וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותג מדבר: איך ייראו הקניות שלנו בעתיד?

10.4.2016 / 9:00

קניונים? חנויות אאוטלט? כל אלה שייכים לעבר. בעתיד הלא רחוק חוויית הקניות שלנו עתידה להשתנות מהקצה עד הקצה. מבט אל העתיד

אישה קונה בגדים. ShutterStock
אישה קונה בגדים/ShutterStock

אם חשבתם עד כה שהקניון או המרכז המסחרי השכונתי הם אלה שתפקידם לספק כמה רגעים של נחמה וניתוק מאירועי היומיום, כדאי שתחשבו שוב. חווית הקנייה שהתרגלתם אליה בשנים האחרונות הולכת לשנות את פניה ללא היכר בשנים הקרובות. הסממנים כבר כאן: יותר ויותר קניות און-ליין, תשלומים באמצעות האפליקציה ועוד.

ועדיין, העתיד הולך להיות הרבה יותר מתוחכם. לפי ההערכות בשנת 2014 עמד היקפו של המסחר האלקטרוני בעולם כולו על סכום דמיוני של 1.4 טריליון דולר – 22% יותר מהשנה שלפניה. על פי התחזיות, עד שנת 2020 אחד מכל חמישה צרכנים ישלם מדי יום עבור פריטים שונים באמצעות הסמארטפון, אלה יהוו יותר מ-50% מכלל העסקאות המתבצעות למשל, באמצעות חברת Visa.

זיהוי ביומטרי, רפורמה בחנויות ובקניונים וקניות חושיות – כך תיראה מערכת היחסים שלנו עם המותגים בשנת 2020.

Showrooming – היכונו לשינוי האמיתי במתכונת של חנויות העתיד: האאוטלטים הענקיים ומחסני המוצרים שממוקמים בדרך כלל באזורי תעשייה ופותחים את שעריהם מדי שבת לתצוגת ההמונים לא ייעלמו בין רגע, אבל ייעודם ישתנה מאולמות מכירה לאולמות תצוגה. כך למשל יוכלו לקוחות להגיע ולבחור את המוצר שברצונם לקנות רק כדי לסמן אותו באפליקציה של החנות ולקבל אותו לביתם במשלוח מיוחד. להתמקח על המחיר? לסחוט איזו הטבה נוספת? זה כבר שייך לעבר. בעתיד הרחוק יותר התחזית היא שאת פניכם יקבלו בכלל רובוטים ולא סוחרים.

הזמנה מראש בסמארטפון – נכון, לא מדובר בדבר חדש – הרי כמעט לכל אתר רציני יש אפליקציה ייעודית – אבל עדיין לא כולן מתוכנתות לקבל את התשלומים דרכה ולהכין לכם את המוצרים, ארוזים וממתינים בדלפק עוד לפני שהגעתם. רוצים דוגמה: לקוחות בחו"ל של ענקית השיווק Costco יכולים כיום להזמין מוצרים באפליקציה, לשלם דרכה ולאסוף את המוצרים בעגלה במתחם ייעודי מחוץ לחנות, בלי תורים בקופות ובלי לחץ על המדפים.

קניות בטכנולוגיה חושית – חנויות העתיד וגם האפליקציות יצוידו בסורק פנים ביומטרי שיסייע להם לזהות את הרגשות האנושיים שלנו בזמן אמת במהלך הרכישה בכניסה וביציאה מהחנות. גם אם עברתם להביט ולהתרשם והבעתם התלהבות ממוצר מסוים, מישהו שם מאחורי הדלפק יידע את זה ויגיב בהתאם עם שורת מבצעים והטבות שיהפכו אתכם למרוצים יותר. בדיקה שערכה Visa אירופה מצאה ש-50% מהישראלים ירגישו נוח לשלם באמצעות שימוש בשיטת זיהוי חדשנית שכזאת.

ארנק וירטואלי – לא מדובר בהמצאה חדשנית אבל שיעור השימוש בה יזנק באופן משמעותי. שכחתם את הארנק בבית? או את כרטיס האשראי? אל דאגה. כניסה למערך התשלומים הוירטואלי שלכם בסמארטפון יאפשר תשלום מיידי של הסכום ואף ידאג לעדכן את חשבון הבנק שלכם אודותיו.
חיישני זיהוי – הפתרון הזה ימנע מכם לרכוש מוצרים שאינכם זקוקים להם ויחסוך לכם לא מעט כסף. לפי סקר שערכה Visa אירופה, רק 37% מהישראלים שקונים ברשת עורכים רשימת קניות מתוכננת מראש – מספר נמוך למדי לעומת האירופיים המחושבים, ש-82% יודעים בדיוק מה בכוונתם לרכוש. הפתרון הוא בדמות חיישני זיהוי חכמים שיותקנו במקרר או במכשירים אחרים בביתכם, שידעו לעדכן ולהזמין בזמן אמת את המוצרים הנדרשים מהספק המקומי. מבצעים של הרגע האחרון? דרך טובה לחסוך כסף היא להימנע מקניות דחף ולהתנהל בצורה מוסדרת.

וואלה! NEWS בשיתוף ויזה אירופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully