וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן או כסף? מה רוצים עובדי היי-טק במרכז ומה מעדיפים בפריפריה

20.4.2016 / 15:42

מה מעניין את ההיי-טקיסטים הישראלים? ציפיות השכר של הגברים עלו ברבעון החולף ב-750 שקל, ואילו ציפיות השכר של נשים דווקא ירדו ב-904 שקל - אבל כולם יסכימו להתפשר אם יציעו להם רילוקיישן, עדיף לניו יורק

מערכת וואלה!

מהנדס בתל אביב מצפה לשכר גבוה ב-1,000 שקל לעומת מקביליו מחוץ לעיר, ואילו המהנדסים מחוץ לתל אביב מצפים לתנאי עבודה שייאפשרו להם איזון טוב יותר בין העבודה לחייהם האישיים. 22.2% מהמהנדסים בפריפריה סימנו זאת כגורם חשוב לעומת 14.8% בלבד מתושבי תל אביב.

נתונים אלה עולים מדו"ח woondex הרבעוני של פלטפורמת מידע טכנולוגית Woo.io, שבדקה מה העדפותיהם של 2,000 עובדי היי-טק ישראלים ברבעון הראשון של 2016 בהשוואה לרבעון הקודם.

פערי שכר. woo.io, מערכת וואלה! NEWS
פערי שכר/מערכת וואלה! NEWS, woo.io

ציפיות השכר של הגברים עלו ברבעון החולף ב-750 שקל, ואילו ציפיות השכר של נשים ירדו ב-904 שקל. עתה מצפים עובדי היי-טק לשכר של 29,451 שקל לחודש ואילו נשים מצפות לשכר של 23,967 שקל בלבד. גם בקרב גברים וגם בקרב נשים נרשמה ירידה בציפייה לתנאי עבודה נוחים (עבודה מהבית, שעות נוחות).

עוד עולה מהנתונים כי בניגוד למגמה בארה"ב, יותר היי-טקיסטים בישראל מעדיפים לעבוד בחברות סטארט-אפ מאשר בחברה גדולה ומבוססת. 81.5% רוצים לעבוד בסטארט-אפ לעומת 74.1% שרוצים לעבוד בחברה גדולה.

אבל נראה כי בשני המקרים העובדים יהיו מוכנים להתפשר בנושא הזה ולבלד שיציעו להם הזדמנות לעבוד בארה"ב; הדו"ח מצביע על עלייה של 4.1% בביקוש לרילוקיישן, עם יעד אחד מרכזי ומועדף: ניו יורק. ברבעון הקודם ניצבה דווקא סן פרנסיסקו בצמרת טבלת היעדים המבוקשים.

רהלוקיישן. woo.io, אתר רשמי
רהלוקיישן/אתר רשמי, woo.io

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully