וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני רוצה שתחזור": כך הטרידו הוט לקוח שעזב

יוסי ניסן

10.3.2016 / 8:35

יניב מדמוני היה לקוח "טריפל" של הוט עד 2013, החליט להתנתק וגם הצליח. אבל אז החל הסיוט. בחברת הוט בחרו שלא להגיב לידיעה

וורקוהוליק, אדם שעובד בלילה. ShutterStock
וורקוהוליק, אדם שעובד בלילה/ShutterStock

רבות נכתב על הטרדות חוזרות ונשנות של חברות צרכניות שמפרות את חוק הספאם, מאמללות את הצרכנים ולא נותנות להם מנוח. חברת הכבלים הוט היא אחת החברות שהתלונות נגדן זורמות חדשות לבקרים - והמקרה שלפנינו ממחיש כמה הסיפור חמור.

תנובה הפסיקה למחזר את עודפי החלב - האם הסינים אחראים?
אחרי שתראו את 2 הקופסאות האלו, תבינו איך מטעים אותנו בגדול

יניב מדמוני היה לקוח "טריפל" של הוט עד 2013. בחודש יולי של אותה שנה הוא ביקש להתנתק מהוט - ובניגוד להרבה מקרים אחרים שעלו בתקשורת, הוא גם הצליח. אבל מכאן והלאה מדמוני ספג, כפי שמתואר בתביעה שהוגשה לבית משפט לתביעות קטנות בראשון-לציון, מסכת התעללות קשה מצד נציגי הוט.

לפי המתואר בתביעה, מספר ימים לאחר ניתוקו בפועל מהוט, מדמוני החל לקבל מספר רב של שיחות טלפון והודעות SMS מנציגי הוט שביקשו להחזירו לחברה, ממספר מוקדי מכירות ומנציגים שונים בכל יום. בשיחות הראשונות הוא הסביר לנציגים כי אינו מעוניין לחזור ולהיות לקוח הוט, וכי הוא מבקש מהם להפסיק להתקשר. זה לא עזר.

לאחר שקיבל עוד עשרות טלפונים מנציגים, הוא פנה באמצעות עמוד הפייסבוק של הוט ודרש להפסיק את ההטרדות. גם זה לא עזר. הוא העיד בבית המשפט כי ביום מסוים הוא קיבל 10 שיחות טלפון מנציגי הוט, לעתים בהפרש של כמה דקות מאחת לשנייה.

גם התשובות של נציגי הוט לבקשותיו להפסיק את ההטרדות, היו מטרידות בפני עצמן. בין השאר נאמר לו בטלפון כי "לא יודע כמה זה יהיה אפקטיבי (לבקש להפסיק להתקשר - י.נ)"; "לא מעניין אותי, אני רוצה שתחזור להיות לקוח של הוט"; "לא מעניין אותי שהתקשרו אליך 40 פעם, ולא מעניין אותי אם תתקשר למשטרה להתלונן"; "אולי אני האחרונה שתטריד אותך, זה קצת לא נעים, אני יודעת". לעתים הוא גם ספג ניתוקים בפנים מהנציגים.

כשמדמוני ראה שהתחינות שלו להפסקת ההטרדות לא עוזרות, הוא החל להקליט את השיחות עם הנציגים, כדי לנסות ולהציג בפני החברה את הסיוט שהוא סופג במטרה להפסיקו. גם זה לא עזר. בשלב מסוים הוא נאלץ לפנות למשטרה כדי להגיש תלונה על הטרדה, ולמרות שלא נפתח תיק, המשטרה קיימה שיחה עם הוט בניסיון לסייע. גם זה לא עזר.

השלב הבא היה מכתב מעורך דין מטעמו של מדמוני לחברת הוט, בדרישה להפסיק את ההטרדות לפני נקיטת הליכים משפטיים. גם זה לא עזר. לאחר כשנתיים של הטרדות חוזרות מדמוני פנה לבית משפט לתביעות קטנות ביולי 2015, ושם מצא את הסיוע המיוחל.

בפסק דין שניתן בינואר 2016, בית המשפט פסק פיצוי של כ-8,000 שקל למדמוני, לאחר שקבע כי הוכח שהוט גרמה לו נזק ועליה לפצותו. בית המשפט קבע כי מדמוני "הוטרד באופן שאין להקל בו ראש בהתנהלות אובססיבית ממש, מתוך מגמה מסחרית להחזירו לשורותיה, תוך ביטול זכותו החד-צדדית לנתק קשר עם החברה".

השופט אילן בן-דור קבע כי התנהלות הוט משקפת "ציפייה מצד החברה שמדמוני יתעייף מהטיפול במנגנון הביטול", וכי העסקה הנמשכת מול הוט הפכה ל"הטרדה נמשכת", לשון פסק הדין. "התובע נאלץ לכתת את רגליו במגוון דרכים ושיטות במגמה להסיר את ההטרדה, עד שלבסוף לא נותרה לו ברירה אלא להגיש תביעה", נכתב.

בסיכומו של הדיון בבית המשפט, התובע ביקש שוב לפרוטוקול שלא יתקשרו אליו יותר ולא יטרידו אותו. נציג הנתבעת, הוט, אמר: "בוודאי, לא נתקשר אליו יותר".

חשבתם שזה הסוף לסיפור? לא לגמרי. מדמוני סיפר ל"גלובס" כי נציגי הוט נוקטים כעת דרך חדשה - השיחות מגיעות לאמא שלו, כביכול כדי לצרף אותה להיות לקוחה של הוט, וכשהיא אומרת לנציגים שהיא לא מטפלת בזה, ואולי כדאי שייפנו לבן שלה - אז הם שוב מתקשרים אליו.

בחברת הוט בחרו שלא להגיב לידיעה.

חוק הספאם - הישג צרכני

נציין בהקשר זה כי בחודש שעבר נרשם הישג צרכני עצום לאזרחי ישראל: הרחבת חוק הספאם. חוק זה קובע פיצוי של עד 1,000 שקל לכל הודעה פרסומית ששוגרה במייל ובהודעות טקסט מבלי שהנמען אישר את קבלתה או שבית העסק התעלם מדרישת הנמען להסיר את פרטיו מרשימת התפוצה.

בחודש פברואר האחרון אישרה ועדת הכלכלה כי גם שיחות מוקלטות או הודעות SMS מעמותות או מגופים ללא מטרות רווח ייחשבו כספאם, ויהיה אפשר לתבוע בגינן פיצוי ללא הוכחת נזק. היחידים שעוד יוכלו להטריד את הציבור במסרונים ובשיחות מוקלטות יהיו פוליטיקאים, שאותם החוק עדיין מחריג.

לפי החוק, על משגר ההודעה לאפשר לנמען להסיר את פרטיו באותו האופן בה היא נשלחה (כלומר בהודעה חוזרת), וחובת ההוכחה לכך שאישרתם את קבלת הספאם מוטלת על בית העסק; כך שאם ביקשתם להסיר את שמכם מרשימת הלקוחות של בית עסק מסוים, או שאתם לא זוכרים שאפשרתם את קבלת המסרים הפרסומיים - יש מה לעשות.

במקרה של מדמוני זה לא ממש עבד.

חברת YES הינה בשליטת שאול אלוביץ', שהינו בעל השליטה בוואלה! NEWS

  • עוד באותו נושא:
  • הוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully