וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים לצרכן לינואר ירד ב-0.5%

עמירם ברקת

16.2.2016 / 8:05

בשוק צפו ירידה של עד 0.6% במדד ינואר. קצב האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עומד על (0.6%-). סעיף התחבורה הציבורית ירד ב-1.7%, ומחירי הדלק ירדו ב-3.8%. מחירי ההלבשה וההנעלה ירדו ב-5.7%

אילוסטרציה: קניות. נועם מושקוביץ
קניות/נועם מושקוביץ

מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר ירד ב-0.5% - כך מדווחת הערב (ב') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בשוק צפו ירידה של עד 0.6% במדד ינואר. קצב האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עומד על (0.6%-).

סעיף התחבורה הציבורית ירד ב-1.7% ומחירי הדלק ירדו ב-3.8%, מחירי ההלבשה וההנעלה ירדו ב-5.7%. סעיף תחבורה ותקשורת כללי ירד ב-0.7%.

מנגד, הארנונה עלתה ב-1.2%, מחירי העגבניות עלו ב-5.9%. מדד מחירי הדירות עלה ב-0.7% - מה שמבטא קצב עלייה שנתית של 8%. מחירי הפירות הטריים עלו ב-1%.

באקסלנס צפו טרם פרסום המדד, כי להורדות המחירים היזומות צפויות להיות גם השנה השפעה שלילית, אם כי מעט פחות חזקה ממה שנראה בתחילה. מדובר בהוזלת מחירי התחבורה הציבורית ב-14.5%, ירידה של 3.5% במחירי הדלק בתחנות, וגם סעיף ההלבשה וההנעלה נוהג לרדת בחדות בחודש ינואר. לגבי הפחתת מחירי ביטוחי החובה, זו נדחתה וצפויה להיכנס לתוקפה בחודש מארס, כך שאינה צפויה להביא לשינוי בתחזית השנתית, לדבריהם.

להערכת כלכלני אקסלנס, גם בחודש פברואר צפויה להימשך מגמת הירידה במחירים. מחירי הדלק בתחנות צפויים לרשום ירידה של כ-0.9%, והורדת מחירי התחבורה הציבורית צפויים להמשיך ולהכביד. מבחינת הגורמים העונתיים, סעיף הדיור נוהג לרדת קלות בחודש פברואר ולכן עשוי להוות משקולת וכך גם מחירי ההלבשה וההנעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully