וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה צונחת: הניקיי היפני נופל ב-5%

9.2.2016 / 7:54

נעילה שלילית אמש בוול סטריט; השווקים בסין, הונג קונג ודרום קוריאה סגורים. תשואות האג"ח הממשלתיות של יפן ל-10 שנים נפלו לראשונה לרמה שלילית. הין היפני ממשיך להפגין עוצמה מול הדולר

נפילות בבורסות אסיה. רויטרס
נפילות בבורסות אסיה/רויטרס

מגמה שלילית נרשמת הבוקר (ג') בבורסות אסיה על רקע הנפילות שנרשמו אמש בנעילת המסחר בוול סטריט. נזכיר כי בסין ובטיוואן לא מתקיים מסחר לרגל ראש השנה הסיני, כשגם הבורסות בהונג-קונג, דרום קוריאה וסינגפור סגורות היום.

2 סקטורים מפחידים במיוחד את השווקים: אנרגיה ופיננסיים. המשקיעים חוששים מזה זמן כי מחירי הנפט הנמוכים, שלא מצליחים להתאושש, עשויים להוביל לפשיטות רגל בתעשייה. הפחד המרכזי בסקטור הפיננסי הוא באשר ליכולת של בנק גדולים לשלם את חובות האג"ח שלהם.

אמש נפל מחירו של הנפט בחדות, והיום נרשמת התאוששות כשמחיר הזהב השחור נע סביב הרמה הפסיכולוגית של 30 דולר לחבית.

תשואות האג"ח של ממשלת יפן ל-10 שנים נפלו לראשונה לרמה שלילית של כ-0.1%-. זאת, כאשר המשקיעים "בורחים" מהנכסים המסוכנים ל"חוף המבטחים" כגון הזהב או האג"ח הממשלתיות.

הין היפני ממשיך להפגין עוצמה מול הדולר, ושולח את חברות הייצוא הגדולות במדינה כגון Toyota ( 6,167 -5.92% ) ו-Sony לירידות שערים ניכרות. ין חזק פוגע בהן, שכן הכנסות משווקים בינלאומיים מצטמצמות במקרה של המרה למטבע המקומי.

"הסנטימנט לנכסי סיכון נשאר דובי במיוחד, ותנועת המחירים משקפת שווקים שכנראה נכנעו", ציינו הבוקר ב-ANZ.

אנליסטים בסיטי כתבו כי "'פקטור הפחד' שינה צורה מחששות באשר ל'נחיתה קשה' בשווקים מתעוררים ונפילות במחירי הנפט להאטה בעולם המפותח ולאפשרות של בנקים מרכזיים לאושש שוב את מחירי הנכסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully