וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכשיט היקר בעולם: סיפור ההצלחה של צופית מושל

17.3.2016 / 11:32

דיבורים על התעשרות מהירה, ניהול אנשים ותהילת עולם לא תמצאו אצל יזמים מתחילים, אז מה כן? שאיפות וחלומות על יציבות ולקוחות ראשונים. אבל מה קורה עם הביצוע בשטח לא עולה בקנה אחד עם התכנית העסקית שנקבעה מראש?

צופית מושל. באדיבות המצולמים
צופית מושל. הבנתי שאני רוצה להגיע ללקוחות בכל העולם ולא רק בישראל/באדיבות המצולמים

אם תשאלו יזם מתחיל מהי הסיבה האמיתית שגרמה לו לבחור בדרך העצמאית והקשה, סביר להניח שתיתקלו בתשובה לאקונית על מימוש הפוטנציאל האישי ועיסוק בתחום שמגיע ישירות מהלב. דיבורים על התעשרות מהירה, ניהול אנשים ותהילת עולם לא תמצאו שם, לפחות לא בשלב התחלתי. שאיפות זה יפה, אבל כדי לקלוע למטרה צריך קודם כל, ובכן, מטרה ברורה.

הבעיה היא, שרבים מאתנו טובים ברעיונות אך יישומם בשטח לא תמיד עולה בקנה אחד עם התכנית העסקית. בביה"ס לא מלמדים את זה וגם במכללות לא מתעכבים על מוטיב הביצוע, מה שמוביל את מרבית היזמים ללמוד את המסר הבא בדרך הקשה: ההצלחה לא מגיעה מעצמה ומוטב לגשת אליה.

השאלה היא, איך עושים את זה? ספרי ההדרכה העסקית יכולים לסייע, אבל קשה להתבסס רק על סיפורים של מצליחנים.

צופית מושל הלכה גם היא בדרך הקשה לעסק משלה, כך לפחות נדמה. לפני כשלוש שנים החליטה מושל, יזמית צעירה (28) בתחום הצורפות והתכשיטנות, לפתוח עסק עצמאי לעיצוב תכשיטים בהתאמה אישית, לאחר שלדעתה תלוש השכר לא הלם את עבודתה הקשה כמעצבת תכשיטים.

"החלטתי שאני רוצה להיות עצמאית כי אף פעם לא השתלבתי כשכירה ולא החזקתי מעמד בשום מקום עבודה", היא מספרת. "בשנה הראשונה תכננתי את העסק ואת הקולקציות שארצה להציג ללקוחות. בשנה השנייה כבר התחלתי להציג בדוכנים בכל מיני ירידים ותערוכות מעצבים".

לאן נעלמה הפריצה?

אחרי שהעסק כבר עמד על הרגליים והמכירות בירידים החלו לצבור קהל לקוחות קטן התפנתה צופית ליעד הבא שלה, רק שכאן לא היה לה מושג איך מתחילים: "הבנתי שאני רוצה להגיע ללקוחות בכל העולם ולא רק בישראל. השיווק באינטרנט הוא כלי מרכזי בפריצת גבולות השוק הישראלי ובכלל הגדלת מאגר הלקוחות, אבל לא היה לי שמץ של מושג איך לעשות את זה. הבנתי שאני צריכה ללמוד".

צופית החלה לקחת קורסים המיועדים ליזמים כמו שיווק ברשתות החברתיות, כתיבה שיווקית, צילום וניהול עסק – כדי ללמוד כיצד ניתן להגדיל את מחזור המכירות. היא פנתה למעוף, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים של משרד הכלכלה, וקיבלה הדרכה אישית לפי צרכיה וסבסוד של חלק מהקורסים.

"אחרי שיחות הכרות והעמקה, הבנתי מהר שחסר לי ידע, למדתי איך להשתלב באתרים קיימים למכירת תכשיטים בחו"ל, איך לנהל הזמנות ומכירות באינטרנט, איך להתמודד עם שילוח בין לאומי ודברים שבכלל לא חשבתי שאני צריכה לדעת".

עסקים קטנים. ShutterStock
"היו לי חלומות אבל הבנתי שאני צריכה ללמוד"/ShutterStock

המכירות, היא מספרת, החלו לעלות בקצב משביע רצון: "עליתי ממכירה אחת בכל חודשיים ל-7-8 תכשיטים בחודש. אם יזם רוצה לגור בפריפריה ולהצליח בכל העולם, חשוב להכיר היטב את הכלים האינטרנטיים העומדים לרשותו, האפשרויות אין סופיות וצריך לדעת להפעיל את זה כמו שצריך, אחרת אפשר לבזבז הרבה מאוד זמן".

לאורך השנים, קורסי תעסוקה ממשלתיים נקשרו לסיוע למובטלים, אולם המצב השתנה מזמן. צופית מתארת את הקורס ככזה שנותן כלים מקצועיים אך גם מאפשר מפגש עם בעלי עסקים אחרים. אני לא מתביישת להגיד שכעת היעד שלי הוא לקבל את ההשראה ממיכל נגרין בכל מה שקשור לפריצה העולמית".

מה הלאה?

צופית מסתכלת על 2016 בחיוך: "הצלחתי לצאת לדרך חדשה, אבל לא לבד. עצם זה שיש כתובת במעוף לפנות אליה בשביל להתבסס עצמאית, היא שאפשרה לי לצאת למהלך הזה ואני יודעת שבהמשך הדרך יש תמיד עם מי לדבר ולהתייעץ.

הידע שצברתי דרך ההדרכה האישית והקורסים אפשרו לי להתקדם. עכשיו אני לא מתחרה ב-13 דוכנים בכל יריד ונוח לי מאוד לעבוד בשקט מצפון הארץ. הצלחתי גם להכיר יזמים מקומיים ולייצר שיתופי פעולה עם דומים לי שהגיעו גם הם לאותם קורסים והרשת החברתית הזו שנוצרה בקורסים חשובה בשביל להתקדם". מיכל נגרין. מאחורייך.

רוצה גם להפוך לסיפור הצלחה?
צוות המומחים של מעוף, ישמח לקחת אתכן הכי גבוה שאפשר
- לאתר מעוף, לעמוד הפייסבוק

למידע נוסף על הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים הקליקו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף בשיתוף הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully