וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תדעו אם הגיע הזמן לעבור מקום עבודה

29.4.2016 / 23:49

מרגישים דכדוך לקראת החזרה לעבודה ביום ראשון? אתם לא לבד, ומתברר שלא מדובר בגזירת גורל. בסדרת כתבות, "ג'וב החלומות", נבחן את התהליכים שיעזרו לכם למצוא את העבודה הבאה שלכם

מערכת וואלה!

זה קורה בכל מוצאי שבת ומתגבר בתקופת החגים: מועקה שלופתת את גרונם של מעט עובדים רגע לפני החזרה לשגרת העבודה. בצבא קוראים לזה "שביזות יום א'" ורוב החיילים משלימים בשלב זה או אחר עם המצב, עד השחרור. אבל מה קורה כשהדכדוך הקטן הזה ממשיך ומלווה גם את חיי העבודה שמהם לא משתחררים כל כך מהר?

הבשורות הטובות הן שהתחושות האלה ממש לא חייבות להיות חלק מהחיים שלנו. "המושג הצבאי הזה היה אמור להישאר בצבא. בחיים האמתיים זו תופעה שבהחלט מעידה על כך שהאדם לא נמצא במקום הנכון עבורו מבחינה מקצועית", אומרת יפית כהן, מומחית לקידום וניהול קריירה ומפתחת שיטת "הדרך" להכוונה מקצועית.

"בניגוד לתפיסה של הדור הקודם, שהחיים הם עבודה, שיש הפרדה בין עבודה להנאה ושלוקחים חופש כדי ליהנות, הגישה הרווחת היום היא שאפשר וצריך ליהנות גם בעבודה, ושהחופש הוא רק הזדמנות לבלות יותר זמן עם המשפחה".

תיאוריה לחוד. הרי עובדים רבים חווים תחושות מועקה מעצם המחשבה על החזרה לעבודה. האם המשמעות היא שרובם לא נמצאים במקום הנכון להם מהבחינה המקצועית? כהן משיבה בחיוב לשאלה הזו. "רובינו לא מסוגלים להיות כנים עם עצמנו ולהבין שמה שאנחנו עושים ברוב שעות היום לא נכון עבורנו. לא תמיד מדובר בטעות בבחירת המקצוע. יכול להיות שאנחנו במקצוע הנכון, אבל שמקום העבודה פחות מתאים לנו, או ששעות העבודה והמסגרת הספציפית לא מתאימה לצרכים שלנו. במקרים כאלה גם שינוי קטן יכול לשנות את פני הדברים".

גם אם מסכימים עם הטענה הזו עבור רובינו עבודה היא קודם כל מקור פרנסה, ולא כל כך פשוט לקום ולעשות מעשה. כהן מציעה להתחיל את התהליך הזה בצעדים קטנים. "הרבה לפני השינוי עצמו והרבה לפני שעושים משהו בנידון, חייבים להבחין בנקודה הזו. להודות שאנחנו לא מאושרים במצב הדברים הנוכחי ולהיות ערים לצורך שלנו בשינוי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנשים מתוסכלים – עבודה גרועה

לא מעט עובדים שמאסו במקום העבודה שלהם באמת חושבים להתפטר, אבל מושכים את הרגע הזה עוד ועוד זמן כי אין להם באמת אלטרנטיבה. גם אם לדעתם איש לא יודע או שם לב, כדאי לזכור שאנשים מתוסכלים וממורמרים במקום העבודה שלהם בהכרח עושים עבודה פחות טובה, ורוב הסיכויים שהבוסים שלהם שמים לב לכך. "אם עובדים כאלה לא יתפטרו מיוזמתם, סביר להניח שהמנהלים שלהם יעשו זאת בשבילם בקרוב", אומרת כהן.

  • עוד באותו נושא:
  • דיכאון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully