וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל ישראל החלה בפיטורי מאות עובדים

יובל אזולאי

2.5.2016 / 14:47

חלק מהעובדים שיפוטרו יקבלו פיצוי של 8 חודשי משכורת וחלק גבוה יותר - משכורת של שנה שלמה. הפיטורים יבוצעו בכל אתרי החברה בארץ - כולל המפעל בקריית גת. לצד הפיטורים אינטל תגייס עובדים למפעל המשודרג בדרום הארץ

יגיע לישראל? עקב ירידה במכירות: אינטל תפטר 21 אלף מעובדיה ברחבי העולם. שי מכלוף
מפעל אינטל/שי מכלוף

החלו הפיטורים באינטל ישראל: היום (ב') החלה הנהלת החברה בארץ בעידכון העובדים שעתידים להיות מפוטרים או לפרוש מרצון במסגרת הליכי ההתייעלות הנרחבים של החברה באתריה בעולם.

ל"גלובס" נודע היום כי עובדים שעתידים להיות מפוטרים או לפרוש משורות החברה יקבלו לכל הפחות 8 משכורות חודשיות כפיצוי. עובדים אחרים יקבלו פיצוי גבוה יותר - כמו משכורת של שנה שלמה. על פי הערכות, בישראל יפוטרו כמה מאות מבין 10,000 עובדי אינטל. אינטל ישראל מעסיקה עובדים בירושלים, ביקום, בחיפה, בפתח תקווה ובקרית גת.

בין השאר, יפוטרו עובדים מאתר הייצור של אינטל בקריית גת. גורמים המעורים בנושא הבהירו בימים האחרונים כי לצד הפיטורים באתר בקריית גת ייעשה בחודשים הקרובים גיוס של עובדים חדשים לקראת פתיחת המפעל המשודרג של החברה בדרום בשנת 2017. אז, אינטל בקריית גת תעסיק כ-4,000 עובדים. באינטל הבהירו בימים האחרונים כי החברה תעמוד בכל התחייבויותיה למדינה - בעקבות מענקים שקיבלה ממנה.

רבים מבין העובדים שעתידים להיות מפוטרים הם עובדים שקיבלו ציונים נמוכים במסגרת מבחני הערכה שנתיים שעושה הנהלת החברה לעובדיה. לצד הפיטורים, החברה עתידה כאמור להציע תוכנית פרישה מרצון לקהל נרחב של עובדים, וזאת עם תנאי פרישה שהוגדרו בידי גורמים המעורים בנושא "טובים מאוד" כמצויין לעיל. בנוסף, החברה עתידה להציע תוכנית לפרישה מוקדמת לגמלאות לעובדים שגילם מעל 58.

מאינטל נמסר: "פרידה מעובדים מסורים היא תמיד קשה וכואבת, וכפי שנהגה תמיד - אינטל תעמוד לצד עובדיה ותגיש להם את מלוא הסיוע לקראת המשך דרכם המקצועית. המהלך הנוכחי נועד לזרז את המעבר של אינטל מחברה שמייצרת מחשבים לחברה שמניעה את הענן (cloud) ומיליארדי מכשירים חכמים ומחוברים. כבר כיום אינטל אחראית לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות שמציבות אותה בחזית, ובכוונתה להגביר את ההשקעות כדי לצמוח בתחומי מרכזי המידע (Data Centers) הענן, מכשירים מחוברים, זכרונות, קישוריות ומעבדים שניתנים לתכנות. אנו מתכננים להשקיע בתחומים צומחים אלה כדי שנוכל להביא ערך מוסף משמעותי ללקוחותינו, ולאפשר לאינטל צמיחה מחודשת בטווח הרחוק. המחשבים האישיים הם עדיין מרכיב מרכזי באסטרטגיה של אינטל והבסיס שעליו נוכל להרחיב את מנועי הצמיחה הללו. יחד עם זאת, ברור כי שוק המחשבים האישיים משתנה ולכן אנו מבצעים שינויים משמעותיים כעת, מעמדה של עוצמה, מסתכלים קדימה ובונים את אינטל לשנים הבאות".

  • עוד באותו נושא:
  • אינטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully