וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה נפתחה בירידות: מניות הגז צונחות

הלל קורן

28.3.2016 / 6:30

עליות במרבית בורסות אסיה; חוזים חיוביים בוול סטריט. בג"ץ קיבל את העתירות נגד פסקת היציבות במתווה הגז - וביטל למעשה את המתווה במתכונתו הנוכחית

הבורסה לניירות ערך, תל אביב. פברואר 2016. ראובן קסטרו
מדד ה-S&P 500 זינק ביותר מ-10% מאז השפל שנרשם בגל הירידות האחרון ב-11 בפברואר/ראובן קסטרו

הבורסה בתל אביב פתחה הבוקר (ב') את המסחר בירידות שערים תוך המתנה לקריאת כיוון משוקי העולם, כאשר הבורסות באסיה ננעלו הבוקר במגמה מעורבת ברובן במגמה חיובית בעוד החוזים העתידיים מאותתים על עליות שערים בוול סטריט. מניות הגז דוגמת אבנר ( 207.80 -8.34% ) , דלק קידוחים ( 1,056.00 -8.33% ) ורציו ( 21.30 -15.48% ) יורדות בחדות בצל החלטת בג"ץ לקבל את העתירות נגד מתווה הגז - ולבטל את פסקת היציבות.

בשל הצניחה במניות הגז, המסחר נפתח באיחור של מספר דקות.

בנק ישראל יפרסם היום את החלטת הריבית לחודש אפריל, כאשר לפי הצפי הוא יותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.1%. מיד לאחר החלטת הריבית ב-16:00, הבנק יקיים מסיבת עיתונאים ויהיה מעניין לשמוע את הנימוקים שהובילו להחלטה. ברקע, עולה השאלה האם בנק ישראל יישר קו בעתיד הקרוב עם בנקים מרכזיים אחרים ביניהם, הבנק המרכזי האירופי, היפני והשוודי, שהפחיתו את הריבית לרמה שלילית במקביל ליישום תוכניות אגרסיביות להקלה כמותית.

מדד ה-S&P 500 זינק ביותר מ-10% מאז השפל שנרשם בגל הירידות האחרון ב-11 בפברואר. אולם, בבנק אוף אמריקה-מריל לינץ' מעריכים שהראלי שברירי מאוד ולא יאריך ימים וזאת בשל התוצאות המאכזבות של החברות הגדולות.

עונת הדוחות בוול סטריט הגיעה לישורת האחרונה וסאביטה סוברמניאן, אסטרטגית השקעות בכירה בבנק אוף אמריקה, טוענת כי החברות הגדולות הציגו צמיחה שלילית ברווחים במשך שני רבעונים ברציפות, כך שאין בסיס פונדמנטלי לראלי שהתרחש בשבועות האחרונים.

למרות הראלי שהתרחש בשוקי המניות בשבועות האחרונים, בבית ההשקעות הלמן אלדובי ממליצים לצמצם את החשיפה המנייתית. בהלמן אלדובי מאמינים כי הסיכונים עדיין קיימים ולכן ממליצים להפחית את הסיכונים בתיק ההשקעות ולנצל ימים של עליות בשווקים כדי לממש רווחים.

רשות ההגבלים העסקיים נוטה שלא לאשר את עסקת המיזוג גולן טלקום-סלקום. הודעה על כך נמסרה אתמול בלילה לצדדים. ההודעה התקבלה בהפתעה בגולן ובסלקום ( 2,505 -1.69% ) מפני שרק בשבוע שעבר נערכה פגישה שבה הציגו החברות את טיעוניהן לאישור המיזוג מול הרשות והציפייה הייתה שהרשות תתן את התייחסותה רק באמצע החודש הבא. ההודעה אתמול מעידה שהסיכוי שהרשות תאשר את המיזוג נמוך מאוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully