וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המזגנים המתלקחים: "כדאי ללכת על תדיראן"

26.4.2016 / 6:58

הטיפ היומי: במחלקת המחקר של בית ההשקעות אפסילון סבורים כי מניית תדיראן מהווה השקעה אטרקטיבית וממליצים עליה במחיר יעד של 67 שקל, אפסייד של 11%

מזגן מזגנים. ShutterStock
לאחרונה עלתה תדיראן לכותרות בעקבות התחקיר בערוץ 10 שחשף פגמים בחלק ממזגני תדיראן/ShutterStock

חברת תדיראן הולדינגס ( 6,134 +1.34% ) נסחרת בבורסה בת"א בשווי של 514 מיליון שקל. החברה מייצרת ומשווקת מזגני אוויר.

לאחרונה עלתה תדיראן לכותרות בעקבות התחקיר בערוץ 10 שחשף פגמים בחלק ממזגני תדיראן שיוצרו בשנים 2002-2008, הגורמים להתלקחות. בנסיבות שכאלו לעיתים רבות שוק ההון מגיב ברגישות יתר, כך שכבר ביום המסחר שקדם לפרסום התחקיר המניה איבדה כ-9% מערכה.

צריך לזכור שמרבית המזגנים של תדיראן משווקים באמצעות אנשי מקצוע המודעים לעובדה שמדובר בסדרת המזגנים שייצורם הופסק כבר בתחילת 2008 (ולדברי החברה אף בוצע recall של המזגנים הפגומים). לאור העובדה שהזיכרון הקולקטיבי הינו קצר, ושכמובן היתרונות והחסרונות של מזגני תדיראן לא השתנו בעקבות פרסום התחקיר, להערכתנו הנזק הצפוי להיגרם לתוצאות החברה בעקבות התחקיר יהיה שולי.

תדיראן סיימה את 2015 עם תוצאות שיא. הכנסותיה הסתכמו בכ-720 מיליון שקל, מרביתן משיווק מזגני האוויר. הרווח התפעולי הסתכם ב-74 מיליון שקל, המהווים כ-10% ממחזור המכירות. הביצועים הטובים של החברה בשנה החולפת מוסברים בין היתר, ברה-ארגון שכלל התמקדות בפעילות הליבה - יבוא ושיווק של מזגני האוויר - ויציאה מתחום פעילות של שיווק מוצרי חשמל ביתיים ללקוחות קמעונאיים ולצרכנים סופיים, שלאורך שנים היווה מקור להפסדים עבור החברה, מאחר שהתאפיין בתחרות עזה.

להבדיל מפעילות בתחום מוצרי החשמל הביתיים, נתח השוק בתחום פעילות מזגני האוויר מחולק בין שני שחקנים עיקריים, תדיראן ואלקטרה צריכה, כך שהתחרות מצומצמת. בהקשר זה ניתן להוסיף, כי בשנים האחרונות הצליחה תדיראן להגדיל מהותית את נתח השוק שלה וכך תוך חמש שנים הכנסותיה עלו ביותר מ-60%.

חומר נוסף למחשבה: ב-2014 זכתה תדיראן בפרויקט התייעלות אנרגטית ב-11 בתי חולים ממשלתיים בישראל. הפרויקט כולל את שלב ההקמה במסגרתו יותקנו מערכות להתייעלות אנרגטית, לרבות מערכות מיזוג האוויר, ולאחר מכן בשלב ההפעלה תיהנה החברה משיעור של 80% מעלות החיסכון האנרגטי שיושג בכל בית חולים. עוד מוקדם לדבר על המספרים, כך שפרויקט זה לא נלקח בחשבון בתמחור החברה, אך צריך לזכור שייתכן וגלום פה אפסייד.

אנו סבורים שמניית תדיראן מהווה השקעה אטרקטיבית וממליצים עליה במחיר יעד של 67 שקל, אפסייד של 11%.

לנה וייסביין, אנליסטית במחלקת המחקר של בית ההשקעות אפסילון

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

  • עוד באותו נושא:
  • תדיראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully