וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו עיר היא הטובה ביותר לצעירים? הדירוג המלא

14.3.2016 / 16:03

מדיור במחירים סבירים , דרך מערכת ההשכלה הגבוהה ועד תחבורה למרכזי תעסוקה ותרבות, אלו הבחירות המועדפות על דור המילניום הצעיר

מערכת וואלה!

יוקר מחייה

בני דור המילניום הם דור בומרנג. מספר הצעירים בני 20 עד 34 החיים בבית עם הוריהם גדל ב-25% בין 1996 ל-2013 בבריטניה, למשל. בארצות הברית אחד מכל חמישה צעירים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, גרים עם ההורים.

אך כשאין אפשרות לגור עם ההורים, איך שומרים על יוקר מחייה סביר? מדד YouthfulCities של חברת הייעוץ Decode, דירג 55 ערים לפי יוקר המחייה שלהן בשנת 2015, על פי פרמטרים כמו מספר השעות בהן צריך לעבוד בשכר מינימום כדי לקנות קרטון ביצים.

מבנים בברלין. ShutterStock
למרות העלייה במחירים - השכירות עדיין זולה ברלין/ShutterStock

באשר לשכירות, ברלין היא העיר במקום הראשון במדד, למרות עלייה של 28% בין 2007 ל-2014. דירת חדר בברלין תעלה כשליש מדירה דומה בלונדון, למשל.

בארצות הברית, דירת חדר בדאלאס תעלה כשליש מדירה דומה בניו יורק. באופן כללי, דאלאס היא העיר בעלת קצב הצמיחה השלישי בגודלו בארצות הברית, עם קהילת צעירים תוססת ו-25% מהאוכלוסייה בגילאי דור המילניום, נתון נדיר בארצות הברית.

באפריקה, יוהנסבורג מציעה שכירות נמוכה יחסית, והיא העיר ה-16 הזולה ביותר למחייה, על פי הדירוג האחרון של חברת מרסר. המחוז שסביבה, גאוטנג, הוא חלק משמעותי מהצמיחה שסייעה לדרום אפריקה להימנע מקריסה כלכלית בשנה שעברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

השכלה

חברת QS המתמחה בהשכלה גבוהה, גיבשה רשימה של הערים הטובות ביותר להיות סטודנט. הזוכה של 2016 היא פריז, השומרת על המקום הראשון כבר 4 שנים הודות לריכוז גדול של מוסדות בעלי הכרה בינלאומית, שכר לימודים נמוך ופעילות ערה של מעסיקים.

בקטגוריית "תמהיל סטודנטים", ארבע ערים באוסטרליה – מלבורן, סידני, בריסביין ואדלייד – נמצאות ב-10 המובילות, בעקבות האוכלוסייה המגוונות של בעלי תואר ראשון ורמת הסובלנות להכללה חברתית והקבלה של יותר מ-272 אלף סטודנטים זרים במוסדות ההשכלה הגבוהה במדינה.

הר פוג'י מעל העיר טוקיו, יפן. ShutterStock
מבוקשת על ידי סטודנטים. טוקיו/ShutterStock

טוקיו גוברת על בוסטון ולונדון ב"פעילות מעסיקים", באופן מפתיע, והעיר קיבלה גם ציון גבוה במונחים של נחשקות בקרב סטודנטים, באופן חלקי בעקבות המוניטין של העיר הבטוחה ביותר בעולם. איכות החיים בטוקיו גבוהה במיוחד, ומחירי הדיור נמוכים יחסית בהשוואה להכנסה הממוצעת.

דו"ח נוסף של ה-EIU דירג 35 ערים על פי עתיד ההשכלה וההכשרה שלהן. הונג קונג הגיעה למקום הראשון בעקבות הסיוע הפיננסי המשמעותי לסטודנטים, ומוסדות ההשכלה ברמה עולמית. חמש ערים בארצות הברית (שיקגו, לוס אנג'לס, ניו יורק ו-וושינגטון DC) דורגו במשותף במקום השני, הודות לתוכניות צעירים המופעלות על ידי העיריות, שמטרתן הכשרה במקום העבודה, הזדמנויות להתמחות ורשתות לפיתוח השכלתי נוסף.

למילניומים בעלי אזרחות אירופאית, המדינות הנורדיות מציעות השכלה גבוהה בחינם. סטודנטים מהאיחוד האירופי מקבלים בדנמרק, פינלנד, נורבגיה ושבדיה לימודים בחינם מתואר ראשון ועד דוקטורט, בתנאי שהם יהיו מסוגלים להתמודד עם מחסום השפה- קורסים רבים נלמדים בשפה המקומית בלבד. בדנמרק, סטודנטים אירופאים לא-מדנמרק זכאים למענקי לימודים בתמורה לעבודה של 10-12 שעות בשבוע לצד הלימודים. המחיר הוא יוקר מחייה גבוה במיוחד, וקושי במציאת דיור.

תעסוקה

ערים כמו ניו יורק, לונדון וסן פרנסיסקו מתוארות לרוב בתור המקומות הנחשקים ביותר לבוגרים, המציעים משרות פנויות מרגשות וסיכוי לעבוד באחת מהחברות הגדולות בעולם.
אך על פי סקר של חברת Accelerating Pathways, המדרגת 35 ערים על פי הזדמנויות תעסוקה, על פי פרמטרים כמו צמיחה בתעסוקה, איכות משרות פנויות והקלות של התחלת עסק חדש, סינגפור היא המובילה.

לבני דור המילניום שלומדים בסינגפור יש הטבות של שירותי בריאות, מלגות והלוואות להשכלה. עם זאת, עלות המחייה הגבוהה- סינגפור היא העיר היקרה בעולם על פי האקונומיסט . טורונטו היא השניה בדירוג, הודות לתוכניות בהובלת העיריות שמטרתן שיפור הזדמנויות תעסוקה, והונג קונג שלישית.

גשר שער הזהב, סן פרנסיסקו. ShutterStock
הדירוג הגבוה אינו מפתיע. סן פרנסיסקו/ShutterStock

אם מחפשים עיר על פי המשכורות הגבוהות ביותר, אירופה מתגאה ב-7 מתוך 12 הערים בעלות המשכורות הגבוהות ביותר, על פי הבנק השוויצרי UBS. בציריך התושב הממוצע מרוויח 41 דולר לשעה לפני מס, וג'נבה ממש אחריה. עם זאת, יוקר המחייה במדינה גבוה במיוחד.

לצעירים המתעניינים בחברות סטארטאפ, חברת CrunchBase דירגה את התפתחות תרבות הסטארטאפ בערים גלובליות. שלא במפתיע, סן פרנסיסקו מדורגת ראשונה, ברשימה מלאה בערים אמריקאיות, אך כזו ההולכת והופכת למגוונת. תל אביב מדורגת במקום החמישי, הודות לרעיונות חדשניים כמו The Library. סצנת הסטארטאפ גם צומחת באיזורים האורבניים באפריקה, כמו VC4Africa, PitchForLagos ו-StartUpGrind המטפחים עסקים ביבשת.

תרבות

תרבות היא גורם חשוב באופן לא יחסי עבור בני דור המילניום. בשנת 2014, בני 15-34 היוו קרוב למחצית מכל כרטיסי הקולנוע בבריטניה. הצעירים מחפשים אירועי תרבות בזול, בעקבות יוקר המחייה.

באירופה, ליסבון מושכת בני דור המליניום בזמן האחרון. היא ידועה בתור אחת הבירות האירופיות הזולות ביותר, אך תחום האמנות של העיר היווה גורם משיכה עבור בני דור המליניום היצירתיים. Principe, הלייבל מליסבון, שיחקה תפקיד גדול בתחייה של סצנת הדאנס בעיר, ואמנות הרחוב בעיר שוקקת חיים.

סצנת המוזיקה במונטריאול נחשבת בתור מרכז של יצירתיות, על פי הדוח האחרון של הפורום התרבותי העולמי לערים. העיר הקנדית רושמת את הכמות השניה הגדולה ביותר של עובדים בתעשיות קריאייטיביות (אחרי לונדון), והשיעור השלישי בגודלו של ברים, טחאי בואנוס איירס ומדריד.

מלבורן מתגאה ב-81 תיאטראות, 256 פסטיבלים בשנה ו-1,448 אתרי מורשת היסטוריים. בוגוטה, בירת קולומביה, מובילה בגדול בדרום אמריקה עם 243 בתי קולנוע, שלושה אולמות גדולים של הופעות ו-77 מוזיאונים. גם סצנת המוזיקה שוקקת חיים.

ניידות

על רקע הירידה בקרב צעירים הרוכשים רכבים, העיר המושלמת לצעירים צריכה להציע תחבורה ציבורית מצוינת וטכנולוגית, במחיר משתלם. את מדד הניידות האורבאנית מדרג את הונג קונג בראש הרשימה, שם התחבורה הציבורית משמשת ל-55% מסך הנסיעות בעיר. שטוקהולם במקום השני במדד, בעקבות הרכבת התחתית המצוינת. סטודנטים מקבלים הנחות, אבל רשת התחבורה שלה היא מהיקרות בעולם.

בטאלין בירת אסטוניה התחבורה הציבורית היא בחינם מאז 2013, ובבוסטון סטודנטים נוסעים חינם בין המוסדות לשכונות המגורים עוד משנות ה-70.

אם באופניים חשקה נפשו של הצעיר, אמסטרדם וקופנהגן נחשבות בתור הערים המובילות בתחום, עם מחצית מהנסיעות בעיר המבוצעות באופניים.

בכל הנוגע לשיתוף רכבים, להלסינקי שיש תכנית שאפתנית להקמת מערכת "ניידות על פי דרישה" עד שנת 2025, המאגדת אוטובוסים, שיתוף רכבים ומוניות באמצעות אפליקציית סמארטפון אחת.

בניו יורק ישנו שירות שיתוף רכבים בלא פחות מ-716 מיקומים. עם זאת, מדובר בעיר במקום הרביעי בארצות הברית מבחינת פקקים.

גיוון

בני דור המילניום נחשבים פתוחים יותר ומקבלים גיוון יותר מהדור הקודם להם, כך שעיר מגוונת יכולה להתאים לצעירים מבחינת תפיסה וסגנון חיים.

שבדיה ידועה בתור אלפות השוויון בין גברים לנשים, אך הערים שלה רושמות מהלכים חלוציים בעוד תחומים: ב-2014 גוטנברג קיבלה את פרס Access City של המועצה האירופית על תנאי הנגישות של העיר לבעלי מוגבלויות. העיר מציעה גם בסיס נתונים עדכני וציבורי של הנגישות של כל אחד מ-3,000 הבניינים והמרחבים הציבוריים בעיר. מדד הקדמה החברתית לשנת 2015 של יוזמת The Social Progress Imperative, דירג את שבדיה במקום השני אחרי נורבגיה, בהיבטים של חופש אישי, בחירה וסובלנות.

  • עוד באותו נושא:
  • ערים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully