וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסנקורן: המחאה החברתית הביאה להתארגנות עובדים

2.5.2016 / 15:10

בראיון לרגל 1 במאי אומר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי יותר ויותר עובדים במשק מבינים את הייתרונות שבהתאגדות ומקימים ועדים. "אנשים רוצים ביטחון ושוויון, המודעות מאוד גדלה"

צילום: באדיבות גנזך המדינה, עריכה: ניר חן

"ההתארגנות לא רק שלא אנכרוניסטית, אלא כולם רוצים להתאגד היום, רואים את זה בסקרים ובשטח", כך אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בראיון לאולפן וואלה! NEWS. "כל אחד מבין שכשיש ועד, העובדים יותר מוגנים. אנשים רוצים ביטחון ושוויון, המודעות מאוד גדלה".

לדברי ניסנקורן המחאה החברתית הובילה להתארגנות ואנשים רוצים צדק חברתי. "אחד הביטויים המובהקים לכך הם התאגדות עובדים. החוזה האישי מצטצמצם כי ועד עובדים והסכם קיבוצים מצמצם חוזים אישיים. מתאגדים כי מרגישים אי יציבות וניצול, חוסר ביטחון לתפקיד ולחשיבותו, תחום התעשייה התאגד, ההייטק התאגד. בכל התחומים מבינים שהתאגדות היא דבר נכון ובייחוד באווירה הזאת של פערים חברתיים גדולים".

ניסנקורן מנה את הישגי ההסתדרות. "יש המון עבודה, אבל עשינו הרבה. העלאת שכר המינימום באלף שקלים היא צעד מאוד משמעותי. אחוז אחד לפנסיה, שכמה שזה מעט זה 6 אחוז תוספת לפנסיה, זה לא מעט. האגרות חוב המיועדות שזה סבסוד ממשלתי מעלים את זה ל-60 אחוזים, עוד בטחון לפנסיה. צריך להוריד את דמי הניהול ולדאוג לקצבת הזקנה של הגמלאים ויש עוד מלא. עובדי קבלן, מתחילים להפוך את התופעה. וסוף סוף חושבים שהעסקה ישירה היא הדבר הנכון. הבאתי השג משמעותי, כל בתי החולים הממשלתיים הפכו להיות בהעסקה ישירה. עובדים סוציאליים, אנחנו קולטים כמה אלפים להעסקה ישירה והשאר יהיה להם צו הרחבה עם אותם תנאים. מערכת החינוך, יקבלו משכורת של 12 חודשים בשנה. אנחנו באמצע מהלך אבל אם נמשיך ככה נעשה שינוי אמיתי".

הבעיה האמיתית במשק הישראלי לדברי ניסנקורן היא הפערים החברתיים. "צריך להתמקד בבעיה האמיתית כל הזמן. עובדי מדינה ומגזר ציבורי זה אחיות, מורים וכל מי שנותן לנו כל יום שרות. לגבי התחבורה הציבורית ההפחתה של החופשי חודשי לגביה אין טענה והיא הופחתה לגבי כולנו. החלטה שהביא השר דרעי קבלתי אותה ועובדי המדינה קבלו אותה. השינוי הוא רק דבר אחד, שינו את האשכולות, אם צריך לנסוע מאיזור אחד לשני שינו את האשכולות אבל בלי לתת פתרון לתחבורה הציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully