וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף תקופה: יו"ר כיל ניר גלעד פורש מתפקידו לאחר שמונה שנים

עומרי כהן

5.3.2016 / 12:30

מי שהפך בשנים האחרונות סמל לתשלומי העתק למנהלים בכירים במגזר העסקי, עוזב את התפקיד שבו הוא מכהן מאז ינואר 2008. בתקופתו, איבדה מניית החברה לישראל 35% מערכה, אך עלות שכרו הגיעה ל-143 מיליון שקל

ניר גלעד נשיא ומנכל החברה לישראל. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
שכר עתק. גלעד/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

סוף עידן בחברה לישראל: יו"ר כיל ניר גלעד עוזב את תפקידו, שבו הוא מכהן מינואר 2008. עד 2015 כיהן גלעד גם כמנכ"ל החברה לישראל. מקורות מקורבים לכיל אישרו כי לאחר עשר שנים של פעילות ענפה ומאתגרת נערכו סבב שיחות עם גלעד על העברת תפקיד מסודרת שתתנהל בחודשים הקרובים ותסתיים עד סוף השנה.

גלעד הפך בשנים האחרונות סמל לתשלומי העתק שלהם זוכים מנהלים בכירים במגזר העסקי, ועלות העסקתו מושכת גלי ביקורת עזים. ב-2014 הוא זכה לתגמול של יותר מ-43 מיליון שקל, שכלל מענק של 31 מיליון שקל שקיבל מכיסו של בעל השליטה בחברה לישראל, עידן עופר, על חלקו בפיצול החזקותיה לשניים. בשבע שנות כהונתו כמנכ"ל החברה לישראל, הסתכמה עלות השכר של גלעד לסכום אדיר של 143 מיליון שקל.

בין היתר, זכורה בהקשר זה פרשת "מחטף השכר" שביצעה החברה לישראל בסוף 2012. זאת, כשיממה לפני כניסתו לתוקף של חוק שכר הבכירים - תיקון 20 לחוק החברות – אישרה החברה תכנית אופציות בשווי של 240 מיליון שקל לבכיריה, מתוכם 25 מיליון שקל לגלעד.

המשקיעים במניות החברה לישראל חגגו פחות מגלעד בתקופת כהונתו: מאז מינויו למנכ"ל החברה לישראל, ביוני 2007, ועד פרישתו בתחילת השנה הנוכחית, איבדה המניה 35% מערכה. זאת בזמן שמדד המעו"ף סיפק תשואה חיובית של 30%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully