"אנשים רעים משלמים בשביל לראות את ענבל אור מרוסקת"

אחיה ואחותה של ענבל אור יוצאים להגנתה בפייסבוק: "בתקשורת צמאי דם - מספידים עוד לפני שבן אדם מת... ענבל אור עוברת התעללות"

יזמית הנדל"ן ענבל אור נמצאת בימים אלה בעיצומה של סערה - חשדות להעלמת עשרות מיליוני שקלים בהכנסות, חקירות ברשות המסים, מעצר-בית ודיונים בבית המשפט על בקשות פירוק לחברת אור סיטי נדל"ן

בימים סוערים אלה יש מי שמבקש לדבר בשבחה של ענבל אור, ומי יותר טוב מאשר בני המשפחה? אחיה של ענבל, חיים אור, פרסם פוסט בפייסבוק ששותף על-ידי אחותו אורטל אור, ובו הם בעצם טוענים כי "יש אנשים רעים שמשלמים הרבה מאוד כסף בשביל לראות את ענבל אור מרוסקת, בגלל שהיא לקחה נתח שוק גדול לטייקונים של עולם הנדל"ן ולעוד כמה בעלי אינטרסים שכואב להם לפרגן".

הוא טוען כי "ענבל נכנסה לזירה של הגדולים, ואז זה התחיל להפריע לקבלנים/יזמים הגדולים. בעלי הממון, אלה שיש להם במה גדולה, בקיצור בעלי האינטרסים". 

"שלום לכל חבריי, מכריי וכל האנשים שחיים דרך התקשורת", נכתב בפוסט. "שמי חיים אור, כן, אח של ענבל אור יזמית הנדל"ן. זו הפעם הראשונה שאני מעלה פוסט - כל הזמן ברחתי מלהיות בתקשורת צמאי הדם שיודעים להספיד עוד לפני שבן אדם מת. פשוט כבר אי-אפשר לראות ולשמוע את התעללות שענבל עוברת בתקופה האחרונה, אחרי כל העשייה שלה בתחום ובכלל", כותב אור.

אחיה של יזמית הנדל"ן מבקש לספר לקוראים מי זו ענבל אור. "ילדה אמבציונית שגדלה בבאר-שבע למשפחה לא עשירה וכל חייה חלמה להיות משהו מגיל קטן. היא אהבה את התקשורת שהייתה מחזירה לה אהבה. ביום בהיר אחד לקחה תיק ויצאה לעיר הגדולה. היא עבדה בכמה עבודות ועשתה את כולן על הצד הטוב ביותר. תמיד רצתה לפרוץ קדימה בכל הכוח. ומאז מכרה את הבית שלה, לקחה את הסיכון והתחילה את קבוצות הרכישה. המזל האיר לה פנים, וגם כמה אנשים טובים שהלכו איתה, והתקשורת שלא נשכח גם הלכה אחריה.

"מאז ענבל המשיכה בעשייה יוצאת דופן, מה ששום יזם/קבלן לא עשה ולא יכול לעשות - בפרק זמן שהיא עשתה 15 פרויקטים במחירים שאף אחד לא יכל לעמוד מולה. כן, היו לפעמיים עיכובים שלא היו בידיים שלה, וגם מדי פעם עלייה במחיר, כמו בכל קבוצות הרכישה שאותן לא מפרסמים כי הם לא ענבל אור. ועדיין, אנשים הרוויחו מיליונים וזוגות צעירים שלא הרשו לעצמם לקנות דירה, נהנים מפירות העשייה, והיא זו שהגשימה להם חלום", נכתב בפוסט. 

אבל אור נכנסה לדבריו למגרש של "הגדולים" - ומכאן, הוא טוען, מתחילות הבעיות של ענבל.

"פתאום התקשורת לא מפרגנת. מחפשים אותה על כל דבר הכי קטן, וכמו שכולם יודעים - אם בוחשים - כל דבר קטן עושים ממנו גדול. לצערי, יש אנשים שחיים מהתקשורת... לענבל אין מצלמה ביד ולא מיקרופון שהיא יכולה לצעוק. היא מתמודדת לבד בלי שום יכולת להגיד מה שיש לה, וגם כשהיא מופיעה, בוחרים לשדר רק מה שנראה להם לנכון. זה ממש כואב איזה כוח יש לתקשורת, שברגע שהיא רוצה לרצוח בדם קר, היא עושה את זה - בלי שום רגש, ולא מעניין אותם כמה משפחות נהרסות מאיזו כותרת קטנה של איזה עיתונאי קטן שלא מכיר ולא יודע כלום", טוען אחיה של אור.

"ענבל, גם במצבים הכי קשים שלה בקריירה (בבלי), עמדה על הרגליים האחוריות והחזירה לכל הלקוחות שלה את הכסף - מה שמעט חברות היו עושות. זה רק מראה על החוזקה שלה. הלקוחות שלה זה כל החיים שלה! נכון, היא אשת עסקים, אבל בנוסף לזה יש לה לב ענק", הוא כותב.

בסוף הפוסט אחיה של אור פונה לבנק מזרחי-טפחות, שהחזיר מספר צ'קים של אור עם תחילת הפרשה, וכןתב כי "בנק מזרחי, לאחר 20 שנות עבודה ידעתם לתת מטרייה ביום שמש, ולקחת אותה ביום גשם. אכזבתם!".

חיים אור מסכם את הפוסט וכותב: "אני ומשפחת אור סיטי רוצים להודות לכל התומכים והלקוחות שעברו איתנו כברת דרך בתקופה הקשה הזו, ולקב"ה שנמצא איתנו בכל שנייה ושנייה בימים הקשים שאנחנו עוברים. אני מאחל לענבל - תמשיכי את מה שאת יודעת לעשות הכי טוב, וזה לעשות טוב לאנשים. תהיי חזקה - אמנם אין לנו את הכוח שיש לתקשורת, אבל יש לנו חברה שהיא איתנה וחזקה, ויש הרבה שיודעים את זה", הוא סיכם.

חיים ואורטל אור

אורטל אור, חיים אור / מתוך פייסבוק
 אורטל אור, חיים אור / מתוך פייסבוק