וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה בטרומית הפחתת דמי ניהול בפנסיה

23.3.2016 / 14:43

בניגוד לעמדת הממשלה אישרה מליאת הכנסת את הצעת החוק של ח"כ מיכל בירן וח"כ עמר בר-לב, לפיה יופחתו דמי הניהול בקרנות הפנסיה במחצית בקריאה טרומית. בירן: "כשיש הצעה קריטת האופוזיציה מתגייסת"

מיכל בירן במליאת הכנסת בזמן דיוני התקציב, 17 יוני 2013. טלי מאייר
"בשביל זה נכנסתי לפוליטיקה". מיכל בירן/טלי מאייר

ניצחון לאופוזיציה בהצבעה במליאת הכנסת – הצעת חוק להפחתת דמי הניהול בקרנות הפנסיה למחצית של ח"כ מיכל בירן ועמר בר-לב מהמחנה הציוני עברה היום (רביעי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת בתמיכת 42 חברי כנסת מול 39 מתנגדים. ההצעה עברה בניגוד לעמדת הממשלה.

ח"כ מיכל בירן אמרה אחרי אישור החוק כי "בשביל זה נכנסתי לפוליטיקה - זו ההוכחה שכשיש הצעה קריטית לאזרחי ישראל, שמפחיתה באמת את יוקר המחיה ומאפשרת להזדקן בכבוד, יש התגייסות מלאה מכל חברי האופוזיציה ומיו"ר ההסתדרות". בירן הוסיפה: "אני מודה ליו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג שנתן לי גיבוי מלא אל מול הלחצים האדירים של הקואליציה".

ח"כ עמר בר-לב אמר כי "סוף סוף אחרי שלוש שנות מאבק של השדולה לפנסיה הוגנת ברשות מיכל בירן ובראשותי הצלחנו בניגוד לעמדת הממשלה להעביר חוק שיקצץ בחצי את דמי הניהול בתשלומי הפנסיות בעיקר לשכבות החלשות ולעובדים הלא מאורגנים

טרם לכן החליטה הממשלה לדחות את מועד ההצבעה על הצעת חוק של ח"כ עיסאווי פריג' אשר קובעת כי המעסיק יפריש את פנסיית החובה למוסד לביטוח לאומי ישירות, והמוסד ינהל את הכספים, וכך ייחסכו דמי הניהול לטובת העובד, סכום אשר ישמש להגדלת קצבת הזקנה.
במליאת הכנסת נימק ח"כ פריג' את הצעת החוק שלו ואמר: "כל הבית הזה צריך להתאחד ולתמוך בהצעת החוק הזאת. רוב המעסיקים, בייחוד בשכבות החלשות, לא מפרישים פנסיה. אני לא מתבייש להגיד את זה, גם במגזר הערבי לא משלמים פנסיות. האם האוצר בדק פעם מה קורה בחברה הערבית"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully