וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מאיר אדוני ניסה להשתלט על מסעדה לא שלו?

כמעט חודשיים אחרי ההודעה על סגירת מסעדת סזרינה שבקיסריה הוצא צו מניעה נגד מאיר אדוני וקבוצת כתית לפיו אדוני וכתית אינם בעלי המסעדה אלא רק ניהלו אותה. לטענת מקורבים לבעלים, אדוני ניסה בעצם להשתלט על המסעדה. "קבוצת כתית: "סיפורי אלף לילה ולילה"

מאיר אדוני. דן פרץ,
מאיר אדוני/דן פרץ

פרטים חדשים אודות סגירתה של מסעדת סזרינה, המזוהה עם השף מאיר אדוני נחשפים בצו מניעה שהוצא נגד אדוני וקבוצת מסעדות "כתית" שהוא עומד בראשה. בחודש אוקטובר האחרון יצא אדוני במסא יחסי ציבור לרגל פתיחת מסעדה חדשה לבית "כתית" במועדון הגולף בקיסריה, אולם כעבור שלושה חודשים בלבד הודיע על סגירתה.

כעת מתברר שלא מאיר אדוני ולא קבוצת "כתית" נמנים עם בעלי המסעדה, אלא רק נשכרו על מנת לתת שירותי ניהול למקום. למערכת וואלה! עסקים נודע כי בעלי מסעדת אלבטרוס שפעלה במקום מזה שלוש שנים וחצי, יעקב כהן, פנה למאיר אדוני וקבוצת כתית על מנת להפוך את המסעדה לרווחית יותר בניהולם. את מסעדת אלבטרוס ניהלה עד אז, בתו של הבעלים, מורן כהן, והשאיפה הייתה להפוך אותה לנציגת הבעלים והמפקחת על הניהול החדש.

"קובי האמין שלמאיר אדוני יש יכולת להביא אנשים למסעדה והוא רצה להפוך את המסעדה למסעדת שף בעלת שם, לכן פנה לכתית", מספר מקורב לבעלים, שהעדיף להישאר בעילום שם. "ואכן כבר בשבועות הראשונים המסעדה עשתה באזז והתחילו להגיע יותר אנשים, אבל בד בבד התחילו להגיע חשבונות מופרזים בכל הקשור לעלות חומרי הגלם, לשעות נוספות של עובדים, וארוחות ללא תשלום שחולקו בלי כל רישום למקורבים".

בצו המניעה נכתב "כתית פועלת ללא שקיפות... מעמיסה עלויות שווא שאינן לצרכי הפעלתה, מתנהלת בבזבזנות ובזלזול ... באופן שהופך את הנהלתה להפסדית, כאשר בהפסדים נושא בעל המסעדה בלבד".

הפסדים של 450 אלף שקל

על פי המקורב ליעקב כהן, הסיכום בין שני הצדדים כלל תשלום דמי ניהול של 8% מהמחזור החודשי לחברה המנהלת, וחלוקה שנתית של רווחים, כאשר כל ההוצאות השוטפות של תשלומים לספקים, דמי שכירות, משכורת לעובדים, חשמל מים וכו' הם באחריות הבעלים. בצו המניעה נכתב, כי קבוצת כתית מנסה "לדחוק את רגלי הבעלים מניהול המסעדה ולהדיר את נציגתה משעריה". על פי המקורבים, בתו של יעקב כהן שניהלה את המסעדה לפני כניסתה של כתית לעמדת הניהול, הפכה לנציגת הבעלים במסעדה, אולם לא הצליחה לקבל כל גישה לניהול הספרים, לרישום בקופות ואף התבקשה שלא להגיע למסעדה מכיוון שזה "מפריע לתפקוד העובדים".

"קובי עצמו הגיע למסעדה כמה פעמים, וישב שם עם חברים, אבל נאמר לו שאין מקום והוא לא יכול לשבת במסעדה", מספרים המקורבים. לדבריהם המסעדה הגיעה להפסדים של 150 אלף שקלים בחודש, שהצטברו ל 450 אלף שקל בשלושת חודשי הניהול. "הכסף יצא מכיסו של קובי, והוא לא היה מוכן יותר לעמוד בהפסדים ופנה אליהם בכל דרך אפשרית כדי לנסות לשפר את הניהול. כי המסעדה עבדה יפה והיו חייבים רק לצמצם את ההוצאות הגבוהות שגרמו להפסדים. אף אחד שם לא התייחס לפניה שלו. התעלמו לחלוטין, היו רק שמועות ורחשים, ובערב אחד פשוט קמו ועזבו את המסעדה. ככה".

ב 19 לינואר, הודיע מאיר אדוני על סגירת סזרינה בעמוד הפייסבוק שלו וכך כתב: "לפני שלושה חודשים פתחנו בשמחה ובאושר גדול את סזרינה. ילדה חמישית לקבוצת כתית". כתב אדוני בפוסט שפרסם בפייסבוק ב19 בינואר. "המסעדה הצליחה ושגשגה בזכות צוות מסור ומוכשר שאין שני לו. לצערי בעקבות נסיבות שאינן בשליטה של קבוצת כתית ותלויות בגורמים אחרים הגענו לכדי מצב שלא נוכל להמשיך לארח אתכם באופן שאנחנו מאמינים ומרגישים שנכון ומגיע לכם. ולכן בצער רב אנחנו סוגרים את מסעדת סזרינה בתקווה למצוא את הדרך לפתוח אותה מחדש עם שותפים חדשים לדרך ובתנאים בהם נוכל לתת את מה שאנחנו מאמינים בו".

מן הפוסט ניתן להסיק כי הוא וחברת כתית הם בעלי המסעדה והם פועלים ללא הרף כדי להפעיל אותה מחדש. אולם מצו מניעה עולה כי לא כך הדבר. "הם פשוט הותירו את המסעדה ריקה ועזבו", מספרים המקורבים. "השאירו אותה ללא ניהול, יתרה מזו הם גם הודיעו שהמקום סגור. והיכולת של מאיר אדוני להודיע משהו לציבור היא הרבה יותר גדולה מאשר של בעלים אלמוני שמנסה עכשיו להביא מחדש את הקהל. יותר מזה, פתאום התחלנו להבין שקבוצת כתית רוצה להשתלט על המסעדה ולדחוק את הבעלים החוקי החוצה".

יעקב כהן הגיש בקשה לצו מניעה לבית משפט מחשש כי קבוצת כתית מנסה להשתלט על המקום ולהוציא אותו מידיו. "צו המניעה שניתן במעמד צד אחד ביום 1/3/2016 התבקש לאור נסיונם של אדוני וכתית להשתלט על המסעדה בצורה ביריונית, לאחר שגרמו לבעלי המסעדה להשקיע סכומי עתק בשיפוצה והתאמתה למאוויהם", מסרה עו"ד דנה גולן שמייצגת את יעקב כהן, "חובבי תיאוריות קונספירציה היו מן הסתם מקישים מן התוכן כי כתית ואדוני רקחו תוכנית להשתלט על הנכס כבר משלב המשא ומתן, שכן די לקרוא את התנהלותם בשבועות שקדמו לנטישה המפתיעה באישון לילה, וכמובן לביטויים נוטפי הארס בפרסומיהם המכפישים, כדי לתהות בעניין. זהו מקרה קלאסי של דוד מול גוליית בו מרשי מצא עצמו מותקף מכל עבר ומצטדק בפני לקוחות עובדים שכנים ומכרים כשחטאו היחיד היה ששכר את שירותי הניהול של קבוצת כתית".

"ניסיון להכפיש את שמה של קבוצת כתית"

לילך ספיר, מנכ"ל קבוצת כתית מסרה בתגובה, כי במסגרת הגשת בקשה לצו מניעה ניתן לכתוב הכל, גם סיפורי אלף לילה ולילה שאינם קשורים לצו המניעה ונרשמים אך ורק כדי לפגוע בשמו הטוב של הצד השני. הסיפורים הללו לא נבדקו ואינם נכונים פשוטו כמשמעו. קל לכתוב האשמות שקריות על הדף. קשה יותר להעלים היסטוריה של צ'קים חוזרים. עם ישראל נבון מספיק להבחין בין כותרות צעקניות כשמאחוריהן לא עומד דבר לבין פעילותה של קבוצת כתית שמעל ל-13 שנה פועלת בענף המסעדנות ביושר ונהנית לארח מאות סועדים מרוצים מידי יום במסעדותיה.

"המטרה היחידה של הגשת הבקשה לצו מניעה היא ניסיון להכפיש את שמה של קבוצת כתית והשף מאיר אדוני ולזכות בתשומת לב תקשורתית", מסרו הפרקליטים של כתית ממשרד צמח שניידר, עו"ד איתמר מי זהב ועו"ד ליאת בלומברגר, "מבחינה עניינית ומשפטית אין בבקשה כל טעם מאחר שצו המניעה המבוקש בה הוא לאסור על כתית לנהל משא ומתן שהיא איננה מנהלת במילא. גם בית המשפט בהחלטה קבע כי 'החשש מדחיקת רגליה של המבקשת מהמסעדה אותה היא שוכרת כרגע אינו חשש מעשי'".

"יתר הטענות שנכללו בבקשה הן מוכחשות ולא רלוונטיות וכתית תגיב עליהן לגופן בהליך הבוררות שצפוי להתקיים בין הצדדים. קבוצת כתית מצרה על כך שהצד השני בוחר לנהל את הסכסוך העסקי באמצעות הכפשות בעיתונות. קבוצת כתית וצוותה המשפטי לא יתנו לכך יד", נמסר בתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully