וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזיקים חשבון בפנמה? רשות המסים בעקבותיכם

אלה לוי-וינריב

10.4.2016 / 11:30

"מסמכי פנמה" מתחילה לסבך את הישראלים הפועלים בחו"ל: רשות המסים התחילה לחפש את מעלימי המס הפוטנציאליים בישראל. על הכוונת: גופים המספקים שירותי הקמת חברות במקלטי מס 

עריכה: ניר חן

בעקבות דליפת הענק של המסמכים, התחילה רשות המסים לחפש את מעלימי המס הפוטנציאליים, ולצורך כך פתחה בסבב פשיטות על חברות שונות בארץ המספקות שירותי הקמת חברות אוף-שור לישראלים. כך, בשבוע שעבר (יום ד') פשטו חוקרי רשות המסים על משרדי חברת קומפני פורמיישן ברמת?גן, המספקת שירותי ייעוץ להקמת עסקים חדשים, ובין היתר שירותי רישום וליווי חברות בחו"ל.

הרשות אינה מתעניינת בחברה עצמה, אם כי בחברות ובאנשי העסקים להם היא נותנת שירותים. דרישת חוקרי הרשות מהחברה הייתה, כי יעבירו לרשות מידע מלא על לקוחותיהם הישראלים, אשר הקימו באמצעות החברה חברות במקלטי מס ברחבי העולם. הרשות עתידה לבדוק האם כל הלקוחות דיווחו לרשות המסים על מעורבותם בחברה הזרה, והכנסותיהם.

הפשיטה, כאמור, נעשתה על רקע הפרשה המכונה "פרשת מסמכי פנמה" - דליפת הענק של המסמכים מפנמה שחשפה רשת של חברות אוף-שור (שרשומות מחוץ למדינת פעילות) סודיות ששימשה כנראה להסתרת הון, העלמת מס והלבנת הון. מאות פוליטיקאים, אנשי עסקים וספורטאים, בהם 72 ראשי מדינות בעבר ובהווה, נחשפים בממצאים שפורסמו על-ידי הקונסורציום הבינלאומי של עיתונאים חוקרים, ICIJ.

בשיחה שקיים מנהל רשות המסים, משה אשר, עם "גלובס" בשבוע שעבר, על רקע פרסום המסמכים, הצהיר, כי "מסמכי פנמה הם מקור מידע מצוין מבחינתנו. אנחנו בודקים את המידע שפורסם רשימה-רשימה. נעבור על הכול ונצליב מול המידע המוכר לנו".

ימים ספורים לאחר הצהרה זו, החלה הרשות לממש את האזהרה, ולחפש אחר הישראלים הפועלים בפנמה ובמקלטי מס. המילה "מקלטי מס" אינה בהכרח מילת גנאי, או רמז לדבר עבירה, ופנמה כמובן אינה המדינה היחידה הנחשבת למקלט שכזה.

תיאומי מס מפולפלים

לא מעט אנשי עסקים בעולם, וגם בישראל, בוחרים בהתאגדות ב"מדינות אוף-שור" מטעמי מיסוי, ובין היתר בברמודה, הולנד, קפריסין, לוקסמבורג, איי קוד, איי קיימן, איי הבתולה והונג קונג. תכנוני מס לגיטימיים נעשים כדבר שבשגרה ומדינות שונות בעולם פותחות את שעריהן עבור חברות רבות ומפתות אותן בעוד הטבת מס עסיסית ולעיתים אף שיעורי מס אפסיים.

עצם המעורבות בחברה זרה אינה מהווה עבירת מס, או עבירה בכלל. גם החיפוש אחר מקלט מס מקובל בעולם ובישראל, וזוהי פעילות חוקית. ואולם, קיימת חובת דיווח על מעורבות כזאת - חובת דיווח על אחזקה של כל חברה זרה בחו"ל - ולא כל הישראלים הפועלים בחו"ל מקיימים אותה.

רשות המסים החלה כעת בבדיקה האם לקוחותיהם של חברות ישראליות שונות המספקות שירותים להקמת חברה בחו"ל, ובייחוד במדינות הנחשבות כמקלטי מס, מדווחים כנדרש בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully