וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריבית אפסית והבורסות מתנדנדות – כיצד תקבלו תשואה על הכסף שלכם?

5.4.2016 / 7:53

על רקע התנודתיות הרבה בשווקי המניות, המט"ח והסחורות, זה הזמן להתחיל להשקיע באפיקי השקעות שלא חשבנו עליהם קודם לכן, ולנצל הזדמנויות השקעה עם פוטנציאל רווח גבוה. כיצד תוכלו להתחיל במסחר עצמאי? ואילו סחורות יכולות לשמש לכם בתור השקעה שהיא 'מפלט בטוח'?

אילוסטרציה. ShutterStock
הפתרון להשקעה חכמה נמצא בפלטפורמות המסחר העצמאי/ShutterStock

שווקי המניות והסחורות של ימינו רושמים תנודתיות רבה, והמשקיע הממוצע מוצא עצמו בבעיה עם תיק השקעות לא מספיק מגוון, יחד עם יכולת שליטה מוגבלת בתיק בעקבות הצורך התמידי בקשר עם יועץ ההשקעות.

הפתרון להשקעה חכמה ובעלת פוטנציאל לרווחים משמעותיים, נמצא בפלטפורמות המסחר העצמאי, אשר שמה את כל הכוח בידי המשקיע, ומאפשרת לו לבחור בין מגוון מדדים, סחורות ומטבעות, על מנת להתמקד באפיקים המעניינים אותו, או כדי לאזן את תמהיל ההשקעות בזמן אמת.

החברות המובילות בתחום מציעות למשקיעים מגוון רחב של אפיקים, על מנת למלא את הצרכים של כל סוגי המשקיעים בשוק – מהמשקיע המתחיל והזהיר, ועד השועל הותיק שלוקח סיכונים וגם גורף רווחים גדולים בהתאם.

השקעות מסורתיות, אפיקים לא מוכרים

כל המוסדות הפיננסיים ובתי ההשקעות מציעים כלי השקעה העוקבים אחרי אפיקי השקעה מסורתיים, כגון מדדים או מט"ח. עם זאת, המוסדות הותיקים מתקשים לעתים בהצעת כלי השקעה מדויקים ואיכותיים בצמדי שערי מט"ח ספציפיים, או בסחורות כמו נפט, סוכר, חיטה וסויה.

באמצעות מגוון הרב של אפיקי ההשקעה, ניתן לבנות תמהיל השקעות שמתמקד בהזדמנויות הגדולות והמעניינות ביותר בשוק, מבלי להתפשר על השקעה בכלים לא מספיק ממוקדים ומעודכנים.

המשקיעים שבחרו במערכות המסחר המתקדמות והמקוונות של ימינו, יכולים להגיב בזמן אמת להתפתחויות במחירי סחורות בעולם, ולמנף את ההשקעה שלהם. שערי המדדים והסחורות מתעדכנים בזמן אמת, וניתן לסחור בהם 24 שעות ביממה (מלבד שבת וראשון), כך שיש בידי המשתמשים יכולת אמיתית להגיב לתנודות בשוק ולמקסם את הרווח על ההשקעות שלהם.

עסק מהבית. ShutterStock
כדאי לחפש חברה עם פעילות מתמשכת בישראל בעלת גב בינלאומי/ShutterStock

מסחר בסחורות

גיוון בהשקעה מול שוק המט"ח והבורסות המסחר בסחורות עשוי להוות פתרון מצוין עבור המשקיע בשוק המט"ח התנודתי והאיומים האורבים לשווקי המניות בכל העולם. חברות מסחר רבות מאפשרות לסוחרים מסחר בנפט וזהב בלבד, אך כדאי לחפש חברה אשר מאפשרת מסחר במגוון סחורות מתחומים שונים, כגון אנרגיה, חקלאות ומתכות.

כאשר יש בפני המשקיע מגוון רחב, הוא יכול ליהנות מהזדמנויות השקעה עם פוטנציאל רווח גבוה, גם בסחורות פחות מוכרות ופופולאריות, כגון סוכר או סויה.

ניתן לראות הזדמנות שכזו בחיטה, למשל, אשר רשמה לאחרונה צמיחה מפתיעה בשיעור של 80% בשנה אחת, על רקע בצורת קשה במדינות מזרח אירופה. השקעה בסחורות יכולה להוות 'חוף מבטחים' מול שערי המטבעות והתנודתיות בשווקי המניות.

הדוגמה המסורתית היא השקעה בזהב, אשר משמש השקעה אמינה ויציבה מול השקעה במניות ובמט"ח. ולראייה, מחיר הזהב נמצא במגמת עלייה מתמדת מאז סוף שנת 2008, על רקע פרוץ המשבר העולמי וההתאוששות האיטית שלאחריו.

איך זה עובד?

החברות המציעות מערכות מסחר עצמאי מציעות פלטפורמות מקוונות ונוחות לשימוש, ולעתים מאפשרות גם פתיחה של חשבון 'דמו' איתו אפשר להתנסות לפני שמתחילים להשקיע כסף אמיתי.

הרוב המכריע של ההשקעות המסורתיות מתנהלות באמצעות השקעה ישירה בנכס (קרן נאמנות, תעודת סל או מנייה). לעומת זאת, חברות המסחר העצמאי המתקדמות והחדשניות מציעות מסחר דרך 'חוזים צמודים' (CFD), אשר מתבצע על סמך הערכת השווי של נכס בסיס ולא על הנכס עצמו.

פעולה זו מאפשרת למשקיע ליהנות מפוטנציאל רווח גם כאשר שווי הנכס עולה וגם כאשר הוא יורד. מסחר בחוזים צמודים גם מאפשר השקעה של סכום נמוך עם פוטנציאל רווח גבוה, הודות ליתרון המינוף, דבר שאינו מתאפשר במסחר בבורסה.

מסחר בבורסה. ShutterStock
מסחר בחוזים צמודים גם מאפשר השקעה של סכום נמוך/ShutterStock

האופציה הבטוחה למסחר עצמאי

אין ספק שאחד מהיתרונות המשמעותיים ביותר עבור המשקיע המתחיל הוא מגוון אפיקי השקעה - מדדים, מט"ח וסחורות שונות – על מנת למזער סיכונים ולהתנסות בתחומים בהם היה קשה להשקיע עד כה.

עם זאת, לפני שבוחרים את חברת המסחר העצמאי שלכם, חשוב לבדוק כי מדובר בחברה ותיקה, אמינה ובעל ניסיון רב בתחום, בעלת גב כלכלי יציב. כאשר אנחנו מפקידים כסף רב להשקעה, תחושת הביטחון שלנו חשובה מאין כמותה. אנחנו רוצים להפקיד את הכסף בידיים של חברה שאנחנו סומכים עליה.

לכן, כדאי לחפש חברה עם פעילות מתמשכת בישראל, בעלת גב בינלאומי, שעומדת בדרישות וברגולציות של מדינות רבות, מה שמבטיח סטנדרטים גבוהים של אבטחה, ניהול פיננסים ואמינות.

איך מתחילים?

על מנת לעזור למשקיעים עצמאיים המתחילים את דרכם בתחום, פתחה אחת החברות המובילות בשוק, Atrade, מקבוצת AVA העולמית, את Atrade School, שכולל מערך לימודים מקיף למשקיעים מתחילים ומנוסים גם יחד, המסביר על אפיקי ההשקעה השונים ועל מערכת המסחר הדיגיטלית של החברה.

עם וותק של מעל עשור בישראל, היא מציעה את החומרים הלימודיים דרך האינטרנט לצפייה והורדה בכל רגע נתון. בנוסף, מספקת החברה מגוון כלי עזר לקבלת החלטות במסחר כגון עדכון יומי הנשלח בדוא"ל, גרפים מקצועיים ונוחים לשימוש, וניתוח טכני המספק מגוון אינדיקטורים טכניים לסיוע בקבלת החלטות.

רוצים להתחיל להשקיע ולהרוויח? לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף Atrade

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully