הטלפונים הסלולאריים היום מיוצרים בכל מקרה בסין/ShutterStock

זה קרה ביום חורפי. נסעתי במונית וככל הנראה הסמארטפון שלי החליק מהכיס של המעיל לרצפת המונית. הנהג התעצל לחפש וטען שהוא לא רואה שום טלפון. כך איבדתי תמונות חשובות שלא הספקתי לגבות במחשב הביתי או לענן. כעת, נדרשתי לרכוש סמארטפון חדש. הבעיה היא שבזמן שעבר מאז שקניתי את הסמארטפון שזה עתה אבד, נכנסו לשוק דגמים חדשים. הדילמה לעומת זאת, נותרה בעינה: האם לחזור לדגם הישן, בין אם באמצעות מכשיר חדש או משומש, או שמא לבחור ברכישת מכשיר חדש מהדגם המתקדם יותר? לבסוף הכרעתי בעד מכשיר מהדגם החדש אבל שילמתי עליו מחיר מלא.

כולנו מכנים את הטלפון הסלולארי "טלפון חכם", אבל למעשה מדובר במחשב שלא היה מבייש את אלה שהטיסו את האדם לירח, ושהפך לחלק חשוב מחיי היום יום שלנו. הוא "בלע" לתוכו את מצלמת הסטילס ומצלמת הווידאו את ה-GPS שרק לפני כמה שנים היינו צריכים לקנות כמכשיר נפרד, מכשיר הקלטה, יומן פגישות ועשרות אלפי יישומים נוספים שנמצאים למכירה או מוצעים בחינם בחנות האפליקציות. מי חשב אפילו לפני עשר שנים שנוכל ללכת ברחוב בניו יורק ולהתעדכן בחדשות האחרונות מישראל.

אנחנו מצפים מהטלפון החכם שלנו שיכיל מעבד מהיר כדי שלא נצטרך לחכות עד לביצוע כל פעולה, מערכת הפעלה חזקה ומספיק נפוצה כדי שיפותחו עליה יישומונים (אפליקציות), מסך גדול וברור, מצלמה ברזולוציה הגבוהה ביותר כמו גם זיכרון גדול (ומניסיוני, זה אף פעם לא מספיק). מכיוון שהזיכרון אף פעם לא מספיק, רבים מעדיפים לרכוש את המכשיר העדכני גם אם מחירו גבוה.

הפתרון הסיני

ואולם, כאן נמצאת נקודת המפתח. המחיר. סמארטפון חדש עולה לרוב אלפי שקלים, ובמצב הכלכלי הנוכחי, מדובר בהוצאה כבדה, גם אם היא נפרסת לעשרות תשלומים. אז מה עושים? מתלבטים בין שתי חלופות: רכישת טלפונים חדשים מהדור הקודם במחיר מוזל בשיעור של 15%-20% על הטלפונים העדכניים, או רכישת סמארטפונים מחודשים – משומשים שעברו טיפול שיאפשר להם לפעול מחדש כלוח חלק.

כאן חשוב לציין שגם אם מדובר במכשיר המתפקד היטב, השמור ביותר ובעל התכונות החזקות ביותר, קשה באמת לדעת מה עבר עליו וקיים צורך להתחשב בכך שההוצאה הראשונית על רכישתו אינה ההוצאה הסופית, בשל ההיתכנות שהוא יזדקק לתיקונים בסבירות גבוהה יותר מאשר טלפון חדש. אפשרות נוספת היא כמובן לקנות סמארטפונים חדשים וזולים, אך פחות חזקים של המותגים הגדולים (עם פחות זיכרון, מעבד חלש יותר וכדומה).

אבל קיימת אפשרות נוספת: טלפונים איכותיים סיניים שאינם נופלים ממכשירי על כמו גלקסי 6 של סמסונג או אייפון 6S. הסוד הגלוי הוא שמרבית אם לא כל הטלפונים הסלולאריים היום מיוצרים בכל מקרה בסין, כך שאין פסול בכך להיפך, החברות הסיניות צברו נסיון וכוח האדם ההנדסי שלהם שיוצא מאלפי האוניברסיטאות ברמה הגבוהה ביותר אף עולה על זה שבמערב. מיותר לציין שהגעתם לארץ מייתרת את הנסיעה לחו"ל ואת הביקור בשווקים הבינלאומיים.

הנקודה היא שרכישת טלפון חכם מתקדם וחדש כבר לא צריכה להיות רק נחלתם של עשירים או לבוא על חשבון צרכים לא פחות חשובים. אפשר גם ליהנות מהתכונות של טלפון חכם וגם לשלם עליו פחות ממה שמשלמים היום על טלפונים משומשים.

וואלה! NEWS בשיתוף פלאפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully