וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפיכה באיקאה: תקים סניפים קטנים במרכזי ערים

אוריאל הרמן

18.4.2016 / 11:52

מהפכה באיקאה: ענקית הרהיטים השבדית מתכננת שינוי ארגוני שיכלול מעבר מהאנגרים עצומים בפריפריה לחנויות קטנות הקרובות יותר למרכזי הערים

IFB עם נירה שפק, גבו ממנה מחיר גבוה על משלוח מאיקאה ליישוב בעוטף עזה. מערכת וואלה!
"מדובר בשינוי הגדול ביותר באיקאה זה למעלה מ-30 שנה" חנות איקאה/מערכת וואלה!

מודל קופסאות הקרטון השטוחות של איקאה לא השתנה כבר עשרות שנים. עתה, קמעונאית הרהיטים הגדולה בעולם רוצה לייעל את האופן שבו החברה מנוהלת. נכון לעכשיו, קבוצת איקאה שולטת בחנויות, בעיצוב, במפעלים שמייצרים את הרהיטים וכן בפעילות הלוגיסטית. בקרוב היא תהיה אחראית על החנויות ועל אתר האינטרנט, כאשר כל שאר הפעילויות ינוהלו על ידי חברה נפרדת.

תום ברגין, כתב רויטרס: "מדובר בשינוי הגדול ביותר באיקאה זה למעלה מ-30 שנה. אנחנו נראה 25 אלף עובדים מחליפים מעסיק ועוברים מצד אחד של הקבוצה לצד השני. התקווה היא שבכך החברה תוכל להשתנות במהירות ולהתאים את עצמה במהירות רבה יותר לצרכים המשתנים של הצרכן".

השינויים צפויים להקל על איקאה בהתרחבות לשווקים חדשים. לעבור מהאנגרים ענקיים בפריפריה לחנויות קטנות יותר הקרובות יותר לערים, וכן לבדוק רעיונות חדשים. עם זאת, המהלך אינו נטול סיכונים.

תום ברגין, כתב רויטרס, הוסיף: "ייתכן שיהיו יותר מתחים בין פעילויות שבעבר נשלטו על ידי מטריה אחת ועכשיו ינוהלו על ידי שתי מטריות שונות. לאנשים יש אג'נדות שונות ולא בטוח שהכל יסתדר כמו בעבר ולכן לא בטוח שזה יהיה מהלך יעיל כל כך".

איקאה מעסיקה 160 אלף עובדים ביותר מ-300 חנויות. בשנה שעברה היא דיווחה על הכנסות לפני מסים של 4.3 מיליארד דולר ושמרה על רווחים של בין 10% ל-14%. 

מייסד איקאה אינגוואר קמפראד ( Ingvar Kamprad) נמצא כעת בשנות ה-90 לחייו, ובני משפרחה אחרים עסוקים בניהול הקבוצה. אולם הוא רוצה להגן על איקאה ומעוניין שהיא תמשיך להתקיים ולצמוח לעוד 30 שנה ומעבר לכך.

  • עוד באותו נושא:
  • איקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully